قصابی خاشقجی با نوای موسیقی در کنسولگری عربستان

© REUTERS / Middle East Monitor/Handoutقصابی خاشقجی با نوای موسیقی در کنسولگری عربستان
قصابی خاشقجی با نوای موسیقی در کنسولگری عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس ترکیه حتی قبل از آنکه وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی شود به شکل پنهانی از سیستم های کانالیزاسیون منشعب از ساختمان نمونه برداری نموده بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه ترکی " ینی شفق" ؛ مقامات امنیتی و پلیس ترکیه در مورد روزنامه نگار منتقد عربستانی، جمع‌بندی نهایی خود را به شکل تدریجی در اختیار رسانه‌ها می‌گذارند و چنین به نظر می‌رسد که افکار عمومی را آماده می‌کنند تا به شکل رسمی، خبر قتل خاشقجی را اعلام کنند.
مقامات امنیتی ترکیه به جای آنکه اطلاعات خود را از طریق رسانه‌های عمومی کشورشان در اختیار افکار عمومی جهانیان قرار دهند از تاکتیک دیگری استفاده کرده و این اطلاعات را از طریق سی ان ان و آسوشیتدپرس منتشر می‌کنند و چنین به نظر می‌رسد که دلیل این اقدام آنها آن است که ترکیه نمی‌خواهد به شکل جدی روابط خود را با عربستان سعودی فدای این موضوع کند.
دقایقی پیش از آن که موضوع ورود کارآگاهان ترکیه به منزل کنسول عربستان قطعی شود، کنسول به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و اغلب روزنامه‌های ترکیه امروز این موضوع را برجسته کرده و آن را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.
لحظاتی بعد از فرار کنسول، پسر او به نام ابراهیم محمد که در استانبول در رشته طب تحصیل می‌کند، وارد کنسولگری شد و محافظین به خاطر این که از او عکس و فلم گرفته نشود، چترهای بزرگ خود را باز کردند.
در بازجویی از 28 مامور و خدمتکار ترکیه‌ای کنسولگری مشخص شده که در روز جنایت به آنها گفته شده امروز رخصتی است. هیچ کاری نداریم و می‌توانید به خانه‌هایتان بروید.
بعد از آن که تیم پلیسی و قضایی ترکیه به منظور بازرسی و تحقیق در مورد احتمال قتل جمال خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری عربستان شد، به اندازه بار دو کامیون نمونه برداری از دیوار ساختمان، خاک باغچه و سایر قسمت‌های ساختمان صورت گرفت و همچنین با اشعه آبی در همه بخش‌ها جستجوی دقیق به عمل آمد.
روزنامه‌های نزدیک به حزب حاکم اعلام کرده‌اند، پلیس ترکیه حتی قبل از آن که به منظور بازرسی وارد ساختمان شود، به شکل پنهانی از شبکه کانالیزاسیون منشعب از کنسولگری نمونه برداری کرده است. چرا که از همان روزهای نخست، مقامات پلیسی و امنیتی ترکیه به این جمع‌بندی رسیده‌اند که روزنامه‌نگار مزبور در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.
بسیاری از رسانه‌های ترکیه خبر کوتاهی را از سی ان ان نقل کرده و آن را منتشر کرده‌اند. در این خبر آمده است، جمال خاشقجی پس از ورود به کنسولگری بلافاصله مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و مواد شیمیایی خاصی به بدن تزریق شده است.
سپس با حضور فردی به نام محمد صالح الطبقی که به عنوان یک پزشک متخصص کالبدشکافی و فعال در سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی شناخته می‌شود، در عرض 7 دقیقه بدن او مثله شده و صدای این پزشک در یک فایل صوتی شنیده شده که به افراد زیردست خود می‌گوید به موسیقی توجه کنید.
روزنامه ینی شفق که به عنوان مهمترین ارگان سیاسی و تبلیغاتی حزب عدالت و توسعه شناخته می‌شود امروز در یک گزارش ویژه اعلام کرده سردبیر این روزنامه به فایل صوتی حاوی صداهای مرتبط با جنایت کنسولگری دست یافته است.
در بخشی از فایل صوتی کنسول عربستان خطاب به افرادی که با روزنامه نگار جمال خاشقجی درگیر شده‌اند، می‌گوید: اینجا و داخل کنسولگری این کار را انجام ندهید. او را به جای دیگری منتقل کنید مرا به دردسر نیندازید.
یکی از افراد، خطاب به کنسول می گوید: اگر می‌خواهی بعد از بازگشت به عربستان زنده بمانی سکوت کن.
روزنامه اعلام کرده بر اساس آن چیزی که از محتوای این فایل صوتی فهمیده می‌شود، شکنجه‌گران ابتدا انگشت‌های جمال خاشقجی را قطع کرده و در پایان بدون شلیک گلوله و با بریدن سر به کار خود خاتمه داده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала