تداوی افغان‌ها با داروهای حلال روسیه+ ویدیو

© Sputnikتداوی افغان‌ها با داروهای حلال روسیه
تداوی افغان‌ها با داروهای حلال روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پایان ماه نومبر سال جاری، کاروان کمک‌های بشردوستانهٔ داروهای طبی که توسط "بنیاد خیریهٔ میهنی مسلمانان روسیه" فرستاده شده، به افغانستان رسید.

رستم حبیب‌العین، رئيس بنیاد خیریهٔ میهنی مسلمانان روسیه در مصاحبه با آژانس اسپوتنیک درمورد اینکه کمک مذکور به ابتکار کی آغاز شد، چگونه داروها شامل این کمک بشردوستانه اند، جمع‌آوری این داروها چه زمانی را دربر گرفت، به چه مشکلاتی در جریان آمادگی و فرستادن مواد مواجه شدند، این داروها چگونه در محل توزیع خواهند شد و همچنان درمورد پلان‌های آینده در افغانستان توضیح داد.

اسپوتنیک: چه کسی مفکورهٔ فرستادن دارو از روسیه به افغانستان را پیشنهاد کرد؟

رستم حبیب‌العین:در ماه اگست سال گذشته یک هیأت بنیاد ما به همکاری مرکز علم و فرهنگ روسیه در افغانستان نخستین کنفرانس مسلمانان روسیه و افغانستان را برگزار کرد. همچنان با روحانیون ارشد، نمایندگان پارلمان، مقامات وزارت‌خانه‌ها و ادارات این کشور، ملاقات‌هایی انجام شد. آنزمان از جانب آنها درخواست کمک داروهای طبی برای شفاخانه‌ها و مهاجرین نیازمند، صورت گرفت.

اسپوتنیک: چه داروهایی را بنیاد شما به افغانستان فرستاد؟

رستم حبیب‌العین: محمولهٔ بشردوستانه شامل ۶۷ نوع داروهای مختلف برای تداوی بیماری‌های شش و ریه، معده، سیستم ماهیچه‌ای — اسکلتی، چشم و همچنان داروهای ضدعفونی و مواد جراحی می‌باشد. تمام داروها توسط شرکت‌های داروسازی روسی با درنظرداشت نورم‌های اسلامی ساخته شده اند. این داروها بدون استفاده از ترکیبات حرام مثل: گلیسیرین (چربی خوک)، کارمین (حشرات خشک‌شده) و غیره، ساخته شده اند.

© Sputnikبیناد خیریهٔ مسلمانان روسیه: برای کمک به افغان‌ها پلان‌های بزرگ داریم
بیناد خیریهٔ مسلمانان روسیه: برای کمک به افغان‌ها پلان‌های بزرگ داریم - اسپوتنیک افغانستان
بیناد خیریهٔ مسلمانان روسیه: برای کمک به افغان‌ها پلان‌های بزرگ داریم

اسپوتنیک: فهرست داروها چگونه ترتیب شد؟

رستم حبیب‌العین: کارمندان بنیاد ما وضعیت بشری در افغانستان را با دقت ارزیابی نمودند.

اسپوتنیک: آیا بنیاد شما درمورد ترتیب فهرست داروها با جانب افغانی مشوره نمود؟

رستم حبیب‌العین: البته که بلی. ما همچنان با همکاران ما از کشورهای دیگر که شامل توافقنامهٔ جهانی سازمان ملل متحد می‌باشند و در افغانستان نمایندگی دارند، مشوره نمودیم.

اسپوتنیک: این محموله به کدام مناطق فرستاده می‌شود؟

رستم حبیب‌العین:این اقدام بشردوستانهٔ ما ولایات و ولسوالی‌هایی را دربر خواهد داشت که به‌شدت نیازمند به دارو می‌باشند. محموله به بندر حیرتان رسیده است، توزیع داروها را از مناطق شمالی آغاز نموده ایم.

اسپوتنیک: جمع‌آوری داروهای مورد نیاز چه زمانی را دربر گرفت؟ انتقال آنها چگونه صورت گرفت؟ با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

رستم حبیب‌العین:ثبت و راجستر و اسناد برای صادرات و واردات مواد به افغانستان زمان زیادی را گرفت. بنیاد ما یک سازمان غیرتجاری و غیرحکومتی می‌باشد. برای نخستین بار یک سازمان خیریهٔ روسی به‌طور رایگان به مردم افغانستان داروهای طبی کمک کرد. و من از ارگان‌های دولتی ما به‌خاطر درک و همکاری شان در تنظیم و ترتیب اسناد، سپاسگزارم.

اسپوتنیک: امنیت انتقال محموله در خاک افغانستان چگونه تامین می‌شود؟

رستم حبیب‌العین:امنیت اصلی ما خود مردم افغانستان است. ما با آنها به‌طور فعال همکاری می‌کنیم. سران قبایل، بزرگان و والی‌های ولایات شامل اینها اند. در گذشته کشور ما تمام اماکن برای حفظ حیات در افغانستان اعمار کرده که تا هنوز هم فعال می‌باشند. اطلاعات درمورد اقدام ما بسیار به سرعت در افغانستان پخش شد. مردم منتظر ما بودند. زمانی که من در ساحه پرواز در میدان هوایی شرمیتووه (مسکو) بودم، افغان‌ها نزدم آمدند و سپاسگزاری نمودند.

اسپوتنیک: این یک اقدام یک‌دفعه‌یی بود یا بنیاد به کمک‌هایش برای افغان‌ها ادامه می‌دهد؟

رستم حبیب‌العین:برای کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها ما پلان‌های بزرگی داریم. ما پلان داریم به‌طور فعال کار کنیم و به آنها کمک کنیم. ما نمایندگان افغان بنیاد را تعیین کرده ایم. انشاالله ما بارها چنین اقدامات را در افغانستان انجام خواهیم داد.

اسپوتنیک: کی در تنظیم این اقدام کمک کرد؟

رستم حبیب‌العین:به‌طور مشخص نام گرفته نمی‌توانم، زیرا در اسلام نام‌بردن و تبلیغ کردن اشتراک‌کنندگان رایج نیست. ما همه یکجا این را برای رضای خداوند انجام می‌دهیم.

اسپوتنیک: ارگان "روس‌سترودنیچستوا" چه نقشی را در انتقال و توزیع این داروها داشت؟

رستم حبیب‌العین:نقش عظیمی. اگر همکاری نمایندگی روس‌سترودنیچستوا در افغانستان نمی‌بود، انجام این کار غیرممکن بود. به‌طور خاص می‌خواهم از ویچیسلاف نیکراسف سپاسگزاری نمایم. او یک انسانیست که قلب بزرگی دارد.

اسپوتنیک: توزیع و مصرف داروها چگونه انجام خواهد شد؟ آیا بر آن کنترول خواهد بود؟

رستم حبیب‌العین:در تفاوت با اکثریت سازمان‌های بشردوستانه، ما داروها را به آدرس‌های مشخص می‌دهیم — از دست به دست. در اسلام مهم این است که کار خیر حلال باشد و از عمق دل صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала