خروج نیروهای امریکایی تاثیرات بر امنیت سوریه میگذارد

© Flickr / Expert Infantryخروج نیروهای امریکایی تاثیرات بر امنیت سوریه میگذارد.
خروج نیروهای امریکایی تاثیرات بر امنیت سوریه میگذارد. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش از خروج امریکا باید نظامیان افغان را تجهیز کند.

اعلام خروج کامل نیروهای امریکایی از سوریه برخی از حرف و حدیث هایی را به میان آورده است که سرنوشت نیروهای امریکایی در افغانستان چگونه خواهد شد.

شماری از کارشناسان و نمایندگان مجلس در افغانستان معتقد هستند که خروج نیروهای امریکایی تاثیرات منفی بر امنیت سوریه نمیگذرد و پیش از خروج آمریکایی‌ها باید نظامیان افغان را تجهیز کنند.

ایالات متحده امریکا در سوریه بیش از 2 هزار نیرو و در افغانستان بیش از 14 هزار نیرو دارد که این نیروها در جنگ علیه هراس افگنان و تروریست ها مبارزه می کنند.

امریکا اعلام کرده است که نیروهای شان را از سوریه خارج می کند و نیز در برخی از منابع غیر رسمی آمده است که 7 هزار نیروی امریکایی افغانستان را نیز ترک می کنند.

گرچه خروج نیروهای امریکایی از سوریه که در برابر گروه داعش می جنگیدند، آغاز شده اما کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقد هستند که وضعیت امنیتی سوریه بدتر نمی شود.

خروج نیروهای امریکایی تاثیرات بر امنیت سوریه نمیگذارد

واکنش آلمان به خروج نیروهای امریکایی از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش آلمان به خروج نیروهای امریکایی از سوریه

سید حسن شریفی بلخابی نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان تاکید می کند که خروج نیروهای امریکایی از سوریه تاثیرات منفی را بر امنیت آن کشور نمی گذارد.

وی با بیان این مطلب که هسته های داعش و گروه های تروریستی در سوریه محو شده است، افزود: «اکنون نیروهای بومی سوریه توانایی تامین امنیت کشور شان را دارند».

باوجودی که داعش از کشور سوریه هسته گذاری کرد و بخش های زیادی این کشور را به کنترول درآورد اما این نماینده مجلس بر سرکوب داعشیان در سوریه تاکید می کند.

به گفته آقای شریفی بلخابی ارتش کشور سوریه حالا با جنگ افزارهای مدرن و پیشرفته مجهز شده است و می تواند در برابر گروه داعش و سایر گروه های هراس افگن مبارزه کند.

این نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان معتقد است که با خروج نیروهای امریکایی از سوریه، کشورهای منطقه نیز همکاریهای خود را با سوریه بیشتر می سازند.

اما در این میان برخی از کارشناسان سیاسی و استادان دانشگاه نیز به این باور استند که اگر امریکایی نیروهایش را از سوریه بیرون کند، گروه داعش دوباره در آن کشور فعال می گردد.

غلام ربانی فیاض استاد دانشگاه و آگاه امور سیاسی معتقد است که خروج نیروهای امریکایی از سوریه نگرانی هایی را در میان شهروندان و مقام های سوریه بوجود آورده است.

وی با اشاره به راهپیمایی و اعتراض شهروندان شمال شرق سوریه گفت: «شهروندان آن کشور دست به اعتراض زده اند که اگر امریکا خارج شود، دوباره احتمال حمله داعش می رود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала