تأکید افغانستان بر مالکیت دولت در نشست سه جانبهٔ صلح

© Photo / MFA / MFAتأکید افغانستان بر مالکیت دولت در نشست سه جانبهٔ صلح
تأکید افغانستان بر مالکیت دولت در نشست سه جانبهٔ صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان می‌گوید که در مذاکرات سه جانبۀ روسیه، امریکا و چین در مورد صلح افغانستان، باید موضوع مالکیت و رهبری دولت افغانستان نادیده گرفته نشود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه اعلام نمود که در نشست بعدی روسیه، امریکا و چین در مورد پروسه صلح افغانستان در اواسط اپریل برگزار می‌شود.

ضمیرکابلوف، فرستادۀ ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه گفته بود که نشست سه جانبه روسیه، ایالات متحده امریکا و چین در مورد پروسه صلح افغانستان ممکن است درطول دو هفته آینده برگزار شود، اما از تاریخ مشخص نامبرده نشده است. 
در مورد این که چقدر افغانستان در جریان این مسله قرار دارد، صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجۀ افغانستان به خبرگزاری بین‌المللی اسپوتنیک گفت:

«مواردی که باید گفته می‌شد فکرمی‌کنم در آنجا روی اش صحبت شده است و مورد که بسیار مهم است این است که ایالات متحده امریکا بارها تاکید کرده که افغانستان در محور گفتگوها خواهد بود و روی گفتگوهای مستقیم میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان تاکید شده و ما در این مورد خوش‌بین استیم».

آقای احمدی می‌گوید:

«موردی که به ما بسیار مهم است به رسمیت شناختن و رهبری و مالکیت افغانستان در مورد صلح است و تمام کشور های این مسله را به رسمیت شناخته اند و ما امیدوارم استیم که تمام کشورها به گونۀ واقعی به این حرف شان عمل بکنند که رهبری و مالکیت روند صلح مال مردم و جمهوری اسلامی افغانستان است».

به تاریخ 22 ماه مارچ سال 2019 میلادی نمایندگان ویژه روسیه، امریکا و چین در واشنگتن در مورد پروسه صلح افغانستان نشست را برگزار کردند.

پیش از این، گفته شده بود که فدراسیون روسیه، ایالات متحده امریکا و چین در آینده‌ای نزدیک در قالب سه جانبه بحث در مورد حل و فصل اوضاع افغانستان با یکدیگر ملاقات خواهند کرد، احتمال دارد که این نشست در مسکو برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала