مهاجرت به امریکا

© AFP 2023 / Guillermo Ariasمهاجرت به امریکا
مهاجرت به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در امریکا تعداد مهاجران، نسبت به هر کشور دیگر جهان، بیشتر است. حالا بیش از 40 میلیون نفر که در امریکا به سر می برند، اتباع کشورهای دیگرند که در حدود یک پنجم تمام مهاجران در جهان را در سال 2017 تشکیل میداند.

جینا ریدفورد (Jynnah Radford) در ادامه می نویسد، مرکز تحقیقاتی Pew Research Center بطور منظم تصویر احصائیوی باشندگان خارجی الاصل کشور را منتشر میکند که شامل تمایلات تاریخی از سال 1960 می باشد. در ادامه، بر استناد این احصائیه ها، ما به برخی از سوالات کلیدی، مربوط به باشندگان مهاجر امریکا، پاسخ ها ارایه میکنیم.

به چه تعداد مردم ساکن در امریکا مهاجران می باشند؟

تعداد اتباع کشورهای دیگر که در امریکا به سر می برند، به حد بی سابقه 4،44 میلیون نفر در سال 2017 رسیده است. از سال 1965، وقتیکه قوانین مهاجرت امریکا سیستم ملی سهمیه ها را را لغو کرد، تعداد مهاجران بیش از چهار برابر افزایش یافت. امروز مهاجران 6،13% باشندگان امریکا را تشکیل میدهد که تقریباً سه برابر از حد (7،4%) در سال 1970 تجاوز میکند.

موقف حقوقی مهاجران در امریکا چگونه است؟

طبق ارزیابی های نو مرکز، اکثریت مهاجران (76%) در کشور بطور قانونی قرار دارند، در حالیکه در حدود یک چهارم تعداد مجموعی غیرقانونی می باشند. 45% مهاجران در سال 2016 تابعیت امریکا را کسب کردند.

آیا تمام مهاجران قانونی اتباع امریکا میگردنند؟

همه کسانی که در کشور بطور دایمی زندگی میکنند، جهت کسب تابعیت امریکا تلاش نمی ورزند. در سال 2018 در حدود 800 هزار مهاجر درخواست های کسب تابعیت داده بودند.

مهاجران از کجا می آیند؟

مکسیکو کشور عمده است که از آنجا مهاجران به امریکا می آیند. در سال 2017 به تعداد 2،11 میلیون مهاجر که در امریکا زندگی میکنند، باشندگان آنکشور بودند که 25% تمام مهاجران در امریکا را تشکیل میدهند. ارقام بزرگ دیگر را اتباع چین (6%)، هند (6%)، فلیپین (5%) و سلوادور (3%) تشکیل میدهند.

آیا تعداد مهاجران افزایش می یابد؟

تعداد مهاجران نووارد، عمده تاً، نسبت کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی در امریکا، کاهش یافته است. اینکه تعداد مهاجران غیرقانونی بطور بطی افزایش می یابد، شاید به این مربوط باشد که اکثریت مهاجران مکسیکویی امریکا را ترک میکنند و این رقم نسبت به مهاجران کی وارد امریکا میشوند، زیادتر است.

به چه تعداد مهاجران در امریکا پناهجو می باشند؟

از زمان ایجاد برنامه فدرالی اسکان پناهجویان در سال 1980 در امریکا در حدود 3 میلیون پناهجو — بیشتر، نسبت به هر کشور، مسکن گزین گردیده اند.

در سال 2018 در امریکا مجموعاً 22491 پناهجو پذیرفته شده اند. در جمله پناهجویان به تعداد 3495 نفر — مسلمان (16%)، 16018 نفر — عیسوی (71%) شامل می باشند.

بیشترین تعداد مهاجران در امریکا در کجا زندگی میکنند؟

تقریباً نیمی (45%) از 4،44 میلیون مهاجران در کشور در سه ایالت:کالیفورنیا (24%)، تکزاس (11%) و نیویارک (10%) زندگی میکنند.

مهاجران به مقایسه کتله کلی امریکایان تا چه حد تحصیل کرده اند؟

مهاجران در امریکا، نسبت به اتباع کشور، سطح پائین آموزشی دارند. در سال 2017 در بین مهاجران سه برابر بیشتر مردم، نسبت به اتباع امریکا، بدون سطح آموزشی متوسط (27% برخلاف 9%) بودند.

مهاجران تا چه حد به زبان انگلیسی بهتر صحبت میکنند؟

در بین مهاجران به سن از 5 سال و بالاتر (52%) به حد کافی بهتر به زبان اگلیسی صحبت میکنند و یا به زبان انگلیسی بلدیت خوب دارند (36%)، یا فقط در خانه به زبان انگلیسی صحبت میکننند.

مهاجران مکسیکویی سطح بسیار پائین (33%) دانش زبان دارند و به تعقیب آنها مهاجران از امریکای مرکزی (34%)، و امریکای جنوبی (54%) و مهاجران آسیای جنوبی و شرقی (56%) قرار دارند.

به چه تعداد مهاجران از امریکا اخراج شده اند؟

در سال 2017 از امریکا در حدود 295 هزار مهاجر اخراج شده بودند و این رقم نسبت به سال 2016 کمتر بود. در دوران از سال 2009 تا 2016 در حدود 3 میلیون مهاجر اخراج شده بودند که نسبت به 2 میلیون مهاجر اخراج شده در دوران ریاست جمهور جورج بوش از سال 2001 تا 2008 بیشتر می باشند.

امریکایان راجع به سطح آینده مهاجرت دیدگاه های متفاوت دارند. یک چهارم مردم (24%) گفته که مهاجرت به امریکا باید کمتر شود، در حال که یک سوم (38%) گفته که مهاجرت باید به سطح کنونی باقی بماند و تقریباً یک سوم دیگر (32%) گفته که مهاجرت باید افزایش یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала