خیرخواه: کارم تعلیق نشده؛ من ولسوال برحال واخان استم

© Photo / FB/ آمریت گردشگری بدخشانولسوالی واخان بدخشان
ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالمعروف خیرخواه ولسوال واخان بدخشان که به آزار جنسی یک بانوی خارجی متهم شده می‌گوید که به جز رییس جمهور و دادگاه کسی صلاحیت تعلیق وظیفۀ او را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی کشور می‌گوید که وظیفۀ عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال واخان ولایت بدخشان در پی مطرح‌شدن اتهام آزار و اذیت جنسی از سوی یک زن گردشگر خارجی به تعلیق درآمده است، آقای خیرخواه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید که چنین تصمیم از صلاحیت‌های رییس جمهور یا دادگاه‌های افغانستان است.

«وظیفۀ من به تعلیق نیست. مسألۀ تعلیق صلاحیت رییس جمهور اسلامی افغانستان است، مسألۀ تعلیق صلاحیت دادگاه‌ها و محاکم افغانستان است. تا هنوز هیچ محکمه‌یی به مجرم بودن و ارتکاب من به این موضوع حکم صادر نکرده است. هیچ مرجعی هنوز وظیفۀ مرا به تعلیق نیاورده و من فقط برای روشن شدن موضوع به مرکز بدخشان خواسته شده ام. من ولسوال برحال واخان استم».

آقای خیرخواه این اتهام را به شدت رد کرده و آن را یک دسیسۀ ساختگی می‌خواند:

«من این ادعا را به هیچ وجه، به هیچ دلیل و به هیچ اسنادی وارد نمی‌دانم. دوم اینکه از دیدگاه دین مقدس اسلام و قوانین نافذه هر ادعا و اتهامی باید مبتنی بر اسناد، مدارک، شواهد و دلایل موجه و مدار اعتبار باشد. این یک دسیه، یک پروپاگند و یک چیز جعل و ساختگی است».

اذیت جنسی یک بانوی خارجی ازسوی ولسوال واخان   - اسپوتنیک افغانستان
اذیت جنسی یک بانوی خارجی ازسوی ولسوال واخان

به گفتۀ او، تلاش شرکت‌های گردشگری کشورهای همسایه برای ضربه زدنه به توریزم واخان، یکی از عوامل در پشت این «ادعا» است:

«یک موضوع این است که در ولسوالی واخان در این اواخر گردشگران و سیاحان می‌آیند، به همین دلیل شرکت‌های سیاحتی کشورهای همسایه به خاطر کاهش و کم‌کردن آمدن توریستان در این ولسوالی و برای اینکه به صعنت گردشگری در این ساحه ضربه وارد بکنند، توطیه را راه انداختند. موضوع دوم اینکه در این منطقه چون کشیدگی‌های سیاسی، قومی و مذهبی و سمتی و سویی وجود دارد، کسانی میخواهند با راه اندازی این توطیه‌ها شخصیت‌کشی بکنند و به شخصیت‌های با عزت و با عظمت افغانستان دسیسه بسازند».

اما سیدشاه سقیم سخنگوی ادارۀ ارگان‌های محلی می‌گوید که وظیفۀ آقای خیرخواه تا روشن شدن موضوع به حالت تعلیق درآمده است:

«آقای خیرخواه از آغاز نیز به طور خدمتی در واخان ولسوال بود. پس از مطرح شدن این ادعا کار شان به تعلیق درآمده از ادارۀ محلی بدخشان خواسته شده است تا یک تیم تحقیق در این زمینه توظیف کند و تا آن زمان شخص دیگری سرپرستی این ولسوالی را بر عهده دارد».

سخنگوی والی بدخشان نیز با تأیید این موضوع می‌گوید که مدیر اجرایی ولسوالی واخان، مسوولیت سرپرستی این وزارت را بر عهده دارد.

نیک محمد نظری سخنگوی والی بدخشان به اسپوتنیک گفت:

«این خانم آسترالیایی موضوع را به پولیس مرزی شکایت کرده بود، آنان به ولسوالی اشکاشم فرستادند و سپس به مرکز رسید. در حال حاضر وظیفل آقای آقای خیرخواه به تعلیق درآمده، ایشان به فیض‌آباد خواسته شده و مدیر اجراییه ولسوالی واخان سرپرست این ولسوالی است».

سخنگوی والی بدخشان می‌گوید که تحقیقات تیم تعیین شده هنوز کامل نشده است.

بر اساس ادعای مطرح شده از سوی یک بانوی گردشگر که شهروند آسترالیا بوده، آقای عبدالمعروف خیرخواه ولسوال واخان قصد آزار و اذیت جنسی وی را داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала