واکنش چهره های سیاسی افغان به سخنان اخیر دونالد ترامپ

© AP Photo / Ministry of Communications and Information Singaporeواکنش چهره های سیاسی افغان به سخنان اخیر دونالد ترامپ
واکنش چهره های سیاسی افغان به سخنان اخیر دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفته بود، می‌تواند جنگ افغانستان را در یک هفته تمام کند اما نمی‌خواهد ۱۰ میلیون نفر را بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، صحبت های اخیر دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا واکنش های بسیاری را در پی داشته است.

رئیس جمهور پیشین افغانستان حامد کرزی با واکنش به گفته های اخیر دونالد ترامپ نوشته است: ما «پامیر» هستیم و تو «سقف جهان» را نابود ساخته نمی‌توانی!

صبحت اخیر دونالد ترامپ  از سوی مجلس سنای کشور مورد انتقاد تند قرار گرفت، به گفته فضل الهادی مسلمیار رئیس این مجلس، امریکا نتوانسته است در ظرف هفده سال حملات چند گروه کوچک را در افغانستان کاهش دهد.

رنگین دادفر سپنتا مشاور پیشین شورای امنیت می گوید: پیام ترامپ یک پیام سیاسی ، وحشتناک و نژادپرستانه است.

بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی دلیل این صحبت ها را بی ثباتی سیاسی داخلی کشور می دانند.

داوود ناجی در صحفه توییر اش مینویسد: اقای ترامپ نیازی به کشتن ۱۰ میلیون نفر نیست،کافی است با مذاکره یک طرفه به طالبان مشروعیت ندهید.

​به گفته آگاهان امور بین الملل سخنان اخیر دونالد ترامپ در مورد افغانستان ناخرمندانه است، ادریس زمان معاون وزارت خارجه افغانستان در صحفه می نویسد که افغانستان ما با صلابت و ابهت در صحنه سیاست دنیا باقی خواهد ماند.

​دولت افغانستان هم خواهان وضاحت در مورد سخنان دونالدترامپ در مورد افغانستان  شده است، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور می گوید، دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار از مجرای دیپلوماتیک و دولتی خواهان صراحت و توضیحات از جانب واشنگتن در مورد اظهارات رئیس جمهور ترامپ با صدراعظم پاکستان، گردیده است.

​بیشتر از کاربران به این باور اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا تاریخ افغانستان درست مطالعه نکرده است، داود خان مایار می نویسد که اين ترامپ نام يك جاهل و بيسواد مطلق است كه يك روز هم درس سياست را نخوانده است. چنان مشت محكمي بر دهانش خورده است كه نسل هاي اينده شان هم نام افغانستان را به زبان نخواهد أورد.

​مردم افغانستان می خواند که دونالدترامپ باید ملت افغانستان معذرت خواهی کند، ولی تاکنون در این مورد مقامات امریکایی واکنش نشان ندادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала