صد فیلم برتر و بازگشت مردم افغانستان به سینما + ویدیو

© Sputnik / TARIQ AZIMسینما آی خانم افغانستان
سینما آی خانم افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای نخستین بار و پس از پنجاه سال افغان فلم به مناسبت صدسالگی استقلال افغانستان و به حمایت مالی ادارهٔ امور، جشنوارهٔ سینمایی را برگزار کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، صحرا کریمی، رییس افغان فیلم می‌گوید، در این جشنواره صد فیلم بلند و کوتاه سینمای افغانستان در هفت روز به نمایش گذاشته می‌شود.
به گفتهٔ او، هدف از برگزاری این جشنواره قدردانی از کارکرد‌های سینماگران پیشین و جدیدِ سینمای افغانستان و تجلیل از صدمین سال استقلال افغانستان است.
صحرا کریمی در مورد فیلم «هوا، مریم، عایشه» ساختهٔ خودش که به تازه‌گی به جشنوارهٔ «وینز» راه یافته است می‌گوید، این فیلم از ساخته‌های عصر حاضر سینمای افغانستان است و امیدوار است که مورد توجه قرار گیرد.


او در بخش دیگر از سخنانش در مورد جشنوارهٔ سینمای مسکو که قرار است سال آینده در این شهر برگزار شود گفت، سینمای افغانستان آماده است که در این جشنواره فیلم بفرستد.

آرزو آریاپور، سینماگر اهل افغانستان نیز می‌گوید که این جشنواره فرصت خوبی برای بازگشت مردم به سینما است.

نخستین جشنوارهٔ سینمای افغانستان قرار است در مدت هفت روز پنجاه فیلم بلند سینمایی و ‌‌پنجاه فیلم کوتاه را در دانشکدهٔ هنر‌های زیبای دانشگاه کابل، سالون نمایش افغان فیلم، سینمای آی‌خانم و سینمای نمارسانه به نمایش بگذارد.
در نخستین روز و افتتاحیه این جشنواره، فیلم «بیگانه»، اثر صدیق برمک، محصول سال ۱۳۶۶ سینمای افغانستان به نمایش گذاشته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала