چرا سیستم امریکایی شخصی را "کشت" که از دختران نابالغ سوءاستفاده جنسی میکرد

© REUTERS / Handoutچرا سیستم امریکایی شخصی را "کشت" که از دختران نابالغ سوءاستفاده جنسی میکرد
چرا سیستم امریکایی شخصی را کشت که از دختران نابالغ سوءاستفاده جنسی میکرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر فهرست معماهای خطرناک سیاست امریکا یک معمای دیگر افزوده شد. حالا در پهلوی "کنیدی را کی کشت؟" و مجموعه موضوعات مشابه یک موضوع دیگر قرار گرفت: چه کسی جیفری ایپشتین را کشت؟

حتی اگر نظریه خودکشی به نتیجه تحقیقات جاری مبدل گردد، این اندکترین تائثیری بر اعتقاد وسیع اجتماعی در این مورد نخواهد کرد که به متخصص مالی 66 ساله در مورد مردن کمک کرده اند. دقیقا مثل آن که بیش از 70% امریکایان تا به امروز به نظریه رسمی که به قتل 35مین رئیس جمهور امریکا جنایت کار انفرادی لی هاروی اوسوالد را متهم میکند، باور ندارند.

 جیفری ایپشتین – بیزنس مین ثروتمند نیویارک بود که نه تنها به کشاندن دختران نوجوان به فساد اخلاقی تمایل داشت (برای برآورده ساختن آن از منابع دست داشته استفاده میکرد). او سیستم کامل در اختیارقراردادن دختران نابالغ از خانواده های فقیر برای بهره کشی جنسی به مقامات ممتاز جهانی ایجاد کرده بود. به مثابه وسیله ترانسپورت اکثراً برای این هدف از طیاره شخصی میلیاردر که بنام "لالیتا اکسپرس» مسمی شده بود، استفاده میشد. ملکیت های خصوصی او در جزایر ویرگین، جای که محافل خاص برگزار میشدند، باشندگان محلی بنام "جزیره بهره کشی از دختران نابالغ" و "جزیره عیاشی" مینامیدند، قرار داشتند. طبق معلومات رسانه ها، جوان ترین "دختران" 14 سال عمر داشتند.

ایپشتین زندگی مشبوع مدنی پیش میبرد، کمک کننده سخاوتمند بود و در حلقات بسیار بلندپایه میچرخید و با شخصیت های بانفوذ سیاست جهانی و بیزنس آشنا بود. در جمله مردم که او را با آنها مناسبات ویژه مستحکم و دوستانه مربوط می ساخت، نام شهزاده اندریو (پسر دوم ملکه الیزابت II) و بیل کلینتن ( که 26 بار به صفت مسافر راجسترشده در طیاره ذکرشده پرواز نموده) برده میشود. در فهرست آشنایان او همچنان اسامی، مانند دونالد ترامپ، تونی بلییر صدراعظم سابق انگلستان، محمد بن سلمان شهزاده ولیعهد عربستان سعودی، ایهود بارک صدراعظم سابق اسرائیل، کارگردان وودی الین، هنرمند کیوین سپیسی و کریس تاکر شامل می باشند.

برای اولین بار ایپشتین در اواسط سال های 2000 زیر نظر ارگان های امنیتی قرار گرفت. ولی دوسیه پرسروصدا راجع به فساد اخلاقی و مناسبات جنسی غیرقانونی در آن وقت ناکام گردید (ثروتمندان از خود قواعد دارند). بیزنس مین با ارگان های تحقیق وارد معامله گردید که به اساس آن بر جرم خود به مجبورساختن به فحشا اعتراف نمود و خود را به مثابه جنایتکار جنسی راجستر کرد و به قربانیان که FBI تثبیت کرده بود (به تعداد چهل نفر) غرامت پرداخت. به خاطر این کار او به 13 ماه حبس – بجای حبس ابد - محکوم شد.

 
میلیاردر امریکایی متهم به روابط جنسی با کودکان در زندان خودکشی کرد
 - اسپوتنیک افغانستان
میلیاردر امریکایی متهم به روابط جنسی با کودکان در زندان خودکشی کرد

رئیس جمهور امریکا بطور غیرمستقیم این حدسیات را تائید کرده که سناتور تیرینس ویلیامس به اسناد افشاکننده که ایپشتین در باره کلینتن در اختیار داشت و علاقمندی کلینتن اشاره کرده، تا متخصص امور مالی افشاگری نکند.

به هر صورت، جیفری ایپشتین یکبار دیگر در اوایل جولای بازداشت و در نتیجه بدون حق بیرون آمدن با ضمانت – به اتهام تجارت مردم – زندانی و به سرعت فهمیده شد که ارگان های امنیتی جداً قصد دارند کثافت کاری های او را، بشمول آنچه که بیش از ده سال قبل دفن شده بودند، کشف کنند.

عملاً تعداد زیادی پیشگویی ها مستقیماً صورت گرفتند که بیزنس مین تا محکمه نخواهد رسید – منافع، حیثیت و آزادی مقامات بیش از حد بلند، بانفوذ و ثروتمند مطرح بحث بود.

او در تاریخ 24 جولای جهت خودکشی تلاش نمود، اما گفته میشد که هدف او تغییر رژیم زندان و انتقال به زندان دیگر بود.

در تاریخ 10 اگست – چه تصادفی – ایپشتین در سلول زندان مرده یافت شد.

ویلیام بار لوی څارنوال امریکا اعلام داشت که از این حادثه تکان خورده و یکجا با وزارت عدلیه تحیقات آغاز میکند. راستی او اظهار داشت که صحبت راجع به "خودکشی نوبتی» مطرح می باشد. به این ترتیب گمان نمیرود که از تحقیق چیزی نو انتظار داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала