دولت اسلامی خلافت دوم در اردوگاه در سوریه اعمار میکند

© REUTERS / Dado Ruvicدولت اسلامی خلافت دوم در اردوگاه در سوریه اعمار میکند
دولت اسلامی خلافت دوم  در اردوگاه در سوریه اعمار میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«دولت اسلامی» (ممنوع در روسیه – تبصره مدیریت مسوول) اردوگاه عظیم در شمال-شرق سوریه بطور قابل ملاحظه تحت کنترول خود قرار داده و هیچگونه پلان در مورد اینکه با 70000 هزار باشنده (بشمول 50000 طفل) چه باید کرد، وجود ندارد.

جوش روگین (Josh Rogin) در مقاله در روزنامه The Washington Post (امریکا) در ادامه می نویسد، امریکا و اروپا باید فوراً این مساله را حل کنند که هم جهت بشری و هم از نقطه نظر امنیت ملی دارد، در غیر آن، اگر ما به آرامی در مورد این پروسه می اندیشیم، ایجاد خلافت نو در انتظار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور ترامپ پس از سقوط رقه و شکستن دژهای «دولت اسلامی»* اعلام کرد که خلافت "100 درصد نابود شده است". اما ده ها هزار مبارز «دولت اسلامی»* و خانواده های آنها به اردوگاه های عظیم برای بیجاشدگان داخلی اعزام شدند، جایی که آنها بدون کمک و سطح کافی امنیتی و نظارتی زندگی می کنند. برعلاوه اردوگاه های بیجاشدگان داخلی، جایی که عمدتاً زنان و کودکان زندگی می کنند، بیش از دو هزار جنگجوی «دولت اسلامی» در محوطه هایی موقت عیارشده برای زندان ها نشسته اند. کل این سیستم توسط کردها از ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه کنترول می شود که منابع شان کفایت نمیکند، توسط کمک کنندگان تجهیز نشده و در اتحاد با ایالات متحده متحد قرار دارند که راه برای خروج از سوریه می پالند.

هزاران جنگجو دولت اسلامی و خانواده هایشان کجا شدند؟ - اسپوتنیک افغانستان
هزاران جنگجو "دولت اسلامی" و خانواده هایشان کجا شدند؟

سناتور امریکایی اعتراف میکند:« واکنش اروپایان، وقتیکه کار به کمپ شبه نظامیان داعش مربوط میگردد، ناچیز و خطرناک است. ما آنها را با ترس نادیده میگیریم».

به گفته مقامات امریکایی، نمایندگان کانگرس و کارشناسان ، اعضای «دولت اسلامی» در بزرگترین اردوگاه برای بیجاشدگان داخلی موسوم به الحول (al-Hol)، نسبت به ده ها نگهبان ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه که در آنجا مستقرند، نفوذ و امکانات زیادی برای کنترول بر زندانیان دارند. به گفته شخصیت های رسمی، زنان در «دولت اسلامی» قطعات شبیه پولیس اخلاقی ایجاد کرده و اکنون بر رعایت قانون شریعت نظارت میکنند و حتی مجازات های وحشیانه را نیز انجام می دهند. طوریکه شخصیت های رسمی به من گفتند، «دولت اسلامی» زندانیان را از جمله اسیران و قاچاقچیان در اردوگاه جذب می كند و از آنها برای برنامه ریزی حمله بر مناطق دیگر سوریه استفاده می كند. اگر این خود خلافت 2 نباشد، پس به زودی به آن تبدیل خواهد شد.

پیروزی بزرگ عراق بر گروه «دولت اسلامی» - اسپوتنیک افغانستان
پیروزی بزرگ عراق بر گروه «دولت اسلامی»

 سناتور لیندسی او گراهام به من گفت: "اردوگاه الحول به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مینی خلافت و زمینه بارور برای جذب اعضای داعش* است. منطقه امنیتی اطراف اردوگاه بسیار ضعیف است و اردوگاه تحت کنترل داعش*، در برابر چشم ما، قرار دارد".

در گزارش جدید بازرس ارشد وزارت دفاع گفته شده كه «دولت اسلامی» به طور فعال به صفوف خود در منطقه الحول افراد نو جذب می كند. وی اظهار داشت: عودت ساکنان اردوگاه برای رفع این مشکل اهمیت کلیدی دارد. در گزارش گفته شده:"عدم موفقیت ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه در ایجاد «حداقل امنیت» در اردوگاه باعث" گسترش  بدون مقاومت ایدیولوژی داعش «در داخل آن» شده است".

بحران در الحول در عرصه امنیتی در پهلوی وضع بشری نسبت وضع مبهم حضور نیروهای امریکایی در شمال-شرق سوریه تشدید میگردد.

پنج پرابلم بس بزرگ در صورتی فروپاشیدولت اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
پنج پرابلم بس بزرگ در صورتی فروپاشی"دولت اسلامی"

چارلز لیستر، مدیر مبارزه با تروریزم در انستتیوت شرق نزدیک در واشنگتن (the Middle East Institute in Washington) گفت:« اگر رئیس جمهور میخواهد با داعش موفقانه مقابله نماید، او باید این واقعیت سخت را درک کند که چه باید کرد و کاری به مراتب بیشتر باید انجام دهد. و ماموران او باید در خود این جسارت را بیابند که این مسایل را در برابر او و جامعه بالا کنند. خطر حالا به حدی بلند است که ما بیش از این اصلاً نمی توانیم زمزمه کنیم که کارها تا چه حد بدترند».

طبق معلومات سازمان ملل، 65 درصد از افراد در الحول عمر زیر 12 سال و 20 هزار نفر زیر 5 سال عمر دارند و این بدان معنی است که آنها در خلافت اول به دنیا آمده اند. اگر اجازه دهیم این کودکان در خلافت دوم بزرگ شوند، پس روزی مجبور خواهیم شد، فرزندان خود را برای جنگ با آنها به آنجا بفرستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала