مردان در مراکش از جراحی پلاستیکی استفاده میکنند

© Depositphotos.com / Wavebreak Media LTDمردان در مراکش از جراحی پلاستیکی استفاده میکنند
مردان در مراکش از جراحی پلاستیکی استفاده میکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق یک سلسله تحقیقات، مردم مراکش – یکی از ملل بسیار متمایل به جراحی پلاستیکی می باشند. در عین حال این بیش از این از ویژه گی زنان شمرده نمی شود: در بین مردان مراکش و بطور کل اعراب به خدمات جراحان جراحی پلاستیکی تقاضای زیادی وجود دارد.

در مطلب منتشره در نشریه رصیف 22 (لبنان) گفته شده، طوریکه وب-سایت مراکشی Hespress یاداوری نموده، نگرش مردان نسبت به جراحی پلاستیک امروز به دلیل تغییراتی است که اخیراً در جامعه مراکش رخ داده است. سعید جعفر، جامعه شناس می گوید: "عمل جراحی پلاستیکی در مراکش موضوع معمولی گفتگو در بین مردان است. این عملیات مردم را به بهترشدن چهره شان ترغیب می کند".

«فرهنگ مردانه» و اهداف اقتصادی

همانطور که جعفر توضیح داد، تمایل فرد برای جذابیت، با متون مقدس ادیان (یهودیت، مسیحیت و اسلام) و حتی تعلیمات بودایی، جایی که بدن زن و مرد به همان اندازه مقدس تلقی می شود، ضدیت ندارد. آن را همه تمدنها با تمجید و افتخار - و بیشتر اوقات به دلایل مذهبی - ستایش می کند.

جراحی پلاستیک برای مسلمانان حرام اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
جراحی پلاستیک برای مسلمانان حرام اعلام شد

به گفته وی، فرهنگ عربی مردانه است و جذابیت مردان در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تعدادی از عوامل اقتصادی وجود دارد که به محبوبیت جراحی پلاستیکی در بین مردان مراکش کمک کرده است.

 وی گفت: "امروز به دلیل مزیت های اقتصادی زیبایی چهره ظاهری به ویژه در بین هنرمندان، افراد مشهور، مدل های مد و بازیکنان فوتبال نمی توان از جنبه اقتصادی مساله جذابیت مردان انکار کرد. این جامعه شناس معتقد است که دستیابی به قراردادها و پیشنهادات سودآور یک انگیزه جدی برای تماس با جراح پلاستیکی است. - به همین دلیل جراحی پلاستیکی در بین مردان مورد نیاز است. همین مورد در عرصه جراحی تغییر جنسیت نیز انجام می شود. "

قربانی مشهور جراحی پلاستیکی با استفاده از قیچی معشوقش را زخمی ساخت - اسپوتنیک افغانستان
قربانی مشهور جراحی پلاستیکی با استفاده از قیچی معشوقش را زخمی ساخت

به گفته جعفر، نگرش مطلوب مردان به جراحی پلاستیکی امروزه با توجه به تحرک بیشتر، توسعه و ایجاد آزادی به عنوان یک ارزش اساسی، با تغییراتی در جامعه و تفکر جوانان همراه است. علاوه بر این، کسانی هستند که عمل جراحی پلاستیکی را یک نوع انقلاب و قیامی علیه دیدگاه سنتی دین قلمداد می کنند، جایی که این رویه ها تلاشی ناخوشایند برای تغییر خلقت خدا تلقی می شود.

با این وجود، جوانان بدون اینکه منتظر فتواهای روحانیت باشند، آزادانه به عمل جراحی پلاستیکی متوسل می شوند.

برخورد مردان نسبت به جراحی پلاستیکی در جهان عرب

وب-سایت اردن Tajmili.com نظرسنجی اذهان عامه در کشورهای عربی انجام داده که براساس آن، در سال 2018، مردان در عربستان سعودی بیشتر به جراحی پلاستیکی متوسل می شدند. این کار را مصر، امارات، مراکش و اردن نیز دنبال می کنند.

براساس این بررسی، محبوب ترین روش ها در زمینه تغییر چهره ظاهری، کاشتن مو، رینوپلاستی، لیپوساکشن، کاهش معده، معالجه دندان ، پیوند ریش و عمل جراحی ابدومینوپلاستی است.

لبنان در زمینه جراحی پلاستیکی در جهان عرب پیشتاز است. در این کشور، مردان 15% بیشتر به عملیات جراحی پلاستیکی جهت تغییر چهره ظاهری رو می آورند. به گفته تونی ناصر، متخصص محلی در جراحی پلاستیکی و بازسازی ، لبنانی ها اغلب به جراحی زیبایی بینی، لیپوساکشن، کاهش معده و برآمدگی صورت متوسل می شوند. به عنوان قاعده کلی، مردان موفق در دهه چهل خود که با اولین علایم پیری مواجه هستند، به بیماری جراحی پلاستیکی دچار می شوند.

یک امریکایی ده ها بار چهره خود را جراحی پلاستیک کرده تا به انسان های سیارات دیگر شباهت پیدا کند - اسپوتنیک افغانستان
یک امریکایی ده ها بار چهره خود را جراحی پلاستیک کرده تا به انسان های سیارات دیگر شباهت پیدا کند + (عکس)

ناصر افزایش تقاضا برای جراحی پلاستیکی در بین مردان در کشورهای عربی در سال های آینده پیش بینی میکند. این امر به ویژه در مورد عربستان سعودی که در لیست 25 کشور جهان شامل است که به چنین عملیات بیشترین تقاضا در آن وجود دارد، صدق میکند. یک سوم جراحی پلاستیکی در دولت شاهی را مردان انجام میدهند.

در امارات متحده عربی نیز علاقه زیادی به تغییر ظاهر مردان (40% از کل جراحی های پلاستیکی) وجود دارد. قبلاً در اوایل سال جاری، رئیس نمایشگاه و کنفرانس بین المللی جلد و معالجه لیزری Dubai Derma، تأیید کرد که لیپوساکشن در بین مردان تقریباً به عین اندازه تقاضای زنان وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала