روسیه به زودی فروش طیارات نسل پنجم Su-57 آغاز خواهد کرد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به زودی فروش طیارات نسل پنجم Su-57 آغاز خواهد کرد
روسیه به زودی فروش طیارات نسل پنجم Su-57 آغاز خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه Sohu (چین) می نویسد، طوریکه معلوم است، حالا در جهان پنج مودل طیارات نسل پنجم موجود است. این F-22 و F-35 امریکایی، J-20 و J-31 چینایی و Su-57 روسی می باشند. از جمله همه طیارات یادشده به خارج فقط طیاره F-35 فروخته میشود.

تجارت آنها با بسیاری متحدان امریکا بخوبی پیش میرود و حتی میتوان گفت که F-35 بازار بین المللی طیارات نسل پنجم را انحصار کرده است. ولی چندی قبل در رسانه های روسیه خبر پر سر و صدا راجع به این منتشر شد که این کشور در نظر دارد وضع را در ریشه تغییر دهد: F-35 بیش از این یگانه طیاره نسل پنجم نخواهد بود که به بازار بین المللی عرضه میشود.

طبق گزارش مورخ 16 اگست رسانه های روسیه، دفتر مطبوعاتی شرکت « Rosoboronexport» رسما اعلام کرد که در نمایشگاه بین المللی هوایی - فضایی (MAKS-2019) برای اولین بار مدل صادراتی Su-57 نمایش داده خواهد شد. طوری که معلوم گردیده، نوع صادراتی Su-57 به نام Su-57E نامگذاری شده است. با این اعلامیه، کشور شایعات مبنی بر اینکه روسیه Su-57 را صادر نخواهد کرد، رد کرد.

بمب افکنSU-57 روسیه رقیب مرگبار  F – 22 امریکایی شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده SU-57 روسیه به عنوان مرگبارترین رقیب F – 22 امریکایی شناخته شد

قابل یاداوری است که پس از آغاز فروش بین المللی طیارات F-35 امریکایی، روسیه و متحدان آن با این مشکل روبرو شدند که چگونه میتوانند از این طیارات خود را محافظت نمایند. بسیاری از کشورها دشمن با ایالات متحده نگران شدند که در صورت مداخله طیارات F-35 به حریم هوایی چه کار کنند و آنها طیارات نخواهند داشت که با آنها مقابله نمایند. بنابراین، خبر مربوط به صادرات Su-57E باعث آرامش خاطر همه کشورهایی شد که امریکا را دوست ندارند.

اکنون طیارات Su-57E خریداران بالقوه زیادی دارند، انتظار می رود هند در جمله آنها عمده خواهد بود، زیرا این کشور وجوه زیادی در زمینه طراحی این طیاره سرمایه گذاری کرده است. قدرتمندترین طیاره نیروی هوایی هند Su-30KMI است که از روسیه وارد کرده است. هند، به مثابه کشوری که خود را قدرت نظامی نیرومند محسوب میکند، طیارات نسل چهارم دارد و این مجاز نخواهد بود که طیارات نسل پنجم نداشته باشد. به گفته مقامات هندی، به مجرد آن که فهمیده شود که Su-57 از قدرت کافی برخوردار است، این کشور خرید این مدل طیاره را بررسی خواهد کرد.

رقیب F-35! کار ساختن طیاره جنگی Su-57 تکمیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
رقیب F-35! کار ساختن طیاره جنگی Su-57 تکمیل شده است

علاوه بر این ، خریداران قدیمی مانند اندونزیا ، الجزایر و ویتنام نیز احتمالاً Su-57E را وارد خواهند کرد. قبلاً، این کشورها 90 طیاره نوع Su-30 خریداری کرده بودند.

این احتمال وجود دارد که ونزوئلا نیز طیارات Su-57E را خریداری خواهد کرد. قبلاً ونزوئلا 24 فروند طیاره Su-30MK2 را از روسیه خریداری کرده بود.

قابل یاداوری است که به گفته قومانذدان عمومی نیروهای هوایی-فضایی روسیه، آزمایشات دولتی طیاره شکاری فقط در آواخر سال جاری خاتمه خواهد یافت و این بدان معنی است که همه کشورهای ذیعلاقه باید از حوصله مندی کار گیرند.

آیا طیاره شکاری SU-57 روسیه تقریباً به جنگ آماده می باشد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا طیاره شکاری SU-57 روسیه تقریباً به جنگ آماده می باشد؟

خلاصه اینکه، آغاز رسمی صادرات طیارات نسل پنجم روسیه وضع را در ریشه در بازار بین المللی طیارات این نوع تغییر خواهد داد و زندگی را برای نیروهای مسلح امریکا دشوارتر خواهد ساخت. زیرا حالا بسیاری کشورهای که با امریکا دشمنی دارند طیارات نسل پنجم به دست خواهند آورد و امریکا مجبور خواهد بود، قبل از آن که به آنجا نیروها اعزام کند، باید خوب بیاندیشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала