سلاح نو روسیه توانایی طی نمودن 30000 کیلومتر در ساعت دارد و در ظرف 15 دقیقه تا امریکا میرسد

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationسلاح نو روسیه توانایی طی نمودن 30000 کیلومتر در ساعت دارد و در ظرف 15 دقیقه تا امریکا میرسد
سلاح نو روسیه توانایی طی نمودن 30000 کیلومتر در ساعت دارد و در ظرف 15 دقیقه تا امریکا میرسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و امریکا دو کشور قدرتمند جهان هستند که رویارویی آنها مدتها ادامه دارد. در قرن گذشته، امریکا و اتحاد شوروی در حالت دشمنی قرار داشتند و سعی مینمودند از یکدیگر در همه عرصه پیش شوند. شوروی اولین ماهواره مصنوعی را پرتاب کرد، امریکا بلافاصله نشست در روی مهتاب تحقق بخشید.

در مطلب منتشره در پارتل Sina.com (چین) در ادامه گفته شده، در سال 1991، اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، اما وقتی همه تصور کردند که دشمنی با ایالات متحده به پایان رسیده است، امریکا رقیب قوی جدید – در چهره روسیه پیدا کرد. در طول این سالها، طرفین درگیری مسلحانه را آغاز نکردند، اما به طور مخفیانه از رقابت با یکدیگر دست برنداشتند. سلاح های ضد تحت البحری روسی همیشه " خار چشم" ایالات متحده بوده. به تازگی، روسیه از ساخت راکت هایپرسونیک خبر داد که به طرز باورنکردنی ایالات متحده را که بر موفقیت های خود می بالید، وحشت زده ساخت.

روسیه بلاک نو مافوق سرعت صوت «اوانگارد» جهت تسلیح بکار میگیرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بلاک نو مافوق سرعت صوت «اوانگارد» جهت تسلیح بکار میگیرد

طور که معلوم گردید، سیستم حامل پیچیده آوانگارد راکت هایپرسونیک از کیفیت آیرودینامیکی بالایی برخوردار است که باعث افزایش طول پرواز آزاد آن میگردد. هنگام پرتاب تسریع کننده به حمل راکت به ارتفاع 100 کیلومتر قادر است و پس از آن راکت پرواز آزاد آغاز میکند. سرعت اوسط بلوک محاربوی در حدود 20 ماخ است، اما می تواند تا 27 ماخ، یعنی حدود 30 هزار کیلومتر در ساعت برسد.

آنها می گویند اگر روسیه این راکت ها را در منطقه کالینینگراد جابجا سازد، آنها می توانند در ظرف دو دقیقه به برلین برسند، این بدان معنی است که دشمن قبل از اینکه بتواند سیستم دفاع راکتی خود را فعال سازد، مورد حمله قرار خواهد گرفت. راکت که از روسیه پرتاب شود فقط در ظرف 15 دقیقه به ایالات متحده می رسد.

روش های نابود کردن راکت هایپر سونیک اوانگارد مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
روش های نابود کردن راکت هایپر سونیک "اوانگارد" مشخص شد

روسیه اعلام میدارد، به مجرد آن که کومپلکس راکت آوانگارد جهت تسلیح بکار گرفته شود، تمامی سیستم های مدافعه هوایی بیش از این مطلقاً بی فایده خواهند شد. ایالات متحده بیشترین توجه را به ظهور این نوع سلاح در روسیه مبذول داشته است. پس از اعلامیه جانب روسیه، آنها فعالانه اقدامات جوابیه روی دست گرفتند، اما به گفته کارشناسان امریکایی، احتمال رهگیری مجتمع راکتی آوانگارد بسیار کم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала