چرا ما با بالارفتن سن وزن میگیریم

© Flickr / maliasچرا ما با بالارفتن سن وزن میگیریم
چرا ما با بالارفتن سن وزن میگیریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به مدت 13 سال انساج چربی 54 زن و مرد را مورد مطالعه قرار دادند. در این مدت، برخی بهبود یافتند، برخی دیگر وزن خود را از دست دادند و برخی دیگر همچنان بدون تغییر باقی ماندند. ولی متابولیسم چربی با گذشت زمان - در همه بدون استثنا - کند شد.

 مولف مقاله در نشریه Forskning (سویدن) می نویسد، آنهایی که سعی نکردند این کار  را متوازن سازند و مصرف کالوری را کاهش دهند، به طور متوسط ​​20% چاق شدند. این را تحقیقات نشان داد که با همکاری محققان پوهنتون اوپسالا در سویدن و پوهنتون لیون در فرانسه انجام شده اند.

دانشمندان علت چاقی در سنین بالا را کشف کردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان علت چاقی در سنین بالا را کشف کردند

متابولیسم چربی کند می شود

دانشمندان همچنین مطالعه کردند که چگونه متابولیسم لیپیدها در زنان تحت لیپوساکشن تغییر می کند و چگونه وزن آنها طی چهار تا هفت سال پس از عملیات تغییر کرد. معلوم شد که فقط زنانی که سطح متابولیسم لیپیدی کمی دارند، توانستند آن را تسریع کنند و وزن خود را در سطح معین حفظ کنند. دانشمندان معتقدند که دلیل این امر این است که در مقایسه با بیمارانی که ابتدا متابولیسم لیپیدی بالایی دارند، چربی سوزی را آسانتر می سازد.

نظامیان نیروهای بحری امریکا از چاقی رنج می‌برند - اسپوتنیک افغانستان
نظامیان نیروهای بحری امریکا از چاقی رنج می‌برند

دوکتور پیتر آرنر (Peter Arner)، پروفیسور دیپارتمنت طب در هودینگ و یکی از شرکت کنندگان تحقیق در زمینه چینین توضیحات داد:« نتایج برای اولین بار نشان می دهد که بر تغییرات در وزن بدن پارامترهای انساج چربی، بدون در نظرداشت سایر عوامل، تائثیر میکند. این امر به ما امکانات جدیدی را در درمان چاقی و مبارزه با وزن اضافی فراهم میکند».

اشخاص سن متوسط؟ بیشتر حرکت کنید و کمتر بخورید!

قبلاً معلوم شده که یکی از شیوه های تسریع کردن تجزیه چربی ها در انساج چربی -  ورزش کردن بیشتر است. مطالعات جدید ثابت کرده که لیپوساکشن همراه با افزایش فعالیت بدنی به بیماران چاق کمک می کند، تا به کاهش طولانی مدت وزن دست یابند.

با مصرف برنج می‌توانید از بروز چاقی جلوگیری کنید - اسپوتنیک افغانستان
با مصرف برنج می‌توانید از بروز چاقی جلوگیری کنید

کریستی سپولدیگ (Kirsty Spalding)، همکار ارشد بخش بیولوژی حجرات و مالیکولی و یکی از شرکت کنندگان تحقیقات میگوید: «چاقی و بیماریهای مرتبط با آن به یک مشکل جهانی تبدیل شده اند. بنابراین، درک این مساله که چربیها چطور کار می کنند و اندازه میزان چربی در بدن توسط چه تعیین می شود، هرگز مهمتر نبودند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала