زرادخانه های هسته ای پاکستان و هند فاجعه منطقه ای و جهانی را به بار خواهد آورد

© Fotolia / Kremldepallزرادخانه های هسته ای پاکستان و هند فاجعه منطقه ای و جهانی را به بار خواهد آورد
زرادخانه های هسته ای پاکستان و هند فاجعه منطقه ای و جهانی را به بار خواهد آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند و پاکستان به طور سنتی، از زمان کسب استقلال از انگلیس در سال 1947، یک دیگر را دوست ندارند. دو کشور چندین بار باهم جنگیده و چندین بار در آستانه جنگ قرار گرفته اند.

عامل اضافی را در مناسبات متقابل آنها این واقعیت وارد می سازد که هر دو کشور تقریباً از سال های 1980 سلاح هسته ای دارند. احتمالاً این امر ساده نیست و این سلاح را برای آن ساخته، تا بر ضد یک دیگر استعمال کنند.

احتمال وقوع جنگ هسته ای میان طالبان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان

استعمال این سلاح ها به چه بهای تمام خواهد شد؟ دانشمندان امریكایی سعی كرده به این سؤال پاسخ دهند.

طبق برآوردهای آنها، در حال حاضر هر دو کشور از 400 تا 500 کلاهک هسته ای با ظرفیت 12 تا چند صد کیلوتن دارند. با این ارزیابی باید با شک و تردید معقول برخورد نمود، زیرا معلومات واقعی، واضحاً، در هر دو کشور محرم نگهداشته شده اند.

اگر هر دو کشور حدود نیمی از زرادخانه های موجود را استفاده کنند، آنگاه طرف هندی 100 حمله به شهرهای بزرگ پاکستان انجام خواهد داد و پاکستان با 150 حمله هسته ای پاسخ خواهد داد. در این حالت، تلفات هر دو طرف از 50 تا 125 میلیون نفر خواهد بود. برای مقایسه: 60-65 میلیون نفر در جنگ جهانی دوم جان باختند، و در حدود 10 میلیون نفر در جنگ اول جهانی کشته شدند. ما چند وقت پیش در مورد تبادل فرضی حملات هسته ای بین دو کشور و پیامدهای محلی آن نوشته بودیم.

 اطمینان ترامپ از احتمال کنارآمدن هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
اطمینان ترامپ از احتمال کنارآمدن هند و پاکستان

برعلاوه، این انفجارها 16 تا 36 میلیون تن دوده و خاکستر را به اتموسفییر بالا خواهد کرد که باعث تغییر شرایط اقلیمی در تمام سیاره خواهد شد. نور آفتاب در سطح زمین از 20 تا 35 درصد کاهش خواهد یافت که به کاهش درجه حرارت 2 تا 5 درجه سانتیگراد و کاهش بارندگی 15 تا 30 درصد منجر خواهد شد. ظاهراً گرم شدن کره زمین به افسانه خوبی مبدل خواهد گشت و گرتا تونبرگ – مبارزه کننده با تغییرات اقلیم - به مدرسه خواهد رفت.

عمران خان از احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان از احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان هشدار داد

احیای وضع عادی بیش از 10 سال طول خواهد کشید و این خیلی زیاد نیست، پس از مرگ دینوزاورها، احیای طبیعت بیش از یک میلیون سال طول کشید. مثمریت سیستم ایکالوژیکی در خشکه از 15 تا 30% و در اقیانوس ها از 5 تا 15% کاهش یافته بود که به گرسنگی گسترده منجر گردید.

اصلاً نباید مایوس شد - دانشمندان قبلاً شیوه شناسایی عهد ما در مقطع جیولجیکی حتی در صورت مرگ کامل بشریت سنجیده اند. این کار را می توان با استخوان های مرغ انجام داد.

تحقیق کندگان میگویند، با محاسبات ما بطور مفصل می توانید در مقاله ای که در Science Advances منتشر شده، آشنا شوید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала