مردان محروم از شهوت – تهدید نو تروریستی است

© Photo / Janis Petranisمردان محروم از شهوت – تهدید نو تروریستی است
مردان محروم از شهوت – تهدید نو تروریستی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا مردان جوان که از شهوت محروم اند – این تروریستان آینده اند؟

ژان فورسلینگ (Jon Forsling) در مقاله منتشره در نشریه  Aftonbladet(سویدن) می نویسد، پاسکال انگمن (Pascal Engman)، نویسنده 33 ساله، در کتاب جدید خود، جنبش به اصطلاح «Incel» را در مرکز توجه قرار می دهد.

او می گوید: "این اوج نفرت از زنان در جامعه است."

در سویدن، مفهوم "incel" هنوز نسبتاً ناشناخته است.

این موضوع کاملاً متفاوت در ایالات متحده است، جایی که به اصطلاح اینسل ها 45 نفر را طی اعمال مختلف ارعاب و اعدام های جمعی کشته اند.

سانجز - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
در خواست سکس از سوی الکسیس سانچز از یک مجری تلویزیون+عکس

«Incel» مخفف involuntarily celibate کلمات است که به معنای "پرهیز غیر ارادی (از شهوت)" است. این نام شخصی است که بدون شریک زندگی می کند و مدت طولانی رابطه جنسی نداشته است. بیشتر اوقات، نمایندگان این جنبش در گردهمایی های مختلف در اینترنت ارتباط برقرار می کنند که در نوبه اول مردان جوان نفرت شان را از زنانی ابراز میکنند که از رابطه جنسی با آنها خودداری می کنند.

میلیاردر امریکایی پس از اتهام به قاچاق سکس، بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
میلیاردر امریکایی پس از اتهام به قاچاق سکس، بازداشت شد

در بعضی موارد، نفرت به اقدامات مخرب تبدیل می شود.

در ماه می سال 2014، الیوت رودگر(Elliot Rodger)  22 ساله شش نفر را با ضرب گلوله کشت و 14 نفر را زخمی ساخت. وی سپس خودکشی کرد.

او در ویدئویی در یوتیوب قبل از حمله اعلام داشته بود:« شما زنان هرگز به من علاقه ای نداشته اید. من نمی دانم چرا به من علاقه ای نداشتید، اما من شما را به خاطر این مجازات خواهم کرد». "

انقلاب آغاز شده است!"

در تاریخ 23 اپریل، الک میناسیان (Alek Minassian)، برنامه نویس موفق 25 ساله، پشت جلو موتر باربری سفید نشست و مردم را در خیابان های تورنتو زیر تایر موتر ساخت. ده نفر، از جمله هشت زن، کشته شدند و 14 نفر دیگر زخمی شدند. میناسیان بعداً توسط پولیس بازداشت شد.

قبل از حمله، الک میناسیان چند سطر در فیس بوک نوشته بود:

"انقلاب «Incel» آغاز شده است! ما همه مردان و زنان مقبول را سرنگون خواهیم ساخت! زنده باد الیوت راجر! "

در میان Incel ها ، "چدی" و "استیسی" زن و مرد هستند که پیدا کردن شریک زندگی برای شان آسان است.

پاسکال انگمن، نویسنده 33 ساله قبلاً حبرنگار اکسپرس بود و پس از انتشار اولین کتاب خود به نام "پاتریوترنا" (Patrioterna) در سال 2017 شهرت یافت. در این روزها او اثر هیجان انگیز "پادشاه موش ها" (Råttkungen) را منتشر میکند که سوژه آن مستقیماً  براساس وقایع مربوط به جنبش اینسل ها بنا شده است.

انگمن میگوید:« این موضوع مرا علاقه مند ساخت، آن را می توان نوعی اوج تنفر از زنان در جامعه امروزی دانست».

او افزود:« گروپ مردان جوان در حال گسترش موجود اند که خود را محروم ساخته شده از طرف زنان می دانند که به آنها توجه نمی کنند. امتیازات، کار، تمایلات جنسی که قبلاً به ما مردان مربوط بود، اکنون توسط زنان گرفته شده اند».

نازی ها آنها را جذب می کنند

پاسکال انگمن در جریان تحقیقات خود برای این کتاب، فهمید که حرکت اینسل ها می تواند به زمینه پرورش خوب برای اشکال مختلف افراط گرایی تبدیل شود:

« بطور مثال ، نمونه هایی از چگونگی جذب افراد از جنبش اینسل ها توسط نازی های امریکایی وجود دارد. آنها به راحتی جذب می شوند، زیرا پر از نفرت هستند. وقتی دولت اسلامی (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه – تبصره مدیریت مسوول) در اوج توسعه قدرت بود، برخی از افراد در گردهمایی های انسل ها می نوشتند که قصد دارد به داعش بپیوندند، تا در آنجا برده های جنسی دریافت کنند».

بازدید خبرنگاران از غار متعلق به گروه تروریستی داعش در سوریه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
بازدید خبرنگاران از غار متعلق به گروه تروریستی داعش در سوریه + ویدیو

وی گفت: "مشکل اصلی همه این گردهمایی ها این است که زنان را غیرانسانی توصیف میکنند. این یک مکانیزم دفاعی روانشناسی است که آسیب رساندن به افراد را آسان تر می سازد. به همین روش، تروریست های داعش ما را کافر غربی ، امپریالیست یا خوک می نامند. "

Expressen: برخی معتقدند که قتل های مبتنی بر ایدئولوژی اینسل ها باید حملات تروریستی تلقی شوند. شما موافقید؟

پاسکال انگمن: بلی، موافقم. ما درمورد حملات صحبت می کنیم که باید در بین زنان وحشت ایجاد کنند و طبق تعریف، تروریزم - این تمایل جهت فلج کردن نهادهای عامه است.

-  آیا می توان افرادی را بیدار ساخت که خود را انسل ها می دانند؟

- فکر نمی کنم." آنها در گردهمایی های خود در اینترنت احساس اجتماع و وحدت می كنند و از این طریق مارپیچ شر را هرچه بیشتر تقویت می كنند. اگر تمام وقت خود را صرف مجالس نفرت کنید، پیدا کردن زن برای رابطه جنسی یا ازدواج دشوار است.

جنبش انسل ها

این جنبش در درجه اول از مردانی تشکیل شده است که زمان زیادی را در انجمن های مختلف آنلاین می گذرانند. چند نفر از آنها ناشناخته اند. در یک گروه از این گروه ها در انجمن آنلاین Reddit 40 هزار کاربر وجود داشت، تا اینکه در سال 2017 بسته شد. ولی مشخص نیست که چه تعداد از آنها واقعاً خود را Incals می دانند.

"Intel"  كسی كه بدون شریک زندگی می كند و مدت طولانی رابطه جنسی نداشته است.

در گردهمایی گفتمان incels.co که در مورد جنبه های مختلف پرهیز غیر ارادی از شهوت بحث می کند، اکنون 10 هزار شرکت کننده وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала