حمله ترکیه به سوریه؛ پاسخ این کشور چی خواهد بود؟

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourحمله ترکیه به سوریه؛ پاسخ این کشور چی خواهد بود؟
حمله ترکیه به سوریه؛ پاسخ این کشور چی خواهد بود؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه می گوید که سربازان این کشور، عملیاتی را در شمال شرقی روسیه زیر نام « چشمه صلح» انجام می دهند، پاسخ دمشق و متحدانش چگونه خواهد بود؟ نیروهای نظامی ترکیه تا چی حد می توانند وارد خاک سوریه شوند؟

به گزارش اسپوتنیک، نماینده پارلمان سوریه، حسین رقیب به آژانس خبرگزاری اسپوتنیک گفت که دولت سوریه می تواند از همه راه های ممکن برای دفاع از حمله ترکیه استفاده کند.

او افزود: دولت سوریه می تواند طبق مذاکرات آستانه از طریق کشورهای ضمانت کننده و سازمان ملل متحد پاسخ دهد. زیرا حمله ترکیه در خاک سوریه یک تجاوز است، تجاوزی که مطابق به ماده 39،  سازمان ملل متحد، امنیت بین المللی را تهدید می کند. اقدامات ترکیه تجاوز و اشغال است، مطابق به ماده 51 منشور سازمان ملل متحد این کشور حق دارد از خود دفاع نماید.

زنان مبارز کردستان - اسپوتنیک افغانستان
حمله متقابل کرُدها بر ترکیه

او گفت: ما آماده جنگ هستیم، هزاران جوان سوری از اقشار مختلف این کشور، می توانند پاسخی سخت به تجاوز ترکیه بدهند، ارتش سوریه نیز آماده نبرد است.

وضعیت غیرقابل پیش بینی

یکی دیگر از نمایندگان مجلس سوریه، خلیل طاهه می گوید که ادامه این وضعیت غیر ممکن است، سوریه تنها نیست در مقابل تجاوز ترکیه، بلکه متحدین سوریه در کنار او هستند، نمی توان دقیقاً گفت پیش بینی کرد این شرایط را، باید انتظار کشید.

بیشتر از یک ماه

دیمیتری سولوننیکوف، مدیر مؤسسه توسعه دولت معاصر، اظهار داشت که عملیات ترکیه برای اثر اطلاعات بیشتر طراحی شده است. او وظیفه ندارد همه کردها را نابود کند، یا مجازات کند، آنها از مرز ترکیه دور خواهند شد و همه چیز پایان خواهد یافت، این عملیات به مدت یک ماه کوتاه مدت خواهد بود.

او افزود که عراق و سوریه مشابه است، چندین منطقه ‌ای امنیتی در امتداد مرزهای ترکیه ایجاده می شود، باید امنیت این کشور را تضمین کند، هیچ کس نمی خواهد ارتش کردستان را نابود کند.

زارت دفاع ترکیه نیز با نشر یک اعلامیه گفته است:عملیات «چشمه صلح» در جریان شب موفقانه ادامه داشت و در کنار عملیات هوایی، عملیات زمینی نیز جریان داشت. اهداف تعیین‌شده تصرف شدند. عملیات موفقانه براساس پلان ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала