خطرناک ترین طیارات بمبارد روسی طبق ارزیابی رسانه های امریکایی

© Sputnik / Alexei Druzhininخطرناک ترین طیارات بمبارد روسی طبق ارزیابی رسانه های امریکایی
خطرناک ترین طیارات بمبارد روسی طبق ارزیابی رسانه های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکایی راجع به سه طیاره استراتژیک روسیه معلومات داده که به نظر آنها، در امریکا وحشت ایجاد میکنند.

در مقاله منتشره در نشریه Sohu (چین) گفته شده که این طیارات بهترین نمونه ها با مشخصات عنعنوی می باشند، اما در مقاله راجع به طیاره چهارم نیز گفته شده که تعداد زیادی تکنالوژی های پیشرفته را در خود متحد ساخته است.

در سالهای جنگ سرد، اتحاد شوروی توجه ویژه ای به ایجاد نیروی هوایی استراتژیک مبذول داشته بود. برای این منظور تعدادی طیارات بمبارد استراتژیک طراحی شد که امریکایی ها را وحشت زده ساخته بودند. اولتر از همه، این Tu-4 بود که از  B-29 کاپی شده بود، و همچنین مطابق نمونه طیارات  M-4 ،M-50، طیارات Tu-16 ،Tu-22M ،Tu-95MS  و Tu-160 ساخته شده بودند. در زمان خود، هر یک از این طیارات پیشتاز صنعت هوایی جهان محسوب می شدند. سه طیاره بمب افکن اخیرالذکر این لیست تا به حال "سه گانه قوای هوایی استراتژیک روسیه" نامیده می شوند. اینها جوانترین طیارات  هستند، اما آنها تاکنون توانسته چندین دهه خدمت نمایند و از برکت مشخصات قدرتمند شان، قدرت فوق العاده وحشتناک را حفظ کرده اند. همانطور که پوتین گفت: «هزاران اعتراض را نمی توان با یک حرکت بال بمب افکن مقایسه کرد». پروازهای بمب افکن های استراتژیک روسیه همیشه غرب را عصبانی میکرد. در هرجای که آنها ظاهر می شوند، طیارات جنگی بلافاصله برای "بدرقه" آنها به هوا بلند می شوند.

در وب سایت نشریه معتبر امریکایی The National Interest مقاله منتشر شده که در آن گفته شده که چهار بمب افکن استراتژیک روسی برای امریکا وحشتناک ترین شمرده میشوند. این "سه گانه نیروی هوایی استراتژیک روسیه" که بهترین نمونه ها با ویژگی های عنعنوی شمرده میشوند و همچنین طیاره PAK DA (مجتمع دورنمایی هوایی دور برد) می باشد که در پروسه طراحی قرار دارد که تعداد زیادی تکنالوژی های پیشرفته را در خود متحد میکند.

قبل از همه میخواهیم بمب افکن استراتژیک Tu-95MS“ Medved” را بررسی کنیم. کار طراحی این طیاره در سال 1951 در بیروی طراحی توپولف آغاز شد. اولین دسته طیارت در سال 1956 همزمان با B-52H Stratofortress در ایالات متحده به نیروی هوایی اتحاد شوروی تحویل داده شد. این بمب افکن به دلیل ویژگی های چشمگیر بیرونی، به قوه اصلی وحشتناک روسیه مبدل گشت. چهار انجن چرخ های با چرخش مخالف را به حرکت می آورند و سر و صدای بلندی را ایجاد می کنند. هر بار که طیاره بر فراز کشتی طیاره بردار امریکایی پرواز می کند، حتی در تحت البحری ها نیز صدای آن قابل شنیدن است.

بار اعظمی بمب های طیاره بمبارد استراتژیک "Tu-95MS "25 تن و برد پرواز آن 15 هزار کیلومتر می باشد. هر بار این طیاره می تواند 60 بمب هوایی با مقاومت کم FAB-500 را که به سیستم هدایت مجهز نیستند، حمل کند. با راکت های ضد کشتی X-20 و X-22، این طیاره می تواند به وسیله جنگی ضد کشتی تبدیل شود و حملات دوربردی را علیه کشتی های امریکایی انجام دهد. راکت کروز X-55 طیاره به او امکان انجام ماموریت هایی حمله بر اهداف زمینی را میدهد. این بمب افکن تا به امروز به مثابه نیروی عمده پروازهای بحری استراتژیک بر فراز کشورهای ناتو و در جهت الاسکا و جاپان باقی مانده است. طبق محاسبات اولیه، این طیاره تا 20 سال دیگر فعال باقی خواهد ماند و "خرس" باقی خواهد ماند که پیر نمی شود.

Истребитель Су-27 - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از خطرناکترین طیارات جنگی روسیه نام برد

می توان گفت که Tu-160 مهمترین طیاره قوای هوایی استراتژیک عصری روسیه می باشد. وزن اعظمی پروازی آن 275 تن، بار بمب - 40-45 تن است. مطابق این دو شاخص، این طیاره در جهان ثانی ندارد. در سال 2015 طیاره Tu-160 تمام قابلیت جنگی خود را نشان داد و بارها در حملات هوایی علیه داعش (سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه – تبصره مدیریت مسوول) با همراهی طیارات جنگی دیگر شرکت نموده است. هم اکنون 15 فروند طیاره Tu-160 در حال خدمت قرار دارند. در سال 2017، کارخانه طیاره سازی کازان مدل جدید Tu-160M2 با وسایل پیشرفته هوانوردی تولید کرد و هر سال یک طیاره تولید می کند.

بمب افکن استراتژیک توپولوف 95 ام-اس روسیه - اسپوتنیک افغانستان
گزمه طیارات بمب افکن استراتژیک روسیه از فراز کشور ناروی

درباره PAK DA، فقط می توان گفت كه این مجتمع با استفاده از تکنالوژی «ستیلس» طراحی شده است. بار بمب آن از 20 تن تجاوز میکند و ساختار بدنه آن به طیاره B-2 امریکایی شباهت دارد. نخستین پرواز این بمب افکن تا سال 2023 صورت خواهد گرفت و طبق پلان این طیاره «سه گانه» را تعویض خواهد کرد و به نیروی اصلی قوای هوایی استراتژیک روسیه مبدل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала