چرا سعودیان به ورود پوتین زبان روسی آموختند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا سعودیان به ورود پوتین زبان روسی آموختند
 چرا سعودیان به ورود پوتین زبان روسی آموختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازدید دولتی ولادیمیر پوتین از عربستان سعودی نه تنها به خاطر رنگ محلی (موتر رئیس جمهور روسیه را گارد سوارکاران همراهی میکرد؛ سالون را قبل از جلسه توسط خوشبویی ها معطر ساختند؛ شاهین هدیه داده شد)، بلکه امضای موافقت نامه ها، در خاطره ها باقی خواهد ماند.

راجع به اینکه از رئیس جمهور روسیه چگونه در کاخ شاهی پذیرایی کردند، - توجه شما را به مطلب خبرگزاری «اسپوتنیک» جلب میداریم.

پذیرایی باشکوه

در ریاض به ولادیمیر پوتین عملاً استقبال سلطنتی راه اندازی کردند: در میدان هوایی شلیک توپخانه صورت گرفت، در راه لیموزین «اوروس» را اسکورت سوارکاران بدرقه میکرد و در کاخ شاهی رئیس جمهور روسیه را با سرود و شعارهای «خوش آمدید» به زبان روسی استقبال کردند.

پادشاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در کاخ منتظر پوتین بود. استقبال کنندگان در تمام سالون صف کشیده بودند و با برخی از اعضای هیئت ها رهبران دست دادند. اگر آقایان در هیئت روسیه بطور کل برای چنین بازدیدها با لباسهای سنتی – دریشی های جدی کاری – ملبس بودند، پس خانم ها مجبور بودند از پروتوکول محلی پیروی کنند – وزیر صحت ویرونیکا اسکروتسوا شال سیاه پوشیده بود.

دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
دومین سفر پوتین پس از 12 سال به عربستان سعودی

در تالار آبی که قبل از بازدید شاه و رئیس جمهور مجدانه با عود و عنبر معطر می ساختند، حداقل پنجاه نفر – نمایندگان حلقات کاری، حکومات و محافل اجتماعی هر دو کشور منتظر بودند. جالب است که از آنها به هیچ وجه با شیرینی های شرقی نه، بلکه با شکلات هایی با پرچم های روسیه و عربستان سعودی پذیرایی می کردند.

بعد از تمام مراسم که عالی ترین موقف بازدید مکلف می ساخت، میهمانان به ضیافت رفتند که از طرف پادشاه سعودی ترتیب شده بود. مراسم در پشت درهای بسته برگزار شد، اما مینو در دسترس عام قرار گرفت. این شامل هفت ظرف بود که از جمله غذایی سرد و گرم، ماهی، سینه مرغ پر شده از سبزیجات با زعفران و زردچوبه. از جمله ظرف های داغ گوشت گاو (گوشت مرمر جاپانی) با زردک های کوچک و کچالوی پخته شده با جیلی مالته وجود داشتند. روزنامه نگاران بلافاصله محاسبه کردند که در روسیه چنین گوشت گاو حداقل ده هزار روبل هر کیلوگرم ارزش دارد.

هنگامی که زمان تبادله هدایا رسید، پوتین به پادشاه عربستان سعودی شاهین کمچتکا هدیه داد. رئیس جمهور روسیه آن را ستود: "بسیار خوب است". و معلومات داد که مرکزی برای پرورش این پرندگان شکاری زیبا در کامچاتکا ایجاد می شود.

جلب سرمایه سعودی

پوتین اظهار داشت که از هماهنگی مسکو و ریاض در بازار جهانی انرژی خوشحال است. رئیس جمهور در ملاقات با محمد بن سلمان شهزاده ولیعهد عربستان سعودی گفت: « با مشاركت فعالانه كشورهای ما امكان گسترش توافق نامه های فرمات اوپک + در باره كاهش حجم تولید نفت فراهم شده. تمام همكاری های ما متوجه تقویت صلح، امنیت در منطقه و ثبات اوضاع در بخش انرژی جهانی می باشند، این همه ثمرات خوب و مثبت به بار می آورند».

رئیس جمهور روسیه ضمن صحبت راجع به همکاری ها در عرصه سیاسی، خاطرنشان كرد كه مسكو و ریاض مشترکاً "طرفدار مقابله با تهدید تروریستی، حل سیاسی و دیپلوماتیک درازمدت بحران ها در شرق نزدیک و شمال افریقا می باشند". جانب روسیه تلاشهای شخصی ولیعهد در باره همه جهات تشریک مساعی مشاهده میکند و از آن قدردانی مینماید.

کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
پوتین و پادشاه عربستان سعودی در باره حل اوضاع در سوریه اظهار نظر کردند

رئیس جمهور روسیه افزایش تبادله کالا بین دو کشور و همچنین سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده عربستان سعودی یکجا با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (RDIF) در اقتصاد روسیه به مبلغ مجموعی ده میلیارد دالر یاداوری کرد. به گفته پوتین، "همچنین در مورد ابتکارات جدید مربوط به سرمایه سعودی توافقاتی حاصل شده است."

و اینک بخشی از اسناد امضا شده: کنسرسیومی سرمایه گذاران بین المللی کمپنی را برای اجاره طیارت مسافربری در روسیه ایجاد میکند (سرمایه گذاری - بیش از 600 میلیون دالر). کنسرسیوم سرمایه گذاران همچنین اسناد مکلف کننده در باره خرید 30.76 درصد سهام کمپنی دولتی Novomet ، یکی از تولید کنندگان عمده تجهیزات عالی تکنالوژیکی بارگیری نفت در روسیه و جهان به توافق رسیدند. صندوق سرمایه گذاری سعودی صندوق مستقل سرمایه گذاری های عامه Public Investment Fund (PIF) به سرمایه گذاری در خدمات ترانسپورتی نفت راه آهن روسیه «Neftetransservice» می پیوندد و 300 میلیون دالر را تخصیص میدهد.

Staff personnel training center for Sukhoi Superjet 100 - اسپوتنیک افغانستان
روسیه به عربستان سعودی ارسال SSJ-100 و MS-21 را مورد بحث قرار می دهد

علاوه بر این، در حضور شاه و رئیس جمهور، تفاهم نامه هایی درباره گسترش متقابل صادرات محصولات کشاورزی و همچنین منشور همکاری بین کشورهای تولیدکننده نفت ، پروتوکول بین وزارتخانه های انرژی در زمینه همکاری و تفاهم نامه ای در زمینه تسهیل صدور ویزا به شهروندان دو کشور امضا شد.

در جمله اسناد دیگر - قصد همکاری در زمینه فضانوردی سرنشین دار و سیستم ماهواره ای راهنمایی جهانی GLONASS شامل است. مسکو و ریاض کار در باره موافقت نامه راجع به حمایت متقابل از سرمایه گذاری ها را آغاز می کنند.

سطح کیفی جدید

جانب روسیه نتیجه این بازدید را عالی ارزیابی نمود. پوتین مذاکرات را "کاملاً سازنده و کاری" توصیف کرد. رئیس جمهور عربستان سعودی را یکی از شرکای پیشرو اقتصادی روسیه خواند و شورای اقتصادی ایجاد شده را - فرصتی عالی برای گفتگوهای مستقیم بیزنس در هر دو کشور خواند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: "این بازدید از این نقطه نظر تاریخی است که برای نخستین بار در دوره دوم ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین برگزار می شود و سطح کیفی جدیدی روابط ما را منعکس می سازد."

اما رهبر چچن به سخاوتمندی خاص بازدید را ستوده است. رمضان قدیروف در کانال تلگرام نوشت: "امروز روز بزرگ در روابط بین روسیه و پادشاهی عربستان سعودی است. من از ولادیمیر ولادیمیرویچ به خاطر شامل ساختن من در هیئت برای بازدید از عربستان و امارات متحده عربی تشکر می کنم. او باور دارد که "این رویداد تاریخی" به تحرک بعدی در امر تقویت و گسترش بیشتر همکاری های متقابل بین دو کشور مبدل خواهد شد.

ملاقات تاریخی عربستان سعودی و روسیه برای اسرائیل به چه معنی است - اسپوتنیک افغانستان
ملاقات تاریخی عربستان سعودی و روسیه برای اسرائیل به چه معنی است

رهبر روسیه را در سفر به عربستان سعودی هیئت بزرگ از بازرگانان روسیه همراهی می کرد. گریگوری کوساچ، استاد فاکولته تاریخ، علوم سیاسی و حقوق پوهنتون دولتی علوم بشری روسیه، می گوید: "مشارکت بیزنس روسیه در پروژه سعودی"دید 2030 "مورد بحث قرار گرفت و این مهم است."

یکی از مسایل اصلی اجلاس همکاری های نظامی –تخنیکی بود. متشبیثین روسیه به مسایل مربوط به فروش سهام عربستان سعودی علاقمندی دارند.

کوساچ خاطرنشان ساخت: "روسیه فعالانه دستگاه های دفاع هوایی خود را برای جلوگیری از حملات به تأسیسات نفتی پیشنهاد می کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала