سه نوشیدنی که میتواند طول عمر را زیاد کند

© Fotolia / Olga Kochinaسه نوشیدنی که میتواند طول عمر را زیاد کند
سه نوشیدنی که میتواند طول عمر را زیاد کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان سه نوشیدنی را نام بردند که مصرف منظم آنها میتواند طول عمر را زیاد کند و از بیماری های مزمن و مرگبار رهایی بخشد و بدین ترتیب کیقیت زندگی انسان را بهبود بخشد. چه چیز را باید نوشید، تا صحتمند بود و عمر زیاد زندگی کرد؟

در سرمقاله نشریه رای الیوم (انگلستان) گفته شده، پرهیزانه برای طول عمر و حفظ سلامتی طی سالیان دراز از اهمیت زیادی برخوردار است. معلوم شده که نوشیدنی های وجود دارند که چانس انسان را برای عمر دراز افزایش میدهند.

نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان - اسپوتنیک افغانستان
نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان

امید به زندگی تا حد زیادی توسط عادت های روزانه افراد تعیین می شود. به طور خاص، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند از عوارض مهلک مانند بیماری قلبی محافظت کند.

به این ترتیب، سه نوشیدنی که عمر را طولانی می کنند:

شیر

شواهد علمی موجود نشان می دهد که نوشیدن شیر می تواند خطر ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی را کاهش دهد. طبق مطالعات که توسط پوهنتون های لیدینگ، کاردیف و پوهنتون بریستول انجام شده، نوشیدن شیر می تواند احتمال مرگ ناشی از بیماری هایی قلبی مانند بیماری های شیریان قلب (CHD) – اختلال مطلق یا نسبی در تامین خون قشر وسطی قلب - و سکته مغزی را بین 15 تا 20 درصد کاهش دهد.

در تحقیقات معلومات منتشر شده 324 اثر علمی در مورد استفاده از شیر و ارتباط آن با بیماری شیریان کرونر قلب، سکته مغزی و دیابت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. اطلاعات مربوط به ارتباط بین مصرف شیر و سرطان براساس آخرین گزارش صندوق جهانی تحقیقات سرطان انجام شده است. سپس نتایج با میزان مرگ و میر فعلی از این بیماری ها مقایسه شده اند.

چگونه افراد مبتلا به بیماری های قلبی می توانند عمر شان را افزایش دهند؟ - اسپوتنیک افغانستان
چگونه افراد مبتلا به بیماری های قلبی می توانند عمر شان را افزایش دهند؟

پروفسور یان هیوینس از پوهنتون ریدینگ اظهار داشت:« اگرچه رشد و سلامت استخوان برای بدن اهمیت زیاد دارد، اما تأثیر مصرف لبنیات بر بیماریهای مزمن برای حفظ سلامتی و افزایش امید به طول زندگی اهمیت تعیین کننده دارد. تحقیقات ما این امر را ارزیابی کرد که آیا مصرف زیاد شیر برای سلامتی از نظر طول عمر مزیت ها میدهد یا خیر. ما مطمئن هستیم که می دهد».

 شربت طبیعی مالته

نوشیدن شربت مالته برای سلامتی بسیار مفید است، چون بدن را د در برابر بیماری های کشنده - بیماری های قلبی، سرطان و دیابت محافظت می کند.

فواید آن برای سلامتی تا حدی به این دلیل است که شربت مالته سرشار از انتی اکسیدان ها است که سلولهای بدن را از رادیکالهای آزاد (مالیکول هایی که به اثر دود تنباکو و تشعشعات تشکیل میشوند که می تواند به بروز بیماریهای قلبی، سرطانی، و غیره مساعدت کنند) محافظت می کند.

Мужчина прогуливается вдоль высохшего пруда в Индии - اسپوتنیک افغانستان
با پوست مالته می توان با خشکسالی مبارزه کرد

به اساس نتائیج تحقیقات 8 هفته ای، مشخص شد که نوشیدن 750 میلی لیتر شربت مالته در روز، میزان انتی اکسیدان های بدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

قهوه

به گفته محققین تحقیقات بزرگ که در مجله Annals of Medicine منتشر شده، نوشیدن قهوه به طول عمر کمک می کند.

تحقیقات که در آن بیش از 215 هزار نفر شرکت کرده، نشان داد که نوشیدن قهوه می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی، سرطان، سکته مغزی، دیابت، بیماری تنفسی و بیماری کلیوی را کاهش دهد. مطالعات انجام شده در میان امریکایی های افریقایی تبار، جاپانیان امریکایی و اشخاص اسپانوی تبار نتایج بسیار خوبی داده است.

مزایای قهوه برای جلوگیری از مرگ زودرس - اسپوتنیک افغانستان
مزایای قهوه برای جلوگیری از مرگ زودرس

افرادی که روزانه یک پیاله قهوه می نوشند، نسبت به افرادی که این کار نکرده، احتمال مرگ آنها 12 درصد کمتر بود. این رابطه برای کسانی که روزانه دو یا سه پیاله قهوه می نوشند قوی تر است - خطر مرگ در بین آنها 18% کاهش یافته است.

محققان ادعا می کنند که قهوه حاوی مقدار زیادی انتی اکسیدان و ترکیبات فنولی است که نقش مهمی در جلوگیری از سرطان دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала