امریکا تهدید جنگ فضایی از جانب چین و روسیه ارزیابی میکند

© Photo / Lucasfilm Ltd (1980)امریکا تهدید جنگ فضایی از جانب چین و روسیه ارزیابی میکند
امریکا تهدید جنگ فضایی از جانب چین و روسیه ارزیابی میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جوامع استخباراتی امریکا ارزیابی جدید امکانات روسیه و چین در باره پیشبرد فعالیت های جنگی در فضا انجام میدهد، چون نمایندگان قوماندانی نظامی در رابطه با دستاوردهای این مخالفان در عرصه ایجاد موانع به سفینه ها در مدار، وارد نمودن ضربات بر آنها و نابودسازی آنها ابراز نگرانی میکنند.

انتونی کاپاچو (Anthony Capaccio) در مقاله منتشره در نشریه Bloomberg (امریکا) می نویسد، دگرمن كریستینا هوگات (Christina Hoggatt) سخنگوی رسمی نیروی هوایی امریكا گفت: جان هیتن (John Hyten) جنرال نیروهای هوایی امریکا، قبل از آن که مقام قبلی خود به صفت رئیس قوماندانی نیروهای استراتژیک امریکا ترک کند، به اداره ملی استخبارات در مورد انجام دادن ارزیابی دستور داده بود و این کار «حالا توسط جوامع اطلاعاتی پیش برده میشود». هیتن اکنون افسر نظامی شماره 2 ایالات متحده است.

زمان که پنتاگون غیرفعال بود، پوتین زرادخانه سلاح های هایپرسونیک ایجاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
زمان که پنتاگون غیرفعال بود، پوتین زرادخانه سلاح های هایپرسونیک ایجاد کرد

هوگات گفت: قوماندانی جدید نیروهای فضایی ایالات متحده از ارزیابی تجدیدشده آماده شده استخبارات "همراه با عملیات جاری و اطلاعات مهم ارائه شده توسط شرکای خارجی، غیرنظامی و تجاری ما استفاده خواهد کرد، تا « مطالبات نسبت به تعلیمات و تامینات مادی-تخنیکی» را در دورنما تعیین و عملی سازد.

از تهدیدهای موجود و بالقوه جنگهای فضایی، از جمله موارد دیگر، برای توجیه ایجاد قوماندانی فضایی، آژانس جدید طرح های فضایی و احتمالاً ششمین نوع از نیروهای استفاده شد که آنها نیروهای فضایی نامیده میشوند.

گزارش سالانه که در تاریخ 14 نوامبر کمیسیون توظیف شده توسط کنگره ایالات متحده در باره تحلیل اقتصادی و امنیتی ایالات متحده-چین (U.S.-China Economic and Security Review Commission) نشر خواهد کرد، اساس این ترسها تشکیل میدهد.

کمیسیون تحلیل اقتصادی و امنیتی چین

نویسندگان این گزارش نتیجه گیری نمودند که چین « فضا را نقطه ضعف اصلی ایالات متحده در عرصه های نظامی و اقتصادی می داند. آنکشور طیف کامل تسلیحات - سیستم های خروج مستقیم به مدار، سیستم های سایبرنتیک، الکترومقناطیسی و مداری برای نابودساختن اهداف در فضای خارجی طراحی نموده که می توانند تقریباً همه انواع اهداف فضایی امریکا را نابود سازند».

در متن قبلی ارسال شده گزارش گفته شده: "این کاملاً ممکن است که برای ایالات متحده جلوگیری پیکن از استفاده از این سلاح ها دشوار خواهد بود، زیرا چین معتقد است که ایالات متحده در فضا آسیب پذیرتر است."

مقابله امریکا  با سلاح هایپرسونیک روسی - اسپوتنیک افغانستان
مقابله امریکا با سلاح هایپرسونیک روسی

 هوگات سخنگوی نیروی هوایی گفت: قوماندانی جدید نیروهای فضایی "همه روزه با ادارات استخباراتی" تشریک مساعی ادامه میدهد" و نمایندگانی در داخل سازمان دارند. "ما بطور مرتب درمورد موضوعات مربوط به تهدیدات در فضا، بشمول تهدیدات از جانب چین / روسیه همکاری میکنیم و آن را مورد توافق قرار میدهیم."

جنرال جان ریموند (John Raymond)، رئیس قوماندانی نیروهای فضایی ایالات متحده در ماه سپتمبر در مراسم اتحادیه نیروهای هوایی گفت: "ما به خوبی میدانیم. ما توانایی های آنها را درک می کنیم".

چین دو ماهواره جدید  به فضا پرتاب کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین دو ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد

 ویکتوریا سیمسون(Victoria Samson) ، تحلیلگر فوند «جهان امن» نیز امکانات روسیه و چین را "تهدیدهای واقعی و بالقوه" می داند، اما، به گفته وی، «در مورد اهمیت و خصومت عمدی به طور مشخص علیه ایالات متحده، از مبالغه کار گرفته میشود، و با وجود ادعاها برخی ها، ایالات متحده امریکا بیکار نه نشسته است. "

او گفت، تحقیقات و طرح ها در عرصه پتانسیل ضد فضایی روسیه و چین "در خلاء انجام نمی شود: تقریباً هر آنچه را که انها طراحی می کنند، ایالات متحده نیز طراحی می کند" یا "قبلاً طراحی شده".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала