علت حمایت عظیم – نفت است

© AFP 2023 / Delil Souleiman علت حمایت عظیم – نفت است
 علت حمایت عظیم – نفت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سرمقاله نشریه Güneş (ترکیه) گفته شده، ایالات متحده که معادن نفت سوریه را به کمک حزب کارگران کردستان و قطعات دفاع مردمی (YPG) تصاحب کرده، در مناطق نفت خیز هزاران نظامی خود را جابجا ساخته است. وزیر خارجه امریکا اعتراف کرده که به تروریستان منابع عظیم برای حفاظت نفت داده شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده که در جریان عملیات "چشمه صلح" ترکیه تصمیم گرفت، نیروهای امریکا را از شمال-شرق سوریه خارج کند، بعداً اعتراف کرد: "ما برای نفت در سوریه هستیم." با آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه، ایالات متحده 16 پایگاه و نقطه نظامی را در منطقه ترک کرد. اما در دیرالزور، الحسکه و رقه  که به ارزش میلیاردها دالر نفت وجود دارد، آنها از جای خود شور نخوردند. علاوه بر این ، دو هزار سرباز امریکایی که از شمال سوریه خارج شده بودند، به معادن غنی نفتی اعزام شدند. پس از توقف عملیات ترکیه، ایالات متحده به شش پایگاه و نقطه بازگشت.

نیروهای امریکایی مستقر در سوریه از طریق خاک عراق خارج میشوند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای امریکایی مستقر در سوریه از طریق خاک عراق خارج میشوند

دو پایگاه جدید در دیرالزور

ترامپ با صراحت اعلام كرد كه امریكا به نفت سوریه علاقمندی دارد و طرحی را برای اعزام یک شركت اضافی به منطقه برای محافظت از معادن نفتی تصویب كرده است. این امر امکان استقرار حدود 800 سرباز امریکایی را در منطقه 150 کیلومتری بین دیرالزور و الحسکه فراهم کرد. علاوه بر این، رهبری ایالات متحده کار ایجاد دو پایگاه نظامی جدید در منطقه غنی از نفت دیرالزور آغاز کرده است. به این مناطق 250-300 سرباز، خودروهای زرهی، سلاح های سنگین و مهمات اضافی اعزام شده اند. نیروهای امریکایی همچنان به گشت زنی در معادن نفتی اشغال شده توسط سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان / YPG در سوریه ادامه می دهد.

باقی‌ماندن بخشی از نیروهای امریکایی در جنوب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
باقی‌ماندن بخشی از نیروهای امریکایی در جنوب سوریه

ما به این افتخار می کنیم

روز گذشته، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریكا هنگام سفر خود به آلمان اظهار داشت كه ایالات متحده "منابع عظیمی" را در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه قرار میدهد که به مثابه یک سازمان پوششی برای حزب کارگران کردستان / YPG در سوریه خدمت می کنند. وی اعتراف کرد: "ما به این امر افتخار می کنیم و به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد، زیرا ما معتقدیم که این به نفع ماست". ایالات متحده قصد دارد نفت را تحت كنترول نگه دارد و از تروريست ها محافظت كند و اين طرح به سوريه محدود نمی شود. این منطقه برای انتقال نفت عراق به بحیره مدیترانه از اهمیت استراتژیک برخوردار است. از طریق خط لوله ای که از این منطقه عبور می کند، نفت کرکوک و دیرالزور به اسرائیل تحویل داده می شود و از آنجا به سراسر جهان فروخته می شود.

تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند - اسپوتنیک افغانستان
تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند

جاناتان راث  (Jonathan Rath)سخنگوی وزارت دفاع امریكا اظهار داشت كه امریكا از طریق عواید حاصل از معادن نفتی در سوریه بودجه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان / YPG را تأمین می كند.

نفت به اسرائیل انتقال داده خواهد شد

معلوم شده که پلان 85 ساله وجود دارد که انتقال نفت کرکوک و نفت سوریه را به بندر حیفا اسرائیل پیش بینی میکند. همین پلان آخرین وقایع منطقه را تعیین کرد. اگر این خط لوله در منطقه که اکنون تحت کنترول ایالات متحده قرار دارد، با ظرفیت کامل راه اندازی شود، می توان روزانه 5 میلیون بیرل نفت به بندر حیفا اسرائیل انتقال داد. به عنوان بخشی از برنامه فوق، پایگاه ابو کمال بین عراق و سوریه افتتاح شد. و این واقعیت که این پایگاه توسط رژیم سوریه کنترل می شود، نشان می دهد که روسیه نیز در این طرح شرکت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала