چین مقاله راجع به تبعیض جنسیتی در امریکا نشر نموده است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر چین مقاله راجع به تبعیض جنسیتی در امریکا نشر نموده است
چین مقاله راجع به تبعیض جنسیتی در امریکا نشر نموده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انجمن چینایی مطالعات حقوق بشر در روز سه شنبه مقاله را تحت عنوان «پرابلم قدیمی تبعیض جنسیتی در ایالات متحده بطور جدی مانع تحقق حقوق بشر، بصورت مشخص زنان در کشور، میگردد».

در مقاله منتشره در روزنامه «ژینمین ژیباو» (چین) آمده است: ایالات متحده هنوز کنوانسیون لغو همه اشکال تبعیض علیه زنان را تصویب نکرده که یکی از اساسی ترین کنوانسیون های سازمان ملل در زمینه حقوق بشر است و مشکلات خود را که با گذشت هر روز با توجه به تبعیض جنسیتی تشدید میگردند، حل نکرده است. همچنان گفته شده که این امر تا اندازه زیادی تحقق حقوق بشر در مورد زنان را مشکل ساخته است.

کمیسیون حقوق بشر از افزایش خشونت در برابر زنان خبر می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون حقوق بشر از افزایش خشونت در برابر زنان خبر می‌دهد

در این مقاله گفته شده: "تبعیض جنسیتی مشکل جدی در جامعه امریکاست. زنان امریكایی از تبعیض طولانی مدت، منظم، گسترده و موسساتی هم به صورت علنی و هم بطور پنهانی رنج می برند. چنین تبعیض عمدتاً به نابرابری جنسیتی در عرصه اقتصادی، جنایات شدید خشونت آمیز علیه زنان و عدم حمایت از حقوق صحی در بین زنان اقلیت های نژادی مربوط است.

در این مقاله گفته شده: "ایالات متحده توسعه یافته ترین کشور اقتصادی در جهان است، اما آنها به حافظت مؤثر از حقوق اقتصادی زنان در این کشور قادر نیستند. به این ارتباط، زنان در ایالات متحده با تبعیض شدید در زمینه اشتغال، دستمزد و پیشرفت شغلی روبرو میگردند."

خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل

در مقاله به جنایات خشونت آمیز علیه زنان اشاره شده است. هر زن سوم در ایالات متحده از خشونت خانگی رنج می برد. زنان در زندانها نیز از خشونت متضرر میشوند. در زمان خدمت سربازی در اردو، سربازان زن غالباً قربانی آزار و اذیت جنسی می شوند. در مقاله با اشاره به تحقیقات گفته میشود: بیش از 32% زنان در اردوی امریكا اظهار داشته كه مورد آزار جنسی قرار گرفته اند و 80% همچنان اظهار داشته كه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

در این مقاله آمده است، آن چه که با عدم حمایت از حقوق صحی زنان از اقلیت های نژادی مربوط میگردد، پس میزان مرگ و میر زنان از اقلیت های نژادی هنگام زایمان یا به زودی پس از زایمان بیشتر از زنان سفید پوست در ایالات متحده است.

زنان هندی برای دفاع از حقوق شان، صف 620 کیلومتری ایجاد کردند+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
زنان هندی برای دفاع از حقوق شان، صف 620 کیلومتری ایجاد کردند+ ویدیو

در این مقاله همچنین گفته شده که زنان امریکایی با مسائل جدی آزار جنسی و خشونت در محلات زیست و محل کار روبرو هستند.

در این مقاله همچنان گفته شد: "مشکل جدی تبعیض جنسیتی در ایالات متحده به طور جدی مانع تحقق حقوق بشر زنان می شود، نابرابری اجتماعی را در کشور تشدید می کند و مانع توسعه امور بین المللی دفاع از حقوق بشر می شود."

مشکل جدی تبعیض جنسیتی در ایالات متحده علل عمیق و کثیرالجانبه دارد. در مقاله گفته شده: در جمله آنها عنعنات تاریخی تبعیض جنسیتی، فرهنگ مردسالاری، به ویژه کاستی ها در نظام اجتماعی ایالات متحده شامل اند که موانع اساسی برای از بین بردن تبعیض جنسیتی در امریکا محسوب میشوند.

Женщины из Саудовской Аравии спорят перед торговым центром в столице страны Эр-Рияде - اسپوتنیک افغانستان
منبعد عربستان از حقوق زنان جهان دفاع میکند

در مقاله همچنین خاطرنشان گردیده كه امریكا سالهاست كه در مورد حقوق بشر "استاندرد دوگانه" را به كار می برد و از حقوق بشر فقط به عنوان ابزاری برای حفظ هژمونی جهان، انتقاد از سایر كشورها و مداخله در امور داخلی كشورهای دیگر استفاده می كند، در حالی كه بر پرابلم های جدی خود در عرصه حقوق بشر چشم پوشی می كند.

در این مقاله همچنان آمده است: این که ایالات متحده برخلاف ارزش ها و اهداف حقوق بشر عمل میکند، ایالات متحده را به طور فزاینده "به متخلف" و " برهم زننده آرامش" در زمینه حقوق بشر بین المللی مبدل می سازد و این به توسعه سالم حقوق بین المللی بشر زیان جدی وارد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала