روسیه به مفتشین امریکایی پرتاب راکت «اوانگارد» نشان داد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به مفتشین امریکایی پرتاب راکت «اوانگارد» نشان داد
روسیه به مفتشین امریکایی پرتاب راکت «اوانگارد» نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان روسیه به مقامات رسمی امریكایی اجازه بازرسی راکت هسته ای هایپرسونیك داد كه به گفته مسكو، میتواند از هر سیستم دفاعی امریكا عبور نماید.

دیوید برینان (David Brennan) در مطلب منتشره در نشریه Newsweek (امریکا) می نویسد، به گزارش اینترفاکس، مفتشین امریکایی این هفته طی دیدار دو روزه وارد روسیه شدند، تا این سلاح جدید را ببینند. بازرسی مشابهی در معاهده START- III که موعد اعتبار آن در سال 2021 خاتمه می یابد، پیش بینی شده است.

روسیه بلاک نو مافوق سرعت صوت «اوانگارد» جهت تسلیح بکار میگیرد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بلاک نو مافوق سرعت صوت «اوانگارد» جهت تسلیح بکار میگیرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام كرد كه نیروهای وی تا پایان سال 2019 آماده استقرار سیستم های هایپرسونیک «اوانگارد» خواهند بود. این راکت ها - یکی از سلسله کامل سلاح های آینده نگر هستند که پوتین در سال 2018 زمان اعلام کرد، هنگامی که می خواست قدرت روزافزون نظامی روسیه را تبلیغ کند.

به گفته پوتین، بلاک رزمی «اوانگارد» قادر است با سرعت 20 برابر سریعتر از سرعت صدا (یعنی در حدود 1.6 کیلومتر در ثانیه یا 1 مایل در ثانیه)، پرواز کند و به همین دلیل میتواند از هر سیستم دفاع راکتی موجود عبور نماید. علاوه بر این، اردوی روسیه ویدئویی پرتاب این راکت را از چاه در جریان پرتاب آزمایشی نشان داد.

ساخت راکت هایپرسونیک برای تست تسلیحات در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ساخت راکت هایپرسونیک برای تست تسلیحات در روسیه

رئیس جمهوری روسیه هنگام اعلام طرح این راکت ها خاطرنشان ساخت: "بلاک رزمی «اوانگارد» در برابر هر سیستم دفاع راکتی موجود و سیستم های دورنمایی دفاع ضدراکتی آسیب نا پذیر است."

طبق معلومات اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه نمایش مجتمع «اوانگارد» را برای مفتیشین امریکایی که به روسیه آمده، برگزار کرد. در خبر خبرگزاری اینترفاکس به حواله اردوی روسیه خاطرنشان شده: "طرف روسی این نمایش را به منظور تامین قابلیت حیاتی و موثریت قرارداد استارت - III برگزار نمود."

اردوی روسیه همچنین به اینترفاکس اطلاع داد که قصد دارند، مجتمع های «اوانگارد» را تا پایان سال 2019 به نوکریوالی کامل محاربوی قرار دهند، طوری که این کار در برنامه اعلام شده پوتین پیش بینی شده است. ولی برخی از کارشناسان می گویند که کار بالای این مجتمع را نمی توان بدون دردسر نامید.

نیروی دریایی امریکا در سال گذشته 20 آزمایش راکت هایپرسونیک را انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
نیروی دریایی امریکا در سال گذشته 20 آزمایش راکت "هایپرسونیک" را انجام داد

حادثه هسته ای در ماه اگست در نزدیکی روستای ننوکس رخ داد، ممکن با آزمایش مجتمع «اوانگارد» مربوط باشد. کانال تلویزیونی CNBC نظرات بسیاری از مقامات اطلاعاتی را که معتقد بودند که این حادثه که به کشته شدن پنج دانشمند و باعث افزایش شدید میزان تشعشعات منجر شد – نقل نموده که به گفته آنها، ممکن، این حادثه زمان رخ داده باشد که آنها جهت بلند نمودن این مجتمع از بحر تلاش مینمودند.

تفتیش با شرکت کارشناسان امریکایی در چارچوب قرارداد استارت- III انجام شده که در سال 2011 به مرحله اجرا گذاشته شد.

این پیمان، تعداد سرگلوله ها و بمب های استراتژیک مستقرشده برای ایالات متحده و روسیه به تعداد 1550 واحد محدود ساخت.

علاوه بر این، این پیمان تعداد راکت های مستقر بین قاره ای، راکت های بالستیک مستقر در بحر و طیارات بمب افکن سنگین را به 700 واحد محدود می کند. تعداد کل وسایل مستقر و غیر مستقر شده نباید از 800 واحد تجاوز کند.

موعد اعتبار قرارداد استارت- III در سال 2021 خاتمه می یابد. روسیه نمی گوید که می خواهد این پیمان را تمدید کند، اما ایالات متحده هنوز نگفته است که آیا آنها آماده این کار هستند یا خیر.

دو کشور در حال بحث و گفتگو در مورد مساله دیگر مربوط به عدم گسترش سلاح های هسته ای هستند. مقصد ما پیمان راکت های میان برد و برد کوتاه(INF)  است که در سال 1987 منعقد شده بود و واشنگتن از آن برآمده و مسکو شرکت در آن را به حالت تعلیق درآورده است.

پیمان راکت ها با برد متوسط ​​و کوتاه برای داشتن راکت های هسته ای معمولی و زمینی با برد 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر (300 مایل به 344 مایل مایل) را ممنوع میکند و به مرحله اجراگذاشتن آن باعث شد که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی حدود 2 هزار و 700 راکت را نابود سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала