فرانسه به روی پناهجویان بسته میشود

© REUTERS / Darren Whitesideمتوقف ساختن رشد جمیعت – ضرورت مطلق است
متوقف ساختن رشد جمیعت – ضرورت مطلق است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"فرانسه نباید یک کشور بسیار جذاب برای مهاجران باشد" - این سخنان رئیس جمهور فرانسه امروز به طرز حیرت انگیزی سخت گیرانه به نظر می رسد. اما، ظاهراً، واقعاً زمان حل مساله مهاجرت غیرقانونی فرا رسیده است. یا اینکه ماکرون مبارزه برای جلب حمایت رای دهندگان راست گرا آغاز کرده است؟

تاتیانا ماس در مطلب منتشره در نشریه «روسکایا گرمانییا» (آلمان) می نویسد، بامداد 7 نوامبر، پولیس پاریس عملیاتی گسترده را برای تخلیه شهرکهای خود ساخته مهاجران در شمال-شرق پاریس و حومه پایتخت در سنت دنیس انجام داد. این اردوگاه چادر در بندر دو لا چاپل در پاریس و حومه همجوار سنت دنیس واقع شده بود. بنا به گفته پاریسی ها، مهاجران سومالی، افغانستان، اریتره و چاد، ساکن این شهرک "مرکز شرایط غیرقانونی و جرائیم" بود.

انتقال مهاجرین افغان به جای نامعلوم توسط پولیس فرانسه از اطراف پاریس - اسپوتنیک افغانستان
انتقال مهاجرین افغان به جای نامعلوم توسط پولیس فرانسه از اطراف پاریس

گزارش ها از منطقه تخلیه کتلوی را محتاطانه با افسران پولیس نقاب پوش و اردوگاه های درهم ریخته و متروک نشان دادند. براساس معلومات اتحادیه مدافع حقوق بشر Utopia 56، در این چادرها و کلبه ها بیش از 2000 نفر زندگی می کردند.

اردوگاهی در شمال شرقی پاریس در نزدیکی ایستگاه مترو Porte de la Chapelle در نزدیکی مرکز پذیرش پناهندگان بوجود آمد که می تواند تنها 400 نفر را در خود جای دهد. مهاجرانی که جای برای شان کفایت نمی کند، در یک اردوگاه ایجاد شده به طور خودجوش در همان نزدیکی منتظر هستند. در چنین شرایطی، آنها مجبور می شوند برای مدت طولانی، گاه برای سال ها منتظر بمانند. چادرها، کارتن های کاغذی، تشک های کثیف، پنج توالت برای هر 1000 نفر، دو منبع آب آشامیدنی وجود دارند. هر روز صبح ، صدها پناهنده برای دریافت یک وقت غذای گرم که مرتبا توسط سازمان های خیریه به اینجا آورده میشود، در نوبت ایستاده میشوند.

مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری مهاجرین افغان در ترکیه

"این اردوگاه 59 بار تخریب شده است، اما مهاجران دوباره برمیگردند"

برخی از مهاجران در شب، حتی قبل از رسیدن پولیس، فرار کردند، گویی توسط کسی در مورد پاکسازی آینده اردوگاه ها هشدار داده شده بود. کسانی که بخصوص از چنین هجومی هراس ندارند، کسانی هستند که هیچ مدارک شناسایی ندارند. آنه هیدالگو، شهردار پاریس، در طول عملیات تخلیه حضور داشت. معاون شهردار به خبرنگاران گفت: "این 59مین عملیات تخلیه است و ما می ترسیم كه مهاجران غیرقانونی به هر حال به آنجا برگردند."

طوریکه مطبوعات فرانسه می نویسند، حکومت اقدامات جدید در پیش بینی انتخابات نو اعلام كرده است. پنج ماه بعد، انتخابات شاروالی ها در فرانسه برگزار می شود که در آن نامزدهای حزب حاکم با نمایندگان اتحادیه ملی افراطی راست گرا روبرو خواهند شد. در سال 2022 انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می شود. مارین لوپن قصد شرکت در آنها اعلام کرده است. اگرچه هنوز انتخابات رسماً آغاز نشده است، اما نظرسنجی ها قبلاً لیپن و ماکرون را کاندیداهای اصلی ورود به دور دوم خوانده اند.

سیاستمدار نارویژی به اتهام آزار و اذیت جنسی مهاجرین محکوم به مجازات شد - اسپوتنیک افغانستان
سیاستمدار نارویژی به اتهام آزار و اذیت جنسی مهاجرین محکوم به مجازات شد
 

تلویزیون France 2 معتقد است: "برای ماکرون، این یک" چرخش به طرف راست گرایی" است." رئیس جمهور نمی خواهد اتحادیه ملی انحصار بحث در مورد مهاجرت در دست داشته باشد. در سال 2017، ماکرون معتقد بود که اجرای سیستم سهمیه بسیار دشوار است. اکنون او موضعگیری خود را تغییر داده است. "

در واقع، با این چرخش شدید در سیاست مهاجرتی، امانوئل مکرون که دو سال پیش گفته بود "پذیرش پناهندگان یک افتخار و سنت برای فرانسه است"، قصد دارد انتظارات رای دهندگان را که معمولاً به نامزدهای حزب راستگرای اتحادیه ملی مارین لوپن دهند، برآورده کند: برخی از پیشنهادات قبلا بارها در برنامه های انتخاباتی مخالفان ابراز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала