گزارش نو راجع به تغییرات اقلیمی به معنی فاجعه برای اسرائیل است

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر گزارش نو راجع به تغییرات اقلیمی به معنی فاجعه برای اسرائیل است
گزارش نو راجع به تغییرات اقلیمی به معنی فاجعه برای اسرائیل است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش جدید منتشر شده در روز سه شنبه توسط وزارت حفاظت محیط زیست تصویری نگران کننده راجع به اوضاع آینده در اسرائیل نشان می دهد.

کشورهای جهان در حال حاضر در کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی، با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش گرم شدن کره زمین و تشویق همکاری های جهانی، در مادرید گردهم می آیند.

هشدار دانشمندان در باره تغییرات فاجعه بار اقلیمی - اسپوتنیک افغانستان
هشدار دانشمندان در باره تغییرات فاجعه بار اقلیمی

هیئت اسرائیلی از اسرائیل در جروبحث های کنفرانس مادرید در باره تغییرات اقلیمی تحت رهبری وزیر انرژی، دکتر یووال اشتاینیتز و نمایندگانی از وزارت محیط زیست، وزارت انرژی و سایر مقامات حکومتی نمایندگی میکند.

در چارچوب کنفرانس سازمان ملل متحد در باره تغییرات اقلیمی در مادرید، وزارت حفاظت محیط زیست اسرائیل گزارش خود را در مورد تأثیر تغییرات اقلیمی بر اسرائیل و منطقه منتشر کرد.

در این گزارش به چهار تمایل عمده اقلیمی، طوریکه انتظار میرود، بر اسرائیل تأثیر منفی بجا خواهد گذاشت، توجه مبذول گردیده است:

درجات بلند حرارت

رطوبت بلندتر

بلند رفتن سطح بحر

و نوسانات غیرمعمولی آب و هوا

در این گزارش تأثیرات پیش بینی شده تمایلات اقلیمی بر تعدادی عوامل زندگی روزمره در اسرائیل بررسی شده و افزایش خطرات متوقعه بروز آفات طبیعی، قحطی، سیلاب ها، آلودگی آب، مهاجرت های اجباری، بیماری های واگیر و افزایش تنش مرزی تشریح شده است.

انتشار ویدیوی تغییرات اقلیمی زمین از فضا + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
انتشار ویدیوی تغییرات اقلیمی زمین از فضا + ویدیو

نماینده وزارت حفاظت محیط زیست، ضمن نتیجه گیری گفت: "هدف این گزارش، تامین سطح بلند آمادگی از طرف دولت اسرائیل برای مقابله با عواقب اقلیم در حال تغییر، تحقق پلان ها و اقدامات سیاسی است که متوجه کاهش خطرات برای سلامتی، محیط زیست و اقتصاد می باشند."

نماینده پارلمان اروپا افزود: "شرق نزدیک از نظر گرم شدن کره زمین یک نقطه داغ شناخته شده است و این بدان معنی است که در برابر تغییرات اقلیمی آسیب پذیرتر خواهد بود." "کنفرانس این هفته مادرید این نکته ضروری را یادآوری میکند که نه تنها اسرائیل بلکه تمام کشورهای جهان برای عواقب آن آمادگی داشته باشند."

هنگامی که صحبت راجع به سازگاری و آماده سازی برای تغییرات اقلمی در اسرائیل مطرح می شود، وزارت حفاظت محیط زیست چهار تمایل اقلیمی را در اسرائیل مشخص می کند:

درجه بلند حرارت

-  طبق گزارشی که اخیراً اداره هواشناسی منتشر نموده، درجه اوسط گرما در اسرائیل از سال 1950 حدود 1.4 درجه سانتیگراد افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا پایان سال 2050 به اندازه 0.9-1.2 درجه دیگر افزایش یابد. این بدان معنی است که طی بیش از 100 سال، رشد بیش از 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

-  نوسانات درجه حرارت روزها و شبهای گرم در سال همراه با کاهش فراوانی روزها و شبهای سرد پیش بینی می شود – این تمایل، طوریکه انتظار می رود، حفظ خواهد شد.

فرسایش زمین نتیجه تغییرات اقلیمی شمرده میشود - اسپوتنیک افغانستان
فرسایش زمین نتیجه تغییرات اقلیمی شمرده میشود

روزهای خشک

-  براساس گزارش اداره هواشناسی، تا پایان قرن میزان بارش بیش از 15-25% کاهش می یابد. در 30 سال گذشته تمایل کاهش بارندگی مشاهده شده و انتظار می رود این روند ادامه یابد.

-  تعداد روزهای خشک در سال افزایش می یابد - تمایل فعلی، طبق انتظار، ادامه می یابد.

-  خشک شدن منابع آب (با تأکید بر مناطق شمال - شرقی اسرائیل و حوضه بحیره گالیلی).

بلند رفتن سطح بحر

-  بلند رفتن تدریجی سطح آب در بحیره مدیترانه پیش بینی می شود. در حال حاضر هنوز هم خلای اطلاعاتی در رابطه با سطح دقیق پیش بینی شده بلندرفتن آب در بحیره مدیترانه و مناطقی که انتظار می رود در اسرائیل تحت تأثیر قرار گیرند و یا زیر آب شوند وجود دارد.

پدیدهای غیرمعمولی آب و هوا

-  افزایش نوسانات و شدت امواج گرما پیش بینی می شود.

-  بارش های شدیدتر (طوفانی) پیش بینی می شود.

- تغییرات در توزیع بارش در یک موقعیت جغرافیایی، تغییر در شدت، مدت و شدت بارش (بارش بیشتر در مدت زمان کوتاه تر) پیش بینی می شود.

تأثیرات متوقعه تمایلات اقلیمی - بر اساس طبقه بندی:

طبیعت: خشک شدن آب رودخانه ها و مناطق مرطوب زیست؛ تخریب پایداری سیستم ایکالوژیکی و تنوع بیولوژیکی خشکه و آب. تغییر ماهیت مهاجرت ها. افزایش شیوع آتش سوزی های جنگلات.

بهداشت عمومی: افزایش نوسانات و شدت امواج گرما، پدیده ای که در مناطق پرجمعیت شهری به نام "جزیره گرمای شهری" یاد میشود، تشدید میگردد.

اقتصاد: تغییرات اقلمی تأثیرات منفی بلند مدت بر تولید در کشورهای مختلف و بخش های اقتصادی و همچنین تولیدی بجا می گذارد.

جامعه: آسیب به افراد بی بضاعت، زنان، کودکان، معلولان و سالمندان افزایش می یابد. در برخی کشورها افزایش خشونت در عرصه اجتماعی پیش بینی می شود.

شبکه اقتصادی: افزایش بارندگی خطر بروز سیلاب ها، آسیب به زیرساخت ها و دارایی را افزایش می دهد. خسارات وارده به تأسیسات، حمل و نقل، ارتباطات، آبرسانی و سیستم های پروسس زباله ها پیش بینی میشوند.

دولت ترامپ کمیته مشورتی تغییرات اقلیمی را منحل کرد - اسپوتنیک افغانستان
دولت ترامپ کمیته مشورتی تغییرات اقلیمی را منحل کرد

امنیت شخصی و ملی: افزایش وقایع آتش سوزی؛ آسیب های پیش بینی شده به امنیت انرژیتیک، غذا و آب آشامیدنی ضروری.

ناپایداری ژئوپلیتیک: تأثیر تغییرات اقلیمی بر کشورهای همسایه می تواند منجر به تهدید استراتژیک شود - تنش در مرز، امواج عظیم مهاجرت از کشورهای در حال توسعه (عمدتا از قاره آفریقا). فشارهای بین المللی برای پذیرش تعداد زیادی پناهنده گان.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала