تمرینات مشترک بحری روسیه، ایران و چین سرآغاز پایان هژمونی امریکا در خلیج فارس خواهد بود

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات مشترک بحری روسیه، ایران و چین سرآغاز پایان هژمونی امریکا در خلیج فارس خواهد بود
تمرینات مشترک بحری روسیه، ایران و چین سرآغاز پایان هژمونی امریکا در خلیج فارس خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمرینات مشترک نظامی- بحری روسیه، ایران و چین به نقطه عطفی در امر تضمین امنیت کشتی رانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و اقیانوس هند مبدل خواهد گشت و به سقوط هژمونی بحری امریکا و بحریه نمبر پنجم نیروی بحری ایالات متحده، مستقر در بحرین، منجر خواهد شد.

در مطلب منتشره در نشریه رای الیوم (انگلستان) گفته میشود، تمرینات مشترک نظامی- بحری سه کشور در تاریخ 27 دسامبر در اقیانوس هند در منطقه ورودی خلیج فارس برگزار می شود و به نقطه عطفی در تاریخ مبدل خواهد گشت، زیرا این نخستین مانور نظامی روسیه، ایران و چین است که جهت سلطه نظامی- بحری و رفع نیازهای روزافزون به نفت پس از آن تلاش می ورزند که او به بزرگترین وارد کننده نفت در جهان مبدل گشت و ایالات متحده را در مقام دوم قرار داد.

تمرینات مشترک نیرو های دریایی و هوا فضای روسیه در دریای بالتیک + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
تمرینات مشترک نیروهای دریایی و هوا فضای روسیه در مدیترانه + ویدئو

در آینده تمرینات بحری فوق الذکر ممکن به ایجاد اتحاد بین روسیه، ایران و چین برای مقابله با هر گونه نیروهای خارجی در تلاش جهت کنترول تنگه هرمز منجر گردد.

همچنین، نمی توان این نکته را یاداوری نکرد که واشنگتن طی چندین ماه تلاش کرد، تا ائتلاف بحری را برای تقویت حضور خود در خلیج فارس و اقیانوس هند تشکیل دهد، اما نتوانست قدرت های مهم اروپایی را به خود جلب کند و مجبور شد بر کشورهایی مانند بحرین، عربستان سعودی، استرالیا و اسرائیل اکتفا کند.

امریکا با هند تمرینات نظامی مشترک انجام می دهد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا با هند تمرینات نظامی مشترک انجام می دهد

درخواست واشنگتن برای تشکیل ائتلاف نظامی- بحری جهت تأمین امنیت کشتی رانی تجاری در خلیج فارس بعد از حملات بر تانکرهای نفتی در تابستان گذشته صورت گرفت – این شکست فاجعه بار سیاست امریکا در چند دهه اخیر می باشد.

 همچنین قابل تذکر است که امریکایی ها هنوز هژمونی بحری خود را در خلیج فارس از دست نداده اند، اما بحریه نمبر پنجم نیروی بحری ایالات متحده که طی سه دهه در بحرین مستقر است، دیگر قادر به مانور آزادانه نخواهد بود که در نهایت امر به ظهور رقبا منجر خواهد شد. علاوه بر این، نزدیک بود درگیری بین ایران و ایالات متحده بر سر تخریب طیاره بدون سرنشین امریکایی Global Hawk رخ دهد. پس از حادثه فوق الذکر، پنتاگون مجبور شد مدتی کشتی طیاره بردار "آبراهام لینکلن" را از خلیج فارس خارج کند، اما چند هفته بعد کشتی دوباره به نیروهای بحریی ایالات متحده در منطقه پیوست.

روسیه و ایران تمرینات مشترک نظامی – بحری انجام می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و ایران تمرینات مشترک نظامی – بحری انجام می‌دهند

تبصره ها:

احمد: در هر دوره اوج برخی دول و شکست دیگران مشاهده می شد. من معتقدم که طی ده سال آینده چیزهای زیادی در جهان تغییر خواهد کرد. بطور مثال، ترکیه، مالیزیا و پاکستان ابرقدرت خواهند شد. ابرقدرت های فعلی ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی یا نظامی از هم فروپاشند. علاوه بر این، کشورهایی که در آنها بی عدالتی،  ریاکاری و منافع شخصی در حال شکوفانی می باشد، به ناچار ناپدید می شوند و کشورهایی که در آنها عدالت مسلط است به کشورهای بزرگ مبدل خواهند گشت.

یوسف الشمری: برای مزید معلومات باید گفت که تمرینات بحری در اقیانوس هند انجام می شود، نه در خلیج فارس یا بحیره عرب، در حالی که کشتی طیاره بردار امریکایی "آبرهام لینکلن" در نزدیک ساحل ایران در خلیج فارس گزمه میکند!

عظمت فلسطین: آیا این منجر به تشکیل اتحاد نظامی روسیه، چین و ایران علیه ایالات متحده و کشورهای غربی (ناتو) خواهد شد؟ آیا چین آماده است، تا بازار عظیم امریکایی را قربانی کند تا با کشوری که نیمی از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی میکند، در اتحاد شامل گردد؟ آیا روسیه متحد واقعی ایران است؟ به هر حال، طی 150 سال گذشته، چهار درگیری نظامی بین روسیه و ایران بر مبنای اختلافات مذهبی رخ داده است.

عرب- خوش بین: تنها تعادل جلو استکبار، هژمونی و استبداد یگانه "ژاندارم جهان" را می گیرد. تعادل به صلح و امنیت منتهی می شود. کشورهای کوچک آزاد زندگی می کنند، نه در بردگی، زیرا خیانتکاران و جاسوسان مانع شکوفایی شهروندان آزاد این کشورها می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала