چرا تلویزیون ایتالوی از نشر مصاحبه بشار اسد خودداری ورزید؟

© AFP 2023 / SANAچرا تلویزیون ایتالوی از نشر مصاحبه بشار اسد خودداری ورزید؟
چرا تلویزیون ایتالوی از نشر مصاحبه بشار اسد خودداری ورزید؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چینل تلویزیونی دولتی «Rai News 24» ایتالیا، به دلیل امتناع از پخش مصاحبه اختصاصی با بشار اسد، رهبر رژیم سوریه، در مرکز جنجال قرار گرفته است.

نشریه «القدس العربی» (انگلستان) می نویسد، مونیکا مادژونی، متصدی تلویزیون، خبرنگار ویژه سابق در شرق نزدیک و رئیس شرکت تلویزیونی، با بشار اسد صحبت نموده، ولی هیچ یک از برنامه های خبری و شبکه های تلویزیونی در ایتالیا این مصاحبه را پخش نه کرد.

بشار اسد از تلاش غرب برای نفوذ بر سوری‌ها سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
بشار اسد از تلاش غرب برای نفوذ بر سوری‌ها سخن گفت

با توجه به اظهارات مدیریت کانال، گفتگو با رئیس جمهور سوریه بدون تأیید قبلی درباره اینکه کدام برنامه تلویزیونی در آینده ارائه خواهد شد، صورت گرفته و درباره زمان پخش این مصاحبه نیز توافق بعمل نه آمده است.

در صفحه رسمی دولت بشار اسد در فیسبوک، آمده است که رهبر سوریه با خبرنگاری از کانال تلویزیونی ایتالیا در تاریخ 26 نوامبر در مورد اوضاع منطقه صحبت کرده است. براساس اطلاعات اولیه، قرار بود این مصاحبه در تاریخ 2 دسامبر همزمان با شبکه تلویزیونی ایتالیا Rai News 24 و در رسانه های دولتی در سوریه پخش شود.

 

 گابارد: مقامات آمریکایی از القاعده در مبارزه با بشاراسد استفاده می کنند - اسپوتنیک افغانستان
گابارد: مقامات آمریکایی از القاعده در مبارزه با بشار اسد استفاده می کنند

مدیریت کانل گفت:«اوایل صبح، دوم دسامبر، به نمایندگی از Rai News 24، درخواستی برای به تعویق انداختن پخش بدون توضیحات روشن دریافت کردیم. بعداً، دو درخواست دیگر برای تعویق، بدون مشخص کردن تاریخ پخش مصاحبه، و بدون توضیح دلایل تعویق مواصلت ورزید».

این نمونه دیگری از تلاش غرب برای پنهان کردن حقیقت در مورد اوضاع سوریه و پیامدهای آن برای اروپا و برای کل جهان است. اگر Rai News 24 همچنان از پخش مصاحبه امتناع ورزد، دفتر امور سیاسی و رسانه ای ریاست جمهوری سوریه مصاحبه کامل را در روز دوشنبه 9 دسامبر سال 2019، ساعت 9:00 بعد از ظهر دمشق پخش می کند. "

سخنگوی شبکه تلویزیونی ایتالیا گفت: مدیریت هنوز مساله مصاحبه جنجال برانگیز را بررسی میکند. جامعه روزنامه نگاران از رهبری کانال خواست تا در آینده نزدیک این "مسئله ناخوشایند" را روشن کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала