سنسورهای جدید مقناطیسی به محافظت از صفینه‌های فضایی کمک خواهند کرد

© Photo / Roscosmos/Fyodor Yurchikhin سنسورهای جدید مقناطیسی به محافظت از صفینه‌های فضایی کمک خواهند کرد
سنسورهای جدید مقناطیسی به محافظت از صفینه‌های فضایی کمک خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پوهنتون ملی تحقیقات هسته‌ای (انستیتوت انجینیری – فزیکی مسکو) سیستم جدید سنسورهای بدون تماس را برای ارزیابی پروسه‌های فوق سریع، قابل کاربرد در تحقیقات طب عدلی و هوافضایی می‌باشد، ساخته است.

نتایج تحقیقات در مجله Journal of Applied Mechanics and Technical Physics منتشر شده است.

به باور طراحان، استفاده از سنسورهای القایی بدون تماس به عوض سنسورهای قابل تماس دقت اندازه‌گیری آزمایشات بالستیک را چنانکه در هوا، همچنان در محیط سخت و مایع، افزایش می‌دهد.

پوتین: امریکا در حال برنامه ریزی عملیات نظامی در فضا است - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: امریکا در حال برنامه ریزی عملیات نظامی در فضا است
سرگئی گیراسیموف، پروفیسور دیپارتمنت ابزار خاص فزیکی – فنی فاکولته فزیک – فنی ساروف در پوهنتون ملی تحقیقات هسته‌ای (انستیتوت انجینیری – فزیکی مسکو) گفت:

"با مطالعه امکان شناسایی و زمان‌سنجی ذرات هایپرسونیک با استفاده از سنسورهای مقناطیسی، ما روش تشخیص سرعت متوسط ذرات، و همچنان روش ضبط تجهیزات برای تشخیص نوری بدون تماس آنها را پیشنهاد نمودیم".

سیستم جدید قابل انتقال است و چنانکه طراحان می‌گویند، می‌شود از آن در آزمایشات جنایی و پروسه‌های طب عدلی و همچنان برای طراحی مواد دفاعی تخنیک هوافضایی از برخورد با زباله‌های انسانی و ذرات شهاب سنگ، استفاده صورت بگیرد.

به گفته دانشمندان، سنسورها نسبت به تغییرات انرژی میدان مقناطیسی و سرعت جریان مقناطیسی واکنش نشان می‌دهند. به گفته آنها، برتری نوع جدید دستگاه در حساسیت قابل توجه، سادگی و استحکام ساختاری آن می‌باشد. کار چنین سنسور نیازی به منبع تغذیه ندارد.

الکسی زوبانکوف، یکی دیگر از محققین این تحقیقات می‌گوید:

"در آینده براساس این نتایج ما می‌خواهیم چند نوع سنسور دیگر نیز بسازیم، و همچنان وسیله‌ای که تشکیلات ذرات هایپرسونیک و همکاری آنها با صفحه‌های محافظتی هنگام مدل‌سازی محافظت فناوری فضایی، را با اشعه اکس ضبط کند، نیز خواهیم ساخت".

این گروه تحقیقاتی قصد دارد در آینده روش‌های ترکیب سنسورهای القایی بدون تماس و مدارهای نوری فوتوالکترونیک طراحی کند تا بتواند روش‌های اندازه‌گیری در آزمایشات پیچیده و گران‌قیمت را بهبود بخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала