چرا نظامیان امریکایی دست به خودکشی می زنند؟

© AP Photo / Czarek Sokolowskiچرا نظامیان امریکایی دست به خودکشی می زنند؟
چرا نظامیان امریکایی دست به خودکشی می زنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شخصیت های رسمی امریکا از افزایش تعداد خودکشی ها در بین نظامیان امریکایی جداً نگران هستند، چون بر آینده نیرومندترین اردوی جهان تائثیر منفی مینماید. در حال حاضر خودکشی دومین علت مرگ در بین نظامیان امریکایی می باشد.

در سرمقاله نشریه Sasapost (مصر) گفته شده که در سال گذشته 541 حادثه خودکشی نظامیان امریکایی ثبت شده است. وزارت دفاع امریکا احصائیه همه ساله خودکشی ها در بین نظامیان امریکایی منتشره ساخته است: میزان خودكشی در هر 100 هزار نفر در دوران سالهای 2013 تا 2018 از 18.5 به 24.8 افزایش یافته است.

خودکشی کماندوی استرالیاییِ سهیم در جنایت جنگی در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
خودکشی کماندوی استرالیاییِ سهیم در جنایت جنگی در افغانستان

این گزارش بلافاصله پس از آن که سه تن از افراد بحری خدمه کشتی طیاره بردار USS George H. W. Bush  در ماه سپتمبر خودکشی کردند، منتشر شد. به این ترتیب، طی دو سال گذشته، تعداد خودکشی ها در میان اعضای خدمه کشتی طیاره بردار امریکایی به پنج نفر رسیده است.

براساس معلومات رسمی نیروی بحری ایالات متحده، 46 سرباز اردوی امریكا در ماموریت فعال و چهار سرباز احتیاط از 1 جنوری تا 5 سپتمبر سال 2019 خودكشی كرده اند. تعداد خودکشی ها در نیروی بحری ایالات متحده به تدریج زمان در سال 2016 افزایش یافت، وقتی که تعداد کسانی که در مورد خودکشی تصمیم گرفته بودند، به 52 نفر رسید.

تحلیل واشنگتن پست درباره چگونگی آینده سربازان امریکایی در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
تحلیل واشنگتن پست درباره چگونگی آینده سربازان امریکایی در افغانستان

سال گذشته، 68 سرباز نیروی بحری ایالات متحده هنگام خدمت دست به خودکشی زده اند. بنابراین میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در بین ملاحان به 20.7 در هر 100 هزار نفر افزایش یافته است که این یک شاخص بسیار بالا است. برای مقایسه: میزان خودکشی در بین هر 100 هزار نفر در غیرنظامیان در سال 2016 را 26.8 نفر تشکیل داده بود. بیشتر خودکشی ها توسط سربازان جوان زیر 25 سال صورت گرفته است که در عملیات جنگی شرکت نکرده بودند و جنگ را نه دیده بودند.

خودکشی همه نیروهای امریکایی را دربر گرفته است

براساس گزارش سالانه منتشره راجع به خودکشی ها در نیروهای مسلح ایالات متحده، در سال گذشته 541 سرباز خودکشی کرده اند: 187 سرباز اردو، 79 تن از افراد بحری، 77 تفنگدار، 63 پیلوت، 118 رزمنده گارد ملی و 17 رزمنده گارد ملی هوایی. سلاح آتشی شایع ترین روش خودکشی در بین اردوی امریكا (حدود 60%) است.

علاوه بر این، تمایل افزایش تعداد خودکشی ها وجود دارد. در سال 2018، سربازان مرد زیر 30 سال 60 درصد خودکشی ها را تشکیل می داد. همچنین عجیب است که میزان خودکشی در هر 100 هزار نفر در بین اردوی امریكا و اعضای خانواده آنها 9.1 زن و 29.4 مرد بوده است.

در گزارش پنتاگون در مورد دلایل افزایش خودکشی در میان سربازان امریکایی هیچ چیزی گفته نشده، اما بیشتر کارشناسان معتقدند که دلایل آن پیچیده است.

طبق برخی مطالعات، پرسونل اردو از مراجعه به روانشناسان خجالت می کشند و این خود احتمال خودکشی را افزایش می دهد. این عقیده را قوماندان عملیات بحری نیروی بحری ایالات متحده، دریاسالار مایکل گیلدا (Michael Gilday) در میان گذاشته است. به گفته وی، ملاحان اغلب از افسردگی رنج می برند، اما همکارانشان نمی توانند میزان خطر خودکشی را تعیین کنند. وی از ملاحان خواست تا در صورت لزوم، بدون ترس از محکومیت یا عواقب، از کمک روانی استفاده کنند.

ترامپ سربازان امریکایی متهم به قتل غیرنظامیان در افغانستان را عفو می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ سربازان امریکایی متهم به قتل غیرنظامیان در افغانستان را عفو می‌کند

در جمله دلایل خودکشی که کارشناسان بر آنها استناد نموده، همچنین شامل افزایش تعداد عملیات نظامی، سندرم پس از صدمات، مصرف بیش از حد مواد مخدر و مشکلات مالی شخصی است. طبق آمار وزارت دفاع امریكا، آزارهای جنسی، مصرف بیش از حد الكل و خشونت خانگی اغلباً منجر به نتیجه غم انگیز می شود.

وزارت دفاع امریكا تعدادی از میکانیزم های حافظت سلامتی روانی را برای كارمندان و سربازان سابقه دار، از جمله خدمات پشتیبانی در وضع بحرانی برای کسانی که صدمه دیده و می خواهند با مشاوران جهت رفع مشكلات شخصی صحبت كنند، طراحی كرده است.

خبر داده شده که در اگست سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده بودجه آینده پنتاگون را به مبلغ 716 میلیارد دالر امضا کرد که افزایش حقوق سربازان نظامی را به اندازه 2.6% فراهم می کند که به گفته برخی، این اقدام خوبی برای بهبود اوضاع مالی سربازان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала