توپخانه روسیه بر توپخانه اردوی امریکا برتری دارد

© Sputnik / Ilia Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر توپخانه روسیه بر توپخانه اردوی امریکا برتری دارد
توپخانه روسیه بر توپخانه اردوی امریکا برتری دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توپ های روسی نظر به امکانات خود از توپخانه ساحوی اردوی امریکا برتری دارند. علاوه بر این، توپخانه امریکایی به سختی از توپخانه کوریای شمالی و توپ های متحرک ایرانی جلوتر است.

مایکل پیک (Michael Peck) در مطلب منتشره در نشریه The National Interest (امریکا) می نویسد، این نتیجه گیری توسط کارشناسان مرکز تحلیلیRAND Corporation صورت گرفته که توانایی های توپخانه ساحوی امریکا را مورد بررسی قرار داده اند. توپخانه زمینی امریکا مشکلات دارد. کارشناسان توپخانه اردوی امریكا را مورد مطالعه قرار داده كه پنتاگون در دو دهه از آن غافل بود و از اوایل دهه 2000 بیشتر بر عملیات ضد شورش تمرکز داشت. در آن زمان طیارات و هلیکوپترها هنگام عملیات در عراق و افغانستان جای توپخانه را به مثابه منبع اصلی پشتیبانی آتشی از قطعات کوچک احراز نمودند، در حالی که افراد خوب آموزش دیده توپچی مجبور شدند وظایف پیاده نظام را بر دوش گیرند.

مقایسه توپخانه ارتش روسیه و امریکا از سوی مجله نشنال اینترست - اسپوتنیک افغانستان
مقایسه توپخانه ارتش روسیه و امریکا از سوی مجله نشنال اینترست

کارشناسان RAND به این نتیجه رسیدند که «در نتیجه قوت های توپچی نیروهای مسلح امریکا به مقایسه توپخانه امریکا قبل از اعمال تروریستی 11 سپتمبر تجربه و امکانات کمتر دارند».

مشکل این است که توپخانه امریکایی فلج شده و از روسیه - نه. جان گوردون (John Gordon)، تحلیلگر RAND كه در این مطالعات کار کرده، در مصاحبه با National National interes گفت: "برای مدت طولانی عملیات ضد شورش، دو شاخه اردوی امریكا كه تحت تأثیر كاهش شدید قرار گرفته اند، توپخانه ساحوی و دفاع هوایی هستند." با توجه به ماهیت تهدیدات در عراق و افغانستان، این قابل درک است. ولی امروز این دو شاخه از نیروهای مسلح با توجه به اینکه اکنون دشمنان اصلی ما کی هستند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند."

نظر وزارت خارجه روسیه درمورد فرستادن توپخانه دریایی امریکا به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
نظر وزارت خارجه روسیه درمورد فرستادن توپخانه دریایی امریکا به سوریه

اگرچه اردوی روسیه امروزی نسبت به اردوی اتحاد جماهیر شوروی دوران جنگ سرد كوچك تر است، اما به توپ های اوبوس قدرتمند، سیستم های راکتی آتش جمعی و راکت های بالستیک مجهز است. روسیه با استفاده از دستگاه های آتش جمعی BM-30 « سمیرچ» با برد حدود 100 کیلومتر و دستگاه راکتی SS-26 Iskander که به شلیک بر مواضع دشمن در فاصله 400 کیلومتر قادر است، مجهز می باشد. در عین حال برد شلیک اوبوس M109A7 امریکایی 155 میلی متری امریکایی در صورت تیراندازی با مرمی های معمولی 24 کیلومتر و در صورت تیراندازی با مرمی های راکتی فعال 32 کیلومتر است.

علاوه بر این، روسیه تنها مشکل نیست. در صورت بروز درگیری جدید در جزیره نمای کوریا، توپخانه امریکایی در مقابله با زرادخانه عظیم تسلیحات محکم مستقر در کوریای شمالی با مشکلات روبرو خواهد شد. کارشناسان RAND نوشتند: "شاید توپخانه امریكا برای چنین سطح مصرف مهمات آماده نباشد كه در صورت درگیری با یك رقیب تقریبا برابر، لازم باشد. موئثریت توپخانه امریكا به دلیل جلوگیری یا دفاع در برابر حملات نیروهای ویژه كوریای شمالی در عقب جبهه ممکن كاهش یابد."

کوریای شمالی بزرگترین رزمایش توپخانه ای اش را انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی بزرگترین رزمایش توپخانه ای اش را انجام داد

RAND هشدار می دهد كه توپچی های امریكایی باید مدتی كارهایی را انجام دهند كه طی مدت زمانی انجام نداده اند: آنها باید برای دفاع از حمله، آموزش را آغاز كنند. بطریه های توپخانه ایالات متحده توسط طیارات بدون سرنشین جنگی، هلیکوپترهای جنگی و طیارات تهاجمی مورد حمله قرار خواهند گرفت. سربازان تانک های روسی در حال حاضر مشغول تمرین تاکتیک "چرخ فلک" هستند که به آنها اجازه می دهد خطوط دفاعی دشمن را بشکنند و توپخانه آنها را نابود کنند.

در گزارش گفته شده: "امروز، فقط چند واحد توپخانه ساحوی برای پنهان کردن تسلیحات خود دارای شبکه ستر و اخفا می باشند. بنا بر این گزارش، از آنها در سالهای 2008-2009 صرفنظر کردند، زیرا در عراق و افغانستان غیر ضروری به حساب می آمدند. بر ضد چنین دشمن قوی، مانند روسیه، پوشش، پنهانکاری و فریبکاری لازم است. جزوتام های توپخانه ساحوی باید فقط برای این آماده شوند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала