چهار زن سیاستمدار که سیر حوادث را در سال 2019 تغییر دادند

© REUTERS / Mary F. Calvertچهار زن سیاستمدار که سیر حوادث را در سال 2019 تغییر دادند
چهار زن سیاستمدار که سیر حوادث را در سال 2019 تغییر دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان نه تنها با سخنرانی های شیرین قلب را تسخیر می کنند، بلکه بر رویدادهایی تأثیر می گذارند که مسیر تاریخ را تغییر می دهند. آنها از اسلحه اصلی خود برای حل و فصل حالات منازعوی - با بهره برداری از احساسات انسانی - استفاده می کنند. زنان سیاستمدار نقش مهمی در حوادث بازی کردند که در سال 2019 رخ داده است.

ماری هارون در مطلب برای تلویزیون الجزیره (قطر) زنان سیاستمدار تائثیرگذار را بر شمرده که توجه شما را به آن جلب میداریم.

ننسی پلوسی (Nancy Patricia D'Alesandro Pelosi)

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteNancy Pelosi
چهار زن سیاستمدار که سیر حوادث را در سال 2019 تغییر دادند - اسپوتنیک افغانستان
Nancy Pelosi

او مطابق ارزیابی مجله  Forbes، مقام سوم را در رده بندی "100 زن با نفوذ جهان" به دست آورد. ننسی پلوسی همچنین با کسب مقام سخنگوی مجلس نمایندگان ایالات متحده ، بالاترین مقام زن تاریخ آمریکا را بدست آورد.

ننسی پلوسی ابتکار تحقیق در مورد استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا: از تحقیقات روبرت مولر، سارنوال ویژه تا رای گیری در باره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان را آغاز كرد. این جالب است که ننسی پلوسی 78 ساله باعث نارضایتی از جانب حزب دموکراتیک امریکا شده که خواستار اجازه دادن به نسل جدید در راس امور می باشد.

رئیس مجلس نمایندگان به انتقادات گوش فرا داد و جوانانی را که مدعی پست های سیاسی در حزب بودند، تحت حمایت خود قرار داد. در زمان بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، پلوسی روی اصلاحات بیمه صحی و قانون حمایت از بیماران و خدمات صحی قابل دسترسی که به یکی از بنیادی ترین قوانین در تاریخ امریکا مبدل گشت، کار میکرد.

ننسی پلوسی پس از اظهارات بی شماری که وی در انتقاد از تصمیمات دونالد ترامپ ایراد نموده، محبوبیت گسترده ای کسب کرد. در فبروری سال 2019، ویدئویی در تمام شبکه های اجتماعی پخش شد که در آن رئیس مجلس نمایندگان به دونالد ترامپ پس از سخنرانی او کف زد.

ننسی پلوسی در حال حاضر مصروف تحقیق در مورد دوسیه استیضاح ترامپ است. وی سومین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که استیضاح شد. برای اولین بار، روند استیضاح توسط یک زن رهبری می شود، زیرا ننسی پلوسی اولین زن در تاریخ ایالات متحده است که در مقام رئیس مجلس نمایندگان کنگره امریکا ایفای وظیفه مینماید.

ترزا می (Theresa Mary May)

© Sputnik / Алекс Макнотон /  مراجعه به بانک تصاویر UK Prime Minister Theresa May
چهار زن سیاستمدار که سیر حوادث را در سال 2019 تغییر دادند - اسپوتنیک افغانستان
UK Prime Minister Theresa May

صدراعظم انگلیس، ترزا می، غالباً با مارگریت تاچر مقایسه می کنند، زیرا وی در رده چهاردهم درجه بندی با نفوذترین افراد جهان که تنها پنج زن را شامل می شود، قرار گرفت. در سال 2018، به اساس نظریه مجله Forbes ، ترزا می در رتبه بندی "100 زن برجسته جهان" در درجه دوم قرار گرفت. متأسفانه، استعفای این سیاستمدار انگلیس مانع از این شد که وی در سال 2019 در این رده بندی قرار بگیرد.

ترزا می از حفظ حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می کند، اما با وجود این، وی گفت: "انگلیس در اتحادیه اروپا نخواهد ماند و سعی نخواهد کرد که از طریق «در سیاه» به سازمان وارد شود. من قول داده ام که اگر Brexit قبل از سال 2020 برگزار نشود، این کشور از بودجه اضطراری برای تأمین هزینه های احتمالی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استفاده خواهد کرد. "

نخست وزیر انگلیس تلاش زیادی برای آشتی دادن نظرات متنوع درباره Brexit در پارلمان انگلیس انجام داد، اما موفق نشد. ترزا می بالاخره به استعفا مجبور شد. در خلال اعلام استعفای خود، او نتوانست اشکهای خود را نگه دارد و از اینکه نتوانست Brexit را تحقق بخشد، ابراز تاسف نمود. ترزا می با وجود پایان فاجعه بار دوران سیاسی خود، بیش از شش سال به عنوان سرپرست وزارت داخله انگلیس کار کرده بود.

جاسیندا آردرن (Jacinda Ardern)

© AP Photo / Charles Platiau/Pool PhotoNew Zealand Prime Minister Jacinda Ardern gestures as she speaks during a media conference with French President Emmanuel Macron, at the at the Elysee Palace in Paris, Monday, April 16, 2018
چهار زن سیاستمدار که سیر حوادث را در سال 2019 تغییر دادند - اسپوتنیک افغانستان
New Zealand Prime Minister Jacinda Ardern gestures as she speaks during a media conference with French President Emmanuel Macron, at the at the Elysee Palace in Paris, Monday, April 16, 2018

وی سی و هشتمین مقام را در درجه بندی "100 زن تاثیرگذار جهان" طبق نظریه مجله Forbes  به دلیل نگرش بشردوستانه نسبت به وقایع مختلف به دست آورد. جاسیندا جوانترین صدراعظم در جهان، به دلیل واکنش وی نسبت به حمله در کریستچرچ، توجه عمومی را به خود جلب کرده است.

جاسیندا آردرن پس از واقعه کریستچرچ از مسلمانان در نیوزیلند حمایت کرد. او این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند و از گرفتن نام فرد مسلح که مردم را در مساجد به ضرب گلوله کشته بود، امتناع ورزید، زیرا او نمی خواست او مشهور شود. همچنین صدراعظم نیوزلند او را فردی ناسالم روانی نخواند، طوریکه معمولاً افرادی را توصیف میکنند که مسلمانان را در اروپا و ایالات متحده به ضرب گلوله می کشند. جاسیندا آردرن به همه گفت که حمله تروریستی علیه مسلمانانی صورت گرفته که به نیوزیلند برای آغاز زندگی جدید و بدون جنگ پناه آورده اند.

جالب اینست که صدراعظم نیوزلند، جاسیندا آردرن تولد دختر خود را در دفتر مرکزی خود اعلام کرد و سپس تنها شش هفته به مرخصی زایمان رفت. وی اظهار داشت که همسر وی، تا زمان که او به صفت  صدراعظم کشور کار میکند، با فرزند خود در خانه خواهد نشست.

ایلهان عمر (Ilhan Abdullahi Omar)

© REUTERS / MARY F. CALVERTRep. Ilhan Omar (D-MN) attends a press event on the first 200 days of the 116th Congress at the U.S. Capitol in Washington, U.S., July 25, 2019
چهار زن سیاستمدار که سیر حوادث را در سال 2019 تغییر دادند - اسپوتنیک افغانستان
Rep. Ilhan Omar (D-MN) attends a press event on the first 200 days of the 116th Congress at the U.S. Capitol in Washington, U.S., July 25, 2019

ایلهان عمر یکی از دو زن مسلمان است که برای کنگره ایالات متحده انتخاب شده است. این امر تمایل جامعه امریکا را به ادغام مسلمانان و اقلیت های قومی در جامعه سیاسی این کشور را تأیید می کند.

در جون سال 2019، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از چهار زن سیاه پوست کنگره از جمله ایلهان عمر انتقاد کرد و اظهار داشت که باید به کشورهای خود بازگردند. قابل یاداوری است که ایلهان عمر در سن 12 سالگی به عنوان پناهنده از سومالی وارد ایالات متحده شد. نماینده مجلس کنگره در واکنش به این اظهارات رهبر امریکا را "نژادپرست" و "فاشیست" خواند.

ایلهان عمر اغلب به سوالاتی درباره اسلام و تروریسم پاسخ می دهد. روزی او نتوانست حوصله کند و خشم خود را نسبت به خبرنگاران ابراز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала