قدرت بی نظیر. کدام سلاح های روسیه در سال 2019 جهان را تکان داد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر قدرت بی نظیر. کدام سلاح های روسیه در سال 2019 جهان را تکان داد
قدرت بی نظیر. کدام سلاح های روسیه در سال 2019 جهان را تکان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه همچنان به عصری سازی سلاح های موجود و ایجاد سیستم های تسلیحاتی جدید ادامه می دهد. روسیه در سال 2019 به جهان سیستم های نوین تسلیحاتی خود را که امریکا و بسیاری کشورهای غربی را عصبانی ساختند، نشان داد. بالت نیوز (Baltnews) راجع به نمونه های عمده نو تسلیحات معلومات میدهد.

«کینجل»

در خزان سال 2019، روسیه راکت کروز مافوق سرعت صدای «کینجل» را در شرایط غیرمعمولی قطب شمال آزمایش کرد. این سلاح بلافاصله توجه ایالات متحده را به خود جلب کرد. نشریه Military Watch می نویسد، این سلاح کلید کنترل روسیه بر منطقه قطب شمال می باشد.

الکسی لیونکوف کارشناس نظامی مجله آرسنال به بالت نیوز گفت: "مجتمع راکتی هیپرسونیک «کینجل» سرعت 10 ماخ را توسعه می دهد و با انحراف فقط یک متر هدف را از بین میبرد. امریکایی ها حتی خیال هم کرده نمی توانند که چنین سلاح ای داشته باشند."

«سرمات» و «خنجر» چه اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
«سرمات» و «کینجل» چه اند؟

با این راکت های hipersonic در حال حاضر طیارات شکاری MiG-31K  مجهز شده که در حوزه نظامی جنوبی نوکریوالی محاربوی انجام می دهند.

مهمترین برتری مجتمع هوایی مافوق سرعت صدای «کینجل» سرعت آن است - این راکت ها قادرند با سرعتی 12 هزار و 240 کیلومتر در ساعت پرواز کنند، مانورهایی را انجام دهند و فقط چند ثانیه پس از پرتاب به اهداف برسند.

مجله Military Watch تأکید می کند که امروز این راکت های هیپرسونیک یکی از قدرتمندترین سلاح های تاکتیکی در جهان محسوب می شوند. این راکت به دلیل قابلیت های پیشرفته ضد کشتی "قاتل ایدیال کشتی های طیاره بردار" است. علاوه بر این، قرار است نوع مختصر «کینجل» در طیارات جنگی Su-57 روسیه نصب شود.

«زیرکان»

در خزان سال 2019 معلوم شد که قایق «غرش کننده» "Thundering" به راکت های  hipersonic  زیرکان مجهز خواهد شد. راکت بحری زیرکان هیپرسونیک سرعت 9 ماخ داشته و برد آن بیش از هزار کیلومتر می باشد. با او کشتی های روی آبی و تحت البحری های – دورنمایی و در حال اعمار - مسلح خواهد شد.

ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک  زیرکان روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک "زیرکان" روسیه

این سیستم تسلیحاتی نیز در تحت البحری «خاساکی» نصب خواهد شد، جای که در هر دستگاه پرتاب «زیرکان» 40-48 راکت از جمله راکت های کروز کالیبر، جابجا خواهند شد.

دریاسالار بازنشسته، قهرمان روسیه، کاندید دوکتورای علوم فنی وسولود خمیروف خاطرنشان کرد: کشتی های نیروی دریایی روسیه قادر خواهند بود به طور هم زمان حدود 40 موشک هیپرسونیک زیرکان را بر مراکز تصمیم گیری نیروهای مسلح ایالات متحده پرتاب کنند که در ظرف 5 دقیقه آنها را تضمین شده نابود خواهند ساخت.

می خواهیم یاداوری کنیم که پیش از این، رئیس فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده، جنرال جان هیتن اعلام داشته بود که برای امریکا جدیدترین راکت های کروز هیپرسونیک روسیه خطرناک ترین راکت ها است.

«آوانگارد»

در سال 2019 روسیه آخرین سیستم راکتی «آوانگارد» را به نمایش گذاشت. به گفته ایمی ولف، کارشناس خدمات تحقیقاتی کنگره، ایالات متحده فرصتی برای دفاع از خود نه تنها در برابر آخرین مجتمع مافوق سرعت صوت روسی «آوانگارد»، بلکه همچنین در برابر راکت های بالستیک بین قاره ای نیز ندارد.

تولید انبوه موشک مافوق صوت آوانگارد در روسیه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
تولید انبوه موشک مافوق صوت "آوانگارد" در روسیه آغاز شد

او هنگام سخنرانی در مرکز کارنگی در واشنگتن اعلام داشت:" در دسامبر سال 2018، هنگامی که روسیه آزمایش «آوانگارد» را انجام داد، من در خانه بودم و اخبار را تماشا کردم. و در آنجا آنها بسیار ناراحت بودند:" خدای من، آنها این راکت را آزمایش کردند، و ما نمی توانیم در برابر آن دفاع کنیم! " اما ما نمی توانیم از خود در برابر راکت های بالستیک پرواز کننده سریع روسیه یا چین دفاع کنیم ".

ناتوانی امریکا در دفع راکت «آوانگارد» روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ناتوانی امریکا در دفع راکت «آوانگارد» روسیه

لیونکوف افزود: ایالات متحده فاقد فناوری با سرعت 20 ماخ است و راکت هیپرسونیك تولید شده توسط واشنگتن به سرعت فقط 5 ماخ قادر است.

تابستان گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پرده راز را برداشت و درباره یکی از ویژگی های «آوانگارد» صحبت کرد. به گفته رهبر روسیه، سیستم های مشابه «آوانگارد» اگر در دول دیگر، بوجود هم آیند، این تنها بعد از چند سال خواهد بود.

در عین حال او اظهار داشت که راکت این مجتمع در برابر حرارت سه هزار درجه سانتیگراد مقاومت می کند. وی خاطرنشان ساخت: با فعال شدن، این راکت تا حرارت نیمی از حرارت خورشید گرم می شود.

به برکت استفاده از مواد ویژه، راکت ها در برابر چنین شرایط حرارت مقاومت می کنند، در طول پرواز ذوب نمی شوند و قادر به دریافت سیگنال ها از مرکز اداره هستند.

S-500  «پرومیتی»

سال گذشته روسیه اعلام کرد که در نیمه دوم سال 2020، تولید سلسله جدیدترین سیستم راکتی ضد هوایی S-500 روسی آغاز می شود.

طبق گفته سرگئی چموزوف، رئیس شرکت دولتی «روستیخ»، به مدت 5 سال مسکو آخرین سیستم ها را صادر نخواهد کرد، زیرا "اول از همه، ما باید اردوی خود را تأمین کنیم و فقط پس از آن برای صدور تولید خواهیم کرد."

S-500 روسیه مؤثرترین سیستم دفاع هوایی جهان خواهد شد    - اسپوتنیک افغانستان
S-500 روسیه مؤثرترین سیستم دفاع هوایی جهان خواهد شد

جدیدترین مجتمع های دفاع ضد راکتی و ضدهوایی "پرومیتی" S-500 برای مبارزه با کلاهک های راکت های بالستیک برد متوسط ​​طراحی شده اند. رهگیری توسط این مجتمع راکت هایی با برد پرتاب تا 3 هزار 500 کیلومتر را تهدید می کند.

براساس برخی گزارش ها، مجتمع S-500  «پرومیتی» میتواند راکت های کروز هیپرسونیک، طیارات، تقریباً انواع طیارات بدون سرنشین، راکت های هیپرسونیک با سرعت پنج برابر بیشتر از سرعت صدا را هدف قرار دهد و حتی می تواند اهداف را در فضا نیز نابود کند.

علاوه بر این، آخرین سلاح های روسی با دیگر سیستم های دفاع هوایی مانند مجتمع S-400 در یک شبکه واحد ادغام خواهند شد.

Su-57

سال گذشته، روسیه آخرین طیاره شکاری نسل پنجم Su-57 را در نمایشگاه هوایی MAKS-2019  به نمایش گذاشت. این طیاره نسبت به F-22 واF-35  امریکایی چندین برتری دارد که به برکت آنها طیاره از حمله دشمن جلوگیری خواهد کرد. برتری دیگر طیاره شکاری نسل پنجم «Su-57» قابلیت بلند مانور و سیستم اداره عصری آن می باشند.

بمب افکنSU-57 روسیه رقیب مرگبار  F – 22 امریکایی شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده SU-57 روسیه به عنوان مرگبارترین رقیب F – 22 امریکایی شناخته شد

علاوه بر این، این طیاره شکاری به رادارهایی با آنتن فازی فعال مجهز شده که امکان می دهد تا پیلوت فواصل هوایی و فضای-زمینی صدها کیلومتر دور ببینید. در هیچ طیاره چند منظوره نسل پنجم- نه در  F-22، نه در F-35 و نه هم در  J-20چین چنین راداری وجود ندارد.

پیش از این، ولادیمیر پوتین گفته بود که Su-57 دارای تمام شاخص های تاکتیکی و فنی بهترین طیاره در جهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала