کله پاچه؛ غذای سنتی و محبوب بسیاری‌ها + ویدیو

© Sputnik / Shah Karimکله پاچه؛ غذای سنتی و محبوب
کله پاچه؛ غذای سنتی و محبوب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کله پاچه، یکی از غذاهای سنتی خاورمیانه، قفقاز جنوبی و افغانستان است که روش پختن آن در کشورهای مختلف تقریبا مشابه است. آیا شما کله پاچه خورده اید؟

در افغانستان، ایران و ترکیه این غذا با نام کله پاچه، در کشورهای عربی با نام پاچه و در ارمنستان، آذربایجان و گرجستان با نام خاش مشهور است و از سر و پاچه کوسفند و گاو آماده می شود.
این غذای سنتی با واحد شمارش دست بکار می‌رود و هر دست کله پاچه، شامل یک کله و چهار پاچه است. از آب این غذا نیز به عنوان پیش غذا به همراه نان خورده استفاده می شود و در کله‌پزی های افغانستان این آب به نام یخنی یاد می‌ گردد.


کله پاچه منیوی بیشتر یک غذای صبحانه است که مشتری‌های‌ بی‌شماری دارد. اگر صبح‌ها، به‌خصوص صبح جمعه، سری محلات پخت و فروش ان بزنیم، جای خالی برای نشستن نیست.
مشتریان دایمی رستورانتی در کابل، می‌گویند کله پاچه بسیار قوی و پر انرژی است که پس از ورزش صبحگاهی خیلی لذت بخش است. کم‌تر رستورانت‌ها در شهر کابل از این غذای قدیمی درست می‌کنند.
مدیر این رستورانت می‌گوید همه روز از طرف صبح، بین پنجاه تا شصت نفر مشتری های همیشگی‌شان اند و در روزهای رخصتی شمار آنها ها بیشتر می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала