آیا نیروی بحری امریکا جنگ با روسیه یا چین را خواهند باخت؟

CC BY-SA 2.0 / Naval Surface Warriors / آیا نیروی بحری امریکا جنگ با روسیه یا چین را خواهند باخت؟
آیا نیروی بحری امریکا جنگ با روسیه یا چین را خواهند باخت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی بحری ایالات متحده تا حد زیادی بر کشتی های بزرگ و گران قیمت متمرکز است که برای شکست دادن نیروهای چینی یا روسی بسیار اندک هستند. این هشدار شدید در گزارش جدید مرکز ارزیابی های استراتژیک و بودجه ای واشنگتن درج است.

دیوید اکس (David Axe) در مطلب منتشره در نشریه The National Interest (امریکا) می نویسد، برایان کلارک (Bryan Clark) و تیموتی والتون (Timothy Walton) در تحقیق که در دسامبر سال 2019 منتشر شد، می نویسند: "نیروی بحری ایالات متحده در واکنش به تغییر تهدیدات عقب مانده است. در نتیجه، نیروهای روی آبی، نه از نقطه نظر مقیاس و نه از نظر پایداری محاربوی و نه هم نظر به قابلیت های تهاجمی، با وظایف اعلام شده بازداری تجاوز در استراتژی دفاع ملی ایالات متحده از طریق مختل کردن، به تأخیر انداختن یا شکست دادن حملات دشمن مطابقت ندارند."

کلارک و والتون در ادامه می نویسند: "نیروهای روی آبی به کشتی های جنگی بزرگی متکی هستند که بسیار گران قیمت هستند و به خدمه زیادی احتیاج دارند تا آنها به اندازه کافی برای عملیات گسترده ساخته شوند." "آنها همچنین به سیستم های ردیابی متکی هستند که در صورت درگیری با یک ابرقدرت مانند چین یا در دسترس نخواهند بود یا سطح غیر قابل قبول آسیب پذیری را ایجاد می کنند."

نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است - اسپوتنیک افغانستان
نظر امریکا شناس راجع به احیای بحریه دوم: تاکتیک امریکا به شکست محکوم است

 کارشناسان نتیجه گیری میکنند: "احتمالاً این واقعیت بیشتر از همه نگران کننده است که بحریه به شکل فعلی آن به دلیل افزایش هزینه های مالی سنگین خدمات تخنیکی و بهره برداری همگرا از کشتی های روی آبی از نظر اقتصادی غیرقابل تحمل به نظر می رسد."

نیروی بحری ایالات متحده در تلاش برای افزایش تعداد کشتی های خط مقدم از 290 به 350، همچنان به طور فعال ساخت کشتی های جنگی از نوع Arly Burke، مجهز به سلاح های راکتی هدایت شونده ادامه می دهد. تا اواسط سال 2020، تعداد این کشتی ها با حجم تقریبا 10 هزار تن احتمالاً بیش از 80 خواهد بود. هرکدام از آنها حدود دو میلیارد دالر ارزش دارند.

نیروهای بحری امریکا خواستار ۵۹۳ میلیون دالر شد - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای بحری امریکا خواستار ۵۹۳ میلیون دالر شد

اساس بحریه امریکا را در آینده، 22 کشتی جنگی کهنه نوع Ticonderoga و 20 قایق كوچك جدید حامل راکت تشکیل خواهد داد. هر یک از آنها مجهز به دستگاه های پرتاب عمودی ضد هوایی هستند که به منظور از بین بردن اهداف زمینی و راکت های ضد کشتی و همچنین رادارهای قدرتمند طراحی شده اند.

رهبری نیروی بحریی امریکا از این مشکل آگاه است و قصد دارد تا اوضاع را اصلاح کند. نیروی دریایی توسعه کشتی های کوچک رباتیک را آغاز کرده است. آنها به رادارها و دستگاه های پرتاب مجهز شده و فعالیت های نظارتی و وظایف زرادخانه ای را نیز انجام خواهند داد. وظایف آنها شامل کشف و همچنان تکمیل نمودن قدرت ضربتی کشتی های بزرگ با راکت های خود خواهد بود.

براساس برخی گزارش ها، بحریه، حداقل، راکت های کاملاً جدید، مشابه پیشنهاد شده توسط کلارک و والتون را بررسی می کند. در پایان سال 2019، نیروی بحری به کاخ سفید تفهیم نمود که آنها می خواهند برنامه ساخت کشتی های ماین فرش کن را کاهش دهند و کشتی های خط مقدم را یکجا با «طیارات بی پیلوت» استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала