معماران روسی پناهگاهی به سبک تسلا سیبرترك ارائه کرده است

© Screenshot/GuruLeaksمعماران روسی پناهگاهی به سبک تسلا سیبرترك ارائه کرده است
معماران روسی پناهگاهی به سبک تسلا سیبرترك ارائه کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این خانه، مشابه Tesla Cybertruck، توسط معماران مسکو ساخته شده است. او قادر است در برابر انفجارات بمب ها و یورش زامبی های حمله کننده مقاومت کند. برعلاوه، این ساختمان بیانگر تعبیر جدیدی از مفکوره معماری ایکالو ژیکی است که خیلی جذاب می باشد.

گیرون کرامپر (Gernot Kramper) در مطلب منتشره در نشریه Stern (آلمان) می نویسد، در پایان سال گذشته کمپنی Tesla نمونه اولیه موتر Cybertruck را معرفی کرد. این موتر در تمام دنیا – قبل از همه نسبت دیزاین آن: خطوط مستقیم و زاویه ای بودن که برای موترهای سپورتی دهه 1970 مشخص بود، اما این موتر خشن با بادی «پیکپ» است.

الون ماسک و دوست‌دخترش سوار بر پیک‌اپ جدید تسلا به رستورانت رفتند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
الون ماسک و دوست‌دخترش سوار بر پیک‌اپ جدید تسلا به رستورانت رفتند + ویدیو

خانه ای مناسب برای موتر باربری آخرالزمان

بدیهی است که معرفی پیکپ آینده نگر به دفتر معماری مسکو در مورد ایجاد خانه ای مناسب برای موتر جدید Tesla آلهام بخشیده است. وقتی الكس ویژیفسكی معمار ارشد معماری و طراحی مدرن خانه (Modern House Architecture & Design ) نمایش Cybertruck  توسط ایلون ماسك را دید، تعجب كرد كه چه كسی می تواند به چنین موتری زرهی علاقه مند باشد، و كدام خانه برای این وسیله نقلیه مناسب است.

او گفت:«ظاهراً این موتر برای نجات صاحبش، حتی در شرایط غیرعادی ساخته شده است. من فکر می کنم ما به خانه محافظت شده، یک نوع قلعه، یک پناهگاه احتیاج داریم که در آن می توانید از هر تهدیدی را پشت سر بگذارید».

حتی بدون زامبی هم جالب است

دیزاین از یک طرف بین عناصر جدی معماری ایکالوژیکی مدرن و و از سوی دیگر بین بازی به سبک ترسناک «مسکن شر» (Resident Evil) در نوسان است. جایی در دشت خالی این خانه نه تنها خوب معلوم خواهد شد، بلکه قادر به تحمل ضربه بمب و حمله زامبی نیز خواهد بود. این یک تمایل خنده دار از ترس افراد ثروتمند در سراسر جهان قبل از خیزش ها و آخرالزمان است که آنها را مجبور می سازند تا زیرزمینی ها و پناهگاه های را تجهیز کنند.

تسلا موتر برقی «سایبرتراک» را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
تسلا موتر برقی «سایبرتراک» را معرفی کرد

زبان اشکال صنعتی

باید بگویم که دفتر معماری روسیه به تفسیر جدید جالب درباره مفکوره معماری ایکالوژیکی (triumA) موفق شده است. از نظر ظاهری ساختمان نسبتاً تاریک و خسته کن به نظر می رسد، اما در عین حال دارای حویلی شیک است. اگرچه هنوز هیچگونه سفارش برای ساخت "خانه سایبری" دریافت نشده است، اما این معمار از این واقعیت نتیجه می گیرد که شرکت قادر خواهد بود، چندین ساختمان را با طراحی مشابه بسازد و بفروشد. به گفته وی، قیمت آن از 775 هزار یورو شروع می شود.

برای کمپنی معماری و طراحی مدرن خانه (Modern House Architecture & Design )، این طرح جسورانه فرصتی بود، تا به مشتریان بالقوه نکاتی را در مورد آینده معماری ارائه کند. ویژیفسکی معتقد است: " اکنون معماری جهانی و همچنان صنعت موترسازی، به سمت اشکال ساده، حداکثر بهره برداری و گرایش سهولت ساختن در حال پیشرفت است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала