الجزیره (قطر): آیا میتوان به کرونا ویروس از طریق گزیدن پشه مبتلا شد؟

© AP Photo / James Gathanyالجزیره (قطر): آیا میتوان به کرونا ویروس از طریق گزیدن پشه مبتلا شد؟
الجزیره (قطر): آیا میتوان به کرونا ویروس از طریق گزیدن پشه مبتلا شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا کرونا ویروس ((COVID-19 از طریق گزیدن پشه قابل انتقال است؟ آیا ادرار کودک از ویروس محافظت می کند؟ آیا سرما و برف می تواند کرونا ویروس را از بین ببرد؟ ما در این مقاله به این سوالات و سوالات دیگر پاسخ خواهیم داد.

همانطور که می دانید coronavirus جدید برای اولین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین، در بازار غیرقانونی حیوانات وحشی بوجود آمد و به سرعت به سراسر جهان سرایت کرد.

از روز سه‌شنبه، شمار تلفات این ویروس در چین به 2663 نفر رسیده است. درمجموع بیش از 77 هزار ابتلا به این مرض ساری تأیید شده است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 2744 نفر رسید  - اسپوتنیک افغانستان
شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به 2744 نفر رسید

در ارتباط با شیوع سریع ویروس در مناطق مختلف جهان، سازمان صحی جهان در وب سایت خود به تعدادی سوالات که اکثر مردم را نگران ساخته، پاسخ داد. متن به سرعت در شبکه های مختلف اجتماعی پخش شد.

آیاcoronavirus  جدید میتواند از طریق نیش پشه منتقل کرد؟

در حال حاضر، اطلاعاتی درباره احتمال انتقال ویروس «2019-nCoV» از طریق گزیدن پشه در دسترس نیست.

آیا ادرار کودکان می تواند از coronavirus محافظت کند؟

ادرار کودکان وسیله ای برای جلوگیری از عفونت کرونا ویروس جدید نیست. ادرار ویروس یا باکتریا را از بین نمی برد. در واقع ادرار ممكن است حاوی مقادیر کمی مواد ویروسی یا باكتریایی باشد.

ترامپ نکاتی در مورد پیشگیری از ویروس کرونا را ارائه کرد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ نکاتی در مورد پیشگیری از ویروس کرونا را ارائه کرد

آیا می توان ویروس را توسط اقامت در هوای سرد و برفی نابود کرد؟

اقامت بیرون از منزل در هوای سرد و برفی به نابودی کرونا ویروس کمک نخواهد کرد. دمای بدن انسان سالم بدون توجه به دمای محیط یا آب و هوا از 36.5 تا 37 درجه ثابت است. از همینرو هیچ اساس برای این پیش بینی وجود ندارد که ماندن در بیرون از منزل در هوای سرد به مبارزه با عفونت جدید کرونا ویروس یا سایر بیماری ها کمک می کند.

آیا این راست است که مالیدن تمام سطح بدن با ایتانول یا کلسیم کلوراید می تواند کرونا ویروس جدید (nCoV) را از بین ببرد؟

نه مالش کل بدن با الکل یا کلسیم کلوراید (چونه) ویروس هایی را که قبلاً وارد بدن شده، از بین نمی برد. پاشیدن چنین موادی می تواند به لباس و غشاهای مخاطی (چشم، دهان) آسیب برساند. قابل تذکر است که هم الکل و هم کلسیم کلوراید می توانند وسیله مؤثر ضد عفونی کننده سطوح باشند، اما باید در موارد مناسب و مطابق با قوانین از آنها استفاده کرد.

طبق گفته سازمان صحی جهان، coronavirus بوجود آمده یک ویروس تنفسی است که در درجه اول از طریق تماس با شخص آلوده، به ویژه با استنشاق قطرات پراگنده شده هنگام سرفه یا عطسه یا از طریق لعاب دهن و ترشحات بینی، منتقل می شود.

برای حافظت از خود در برابر ویروس، این سازمان توصیه می کند که از تماس نزدیک با شخصی که تب و سرفه دارد، باید خودداری کرد و همچنین قوانین نظافت دست و دستگاه تنفسی رعایت کرد.

موثرترین راه برای حافظت از خود در برابر ویروس، تمیز کردن مرتب دستان خود با ماده ضد عفونی کننده الکل یا شستن آنها با صابون و آب است.

خفاش (شاپرک چرمی)

روز دوشنبه، چین تصمیم گرفت تا تجارت و خوردن حیوانات وحشی را برای مقابله با شیوع کرونا ویروس ممنوع کند. این ممنوعیت در مورد حیوانات وحشی که در باغ وحش نگهداری می شوند و پرورش می یابند، اعمال می شود.

طبق گفته دانشمندان سازمان صحی جهان، تجزیه و تحلیل ژنتیکی كرونا ویروس به این نتیجه رسیده است كه خفاش ها یك منبع عفونت احتمالی هستند.

اولین موارد ابتلا به کرونا ویروس در شهر ووهان چین، در بازار گزارش شده که در آن تجارت گسترده ای حیوانات وحشی از جمله مارها، گربه ها و خفاش ها انجام می شود.

ولی براساس یک مطالعه جدید دانشمندان چینی، بازار منبع اصلی ویروس نیست.

به گفته آنها، ممکن است تا اواسط یا اواخر نوامبر،coronavirus  به طور گسترده در ووهان گسترش یافته باشد، زمانی که مردم متوجه نشده اند که آنها دارای علائم خفیف ابتلا به ویروس هستند.

روز شنبه، دولت محلی در چین اعلام کرد که هفتاد فرد آلوده در استان هوبی وجود دارد که علائم آن تنها 27 روز بعد ابتلا تبارز کرده بود. به عبارت دیگر، دوره تکوین می تواند بسیار طولانی تر از دوره 14 روزه پیش بینی شده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала