پدیده عجیب در حریم هوایی روسیه در اقیانوس آرام دیده شد

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر پدیده عجیب در حریم هوایی روسیه در اقیانوس آرام دیده شد
پدیده عجیب در حریم هوایی روسیه در اقیانوس آرام دیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندی قبل، یک جسم نورانی عجیب در روسیه مشاهده شد. یک کاربر اینترنت چینی گفت: در مدت شش ثانیه، این هدف به سرعت در آسمان حرکت میکرد و سپس ناپدید شد و روشنی درخشان از خود بجا گذاشت. امریکا بلافاصله هشد ار داد كه روسیه در آستانه فاجعه قرار دارد.

روسیه بزرگترین کشور جهان است و مساحت آن 17.07 میلیون کیلومتر مربع است. اما با توجه به اینکه بخش اعظم کشور در عرض البلدهایی شمالی جغرافیایی واقع شده، فقط 5 میلیون کیلومتر مربع خاک آن به طور موثر استفاده می شود. مناطق وسیعی از روسیه در شمال آسیا هنوز مسکون نیستند. در این سرزمین ها، بسیاری از موارد غیر قابل توضیح اتفاق می افتد.

دانشمندان: 11 شهاب سنگ خطرناک زمین را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: 11 شهاب سنگ خطرناک زمین را تهدید می‌کند

روسیه منطقه ای "مورد علاقه" بسیاری از پدیده های نجومی است. به عنوان مثال میتوان، پدیده تونگوسکا در سال 1908 و سقوط یک شهاب سنگ در چلیابینسک در سال 2013 را یاداوری کرد. پدیده Tunguska انفجاری است که در اثر شهاب سنگ ایجاد شد. این انفجار در مرکز روسیه بزرگ، نه چندان دور از رودخانه تونگوسکا در منطقه خودمختار Evenki در سایبیریا رخ داده است.

طبق تخمین های آن زمان، قدرت انفجار 20 مگاتن TNT بود که معادل هزار بمب اتمی است که در هیروشیما منفجر ساخته شد. این قدرتمندترین انفجار در تاریخ بشر است. از آنجا که در آن زمان قلمرو بزرگی از سایبیریا سکونت نداشت، این منجر به تلفات جدی یا خسارات مادی نگردید، اما تقریباً 80 میلیون درخت در طول 2150 کیلومتر مربع سوزانده شدند.

این رویداد در تاریخ به ثبت رسیده و توجه بسیاری از دانشمندان و افراد عادی را به خود جلب کرده است. صدها تئوری وجود دارد که این پدیده را توضیح می دهند: از سقوط شهاب سنگ تا آزمایش انتقال انرژی نیکولا تسلا. اما هنوز علت انفجار فاش نشده است. مطالب ویدئویی درباره این انفجار به نسل های بعدی نرسید و منابع کتبی نیز بسیار اندک هستند. شایان تذکر است که عدم موجودیت مدارک مستند باعث ارایه نظریات متنوع در باره وقوع شرایط فاجعه می شوند.

Звездное небо, наблюдаемое в Краснодарском крае во время метеорного потока Персеиды - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
سقوط یک شهاب سنگ در اورال "روسیه" + ویدئو

چند روز پیش، یک جسم نورانی ناگهان در منطقه Segezha در جمهوری کاریلیا ظاهر شد که به سرعت بالای آن روستا عبور کرد و از اقیانوس آرام گذشت و نواری از نور روشن را پشت سر گذاشت. طبق فیلم های ویدیویی، این پدیده حدود شش ثانیه طول کشید. پس از آن، به همین مناسبت، رسانه های امریکایی اعلام کردند که این می تواند هشدار یک فاجعه جدی طبیعی باشد. تاکنون فاجعه منفرد در روسیه رخ نداده است. به گفته تحلیلگران، ارتباط مستقیمی بین پیدیده فعلی و حوادث ناگوار در جهان وجود دارد. به گفته برخی از آنها، بنابراین، شاید در آینده روسیه با فاجعه روبرو شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала