طیاره Su-35 روسیه را میتوان تهدید واقعی دانست، چرا؟

© Sputnik / Artem Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر طیاره Su-35 روسیه را میتوان تهدید واقعی دانست، چرا؟
طیاره Su-35 روسیه را میتوان تهدید واقعی دانست، چرا؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه The National Interest (امریکا) می نویسد، طیاره جنگی Su-35 اعتماد سنتی امریکا را به برتر بودن تخنیک نظامی امریکا از بین می برد. این طیاره قدرتمند، سریع و دارای قابلیت بلند مانور است و علاوه بر این، به طور فعال به سایر کشورها صادر می شود که تعادل منطقوی نیروها را تغییر میدهد.

پیتر سوچیوو (Peter Suciu) در ادامه می نویسد، آیا این طیاره میتواند با بهترین طیارات جنگی نیروی هوایی امریکا مقابله کند؟

در پایان جنگ سرد، این عقیده وجود داشت كه طیارات جنگی امریكایی نسبت به تجهیزات مورد استفاده شوروی ها از مزایایی برخوردار هستند. طیاره Su-27 که جهت تسلیح در سال 1988 بکار گرفته شده بود، نیز به آن تعلق داشت. در طی 20 سال گذشته، این طیاره نسبت به طیارات F-15 امریکایی بسیار کم استفاده شده است. اما آخرین نوع طیاره Su-27  خطر جدی در هوا ایجاد می کند.

 گروه شوالیه روسیه در جنگنده Su-35 نمایشات هوایی انجام خواهند داد - اسپوتنیک افغانستان
گروه "شوالیه روسی" در جنگنده Su-35 نمایشات هوایی انجام خواهند داد

طیاره Su-35S کمپنی سوخوی دومین نوع بهبود یافته پیشرفته Su-27 است و مانند Su-35M طیاره یک نفره، دو انجنه است و قابلیت بسیار بلند مانور دارد. نوع 35C  از شیمای تهاجمی آیرودینامیکی برخوردار است که تا حدودی به طیاره جنگی یورو شباهت دارد. این طیاره متعلق به نسل 4 ++ بود که به مثابه دشمن بسیار توانمند طیارات امروزی مریکا از جمله طیارات، مانند F-15 Eagle ، F-18 و حتی F-35 Lightning II  به اثبات رسیده است.

پرواز جنگنده Su-35 روسی بر فراز آسمان استانبول - اسپوتنیک افغانستان
پرواز جنگنده Su-35 روسی بر فراز آسمان استانبول

تسلیحات Su-35 شامل توپ هوایی 30 میلیمتری GSh-30-1 با 150 مرمی و 8000 کیلوگرم بار دیگر محاربوی در 12 گره آویزان است. این طیاره می تواند انواع راکت های هوا به هوا، هوا به زمین و همچنین راکت های ضد کشتی و بمب های هدتایت شونده تلویزیونی، لیزری و ماهواره ای را حمل کند. برای مقایسه: F-22 جدید امریکایی تنها چهار گره آویزان در بال ها و سه فروند دیگر در محفظه داخلی دارد.

جنگنده SU-35 روسی کابوس ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده SU-35 روسی کابوس ارتش امریکا

سفارشات خریداری Su-35  از طرف اردوی آزادی بخش خلق چین و نیروی هوایی اندونزی مواصلت ورزیده اند. چین چهار طیاره اول را در سال 2016 و 10 فروند دیگر در سال 2017 دریافت کرد. به طور کل، طبق این قرارداد، 24 طیاره به ارزش 2.5 میلیارد دالر صادر خواهد شد.

هنگامی که چین به اولین خریدار خارجی Su-35 مبدل شد، ایالات متحده به دلیل نقض قانون کنگره «راجع به مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها»، تحریم هایی را علیه این کشور آسیایی وضع کرد. با وجود این، Su-35 به طور رسمی در اپریل سال 2018 توسط نیروی هوایی چین جهت تسلیح به کار گرفته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала