جلسه محرم «گلدمن ساکس» در باره کرونا ویروس که باعث نگرانی در اینترنت شد

© AFP 2023 / Jerry Lampenجلسه محرم «گلدمن ساکس» در باره کرونا ویروس که باعث نگرانی در اینترنت شد
جلسه محرم «گلدمن ساکس» در باره کرونا ویروس که باعث نگرانی در اینترنت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه های اجتماعی یادداشت های را دریافت کرده که در وقت جلسه بسته یکی از بزرگترین بانکهای سرمایه گذاری «گلدمن ساکس» صورت گرفته بودند. نشریهForbes (امریکا) بخش های از مباحث را منتشر کرده که در آن «گلدمن ساکس» تأثیر کرونا ویروس بر اقتصاد و جامعه جهانی ارزیابی کرده است.

ابرام براون (Abram Brown) می نویسد، پنجشنبه گذشته، بانک سرمایه گذاری «گلدمن ساکس» با برگزاری کنفرانس تیلفونی با حضور جان حاتزیوس (Jan Hatzius) و سرطبیب مایکل رندل (Michael Rendel) جهت اطمینان بخشیدن به مشتریان عصبانی خود از بانکهای تجاری تلاش نمود. یکی از شرکت کنندگان در این جلسه موضوعات را یادداشت می کرد و سپس آنها را علنی کرد. این گفتگوها که طی آن بانک جهت کاهش تأثیر کرونا ویروس بر اقتصاد جهانی سعی میکرد، سپس در شبکه های اجتماعی و از طریق پیام رسان هایی مانند WhatsApp تکثیر شدند. بانک مجبور شد آن تبصره های را توضیح دهد که هنگام این جلسه اظهار شده بودند.

سندرز نامزد حزب دموکرات امریکا: ترامپ درباره ویروس کرونا مخفی کاری کرده است - اسپوتنیک افغانستان
سندرز نامزد حزب دموکرات امریکا: ترامپ درباره ویروس کرونا مخفی کاری کرده است

در اینجا برخی از نتیجه گیری های ذکر شده که در آن جلسه صورت گرفته بودند. بازارهای بورس اوراق بهادار ممکن است در نیمه دوم سال 2020 به طور کامل بهبود یابد و برخلاف سال 2008، هیچ خطری ساختاری برای سیستم مالی جهانی وجود ندارد. با وجود چنین خوش بینی، بانک در عین حال توجه ویژه ای به ساری بودن این بیماری مبذول داشته است.

البته، یادداشت های جلسات همیشه تعبیر واقعیت ها هستند. اما متن کامل نظرات «گلدمن ساکس» نیز وجود دارد که در اینترنت منتشر شده است. اینک بخش های از آن:

50 % امریکایی ها (150  میلیون نفر) به کرونا ویروس مبتلا خواهند شد و این عفونت بسیار ساری است. این به سرماخوردگی (رینوویروس) که حدود 200 گونه دارد و بیشتر امریکایی ها 2-4 بار در سال به آن مبتلا می شوند، بسیار شباهت دارد.

به آنها 70% آلمانی ها (58 میلیون نفر) آلوده خواهند شد. این دومین اقتصاد قدرتمند صنعتی است که از این بیماری رنج می برد.

اوج ویروس در هشت هفته پیش بینی می شود، پس از آن بیماری کاهش می یابد.

این ویروس از نظر جغرافیایی بین 30 و 50 درجه از عرض البلد شمالی متمرکز است و این نشان می دهد که مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، به هوای سرد ترجیح می دهد. تابستان آینده در نیمکره شمالی به مقابله با این بیماری کمک خواهد کرد. یعنی ویروس به احتمال زیاد فصلی است.

کرونا ویروس  به سرعت در خارج از چین در حال گسترش است - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس به سرعت در خارج از چین در حال گسترش است

از بین افراد آلوده، 80% به صورت خفیف، 15% به صورت متوسط ​​و 5% نیز در شرایط بحرانی بیمار می شوند. علائم آن مانند سرماخوردگی و آنفولانزا خفیف است. افرادی مبتلا به بیماری در خانه می نشینند و استراحت می کنند. 5% در شرایط بحرانی قرار دارند و بیشتر افراد مسن هستند.

میزان مرگ و میر به طور متوسط ​​تا 2% خواهد بود. اینها، قبل از همه، افراد سالخورده و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف خواهند بود. در نتیجه این تعداد تا سه میلیون نفر میرسد. در ایالات متحده، هر سال حدود سه میلیون نفر به اثر پیری و بیماری جان خود را از دست می دهند که باهم مستقیماً مربوط می باشند (تعداد بسیار کمتر در نتیجه حوادث ناگوار می میرند). و از آنجا که چنین رابطه نزدیک وجود دارد، این بدان معنا نیست که سه میلیون نفر در اثر ویروس جان خواهند باخت. فقط افراد مسن به دلیل مشکلات تنفسی سریعتر می میرند. اما بار بر سیستم بهداشت و درمان افزایش می یابد.

و همچنین:

اکنون جر و بحث در مورد نحوه مقابله با ویروس جریان دارد، در حالی که هیچ واکسینی وجود ندارد. ایالات متحده به قرنطین تمایل دارد. انگلستان طرفدار آن است، تا به ویروس امکان گسترش داده شود و فکر میکند که مردم مصوونیت طبیعی پیدا خواهند کرد. بعید به نظر می رسد که قرنطین موثر باشد و خسارت جدی به اقتصاد وارد می کند، اما باعث کاهش انتشار کرونا ویروس می شود و به سیستم مراقبت های صحی زمان بیشتری برای مقابله فراهم می سازد.

اقتصاد چین ضربه سختی خورده است و این بر عرضه مواد اولیه و زنجیره های عرضه جهانی تأثیر نموده است. برای بهبودی، این به شش ماه وقت نیاز دارد.

نرخ رشد تولید ناخالص جهان در مدت 30 سال به کمترین میزان کاهش یافته و در حدود 2% خواهد بود.

ضریب سهام S&P 500 در سال 2020 رشد منفی با سرعت منفی 15 تا منفی 20 درصد نشان خواهد داد.

خسارت اقتصادی ناشی از خود ویروس وجود خواهند داشت، اما آسیب اساسی ناشی از روانشناسی بازار خواهد بود. ویروس همیشه وجود داشت. بازارهای سهام در نیمه دوم سال باید به طور کامل بهبود یابد.

تایید بیش از ۴.۲ هزار مورد کرونا ویروس در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تایید بیش از ۴.۲ هزار مورد مثبت کرونا ویروس در امریکا

در هفته اخیر بر اثرات ویروس جنگ بر سر قیمت نفت بین عربستان سعودی و روسیه افزوده شد. قیمت های پایین مواد سوخت و انرژی به طور کلی به نفع اقتصاد صنعتی تمام می شود، اما ایالات متحده اکنون صادر کننده عمده مواد سوخت و انرژی است و بنابراین کاهش قیمت های مواد سوخت و انرژی بر اقتصاد آن تأثیر منفی خواهد گذاشت. این وضعیت برای مدتی ادامه خواهد یافت، زیرا روسها در تلاشند تولیدکنندگان شیل امریکایی را به شیوه های اقتصادی خنثی کنند و سعودی ها بین دو آتش سوزی قرار دارند و نمی خواهند سهم خود در بازار را به روسیه یا امریکا واگذار کنند.

از نظر فنی، بازار بعد از صعود طولانی قیم در تاریخ اساس برای راه اندازی مجدد می پالد.

هیچ خطر ساختاری وجود ندارد. هیچ کس حتی در مورد آن صحبت هم نمی کند. حکومت ها برای تثبیت قیم در بازارها مداخله می کنند و بخش خصوصی بانکداری از سرمایه گذاری بسیار خوب برخوردار است. این بیشتر، نسبت به سال 2008،  شبیه به 11 سپتامبر است.

این بانک به طور مشخص از اظهار نظر در این مورد خودداری كرد كه آیا تبصره های منتشر شده با آنچه در این جلسه گفته شد، مطابقت دارد یا نه.

سخنگوی بانک توصیه کرد که ما به گزارش تحقیق «گلدمن ساکس» در مورد موضوعات اقتصادی در تاریخ 13 و 15 مارچ توجه کنیم. اسناد بانکی این نوع گسترده است و هر روز ده ها تن از آنها تولید می شود. آنها به دقت تصحیح شده، با زبانی فریبنده اقتصادی نوشته شده اند ، و معمولاً در صورت درخواست مودبانه از آنها برای پرداخت به مشتریان بانك (و بعضی اوقات رسانه ها) استفاده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала