وقتی که شما به کرونا ویروس مصروف بودید، ترامپ در شرق نزدیک چه کار میکرد

© AP Photo / U.S. Army/Spc. Zoe Garbarinoوقتی که شما به کرونا ویروس مصروف بودید، ترامپ در شرق نزدیک چه کار میکرد
وقتی که شما به کرونا ویروس مصروف بودید، ترامپ در شرق نزدیک چه کار میکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تا زمانی که مبارزه با بیماری همه گیر Covid-19 موضوع اصلی اخبار در سراسر جهان باقی بماند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از این فرصت استفاده می کند تا متحدین خود را در شرق نزدیک شانتاژ کند. نویسنده مقاله در نشریه The Independent تمرینات نظامی مشترک بین ایالات متحده و امارات را چنین ارزیابی میکند.

روبرت فیکس (Robert Fisk) در ادامه می نویسد، کرونا ویروس اکنون به پنهان کردن اقدامات دونالد ترامپ در شرق نزدیک کمک می کند. در ابتدا خروج ذرنگانه او از عراق وجود داشت، اکنون تمرین های مشترک نظامی با امارات متحده عربی - که از مدت ها قبل در جنگ خونین خود با یمن متحد عربستان سعودی بود - و امتناع از ارائه کمک یک میلیارد دالری به افغانستان، زیرا مبارزات ریاست جمهوری ممکن او را از عقد معامله با دوستان نو طالبان (سازمان ممنوع در روسیه – تبصره مدیریت مسوول) باز دارد. و برعلاوه ایران نیز وجود دارد ...

تمرینات نظامی امریکا در آلاسکا - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات نظامی امریکا در آلاسکا

بیایید به آن شهر خیره کننده که در امارات متحده عربی - با ساختمانهای چند طبقه، هوتل ها، مجتمع های مسکونی، برج کنترل میدان هوایی، پالایشگاه های نفت و مسجد مرکزی - ساخته شده، نگاهی بیندازیم که نظامیان امارات و تفنگداران بحری امریکا در تمرین های نظامی خود را با چنین غرش به آن حمله کردند. به گفته یک خبرنگار آسوشیتدپرس که شخصاً این تصویر حماسی هالیوود را تماشا کرده، سربازان امارات متحده عربی طناب را از هلیکوپترها پایین می اندازند، در حالی که تفنگداران بحری "در جستجوی مخالفان تعیین شده در خیابانهای باریک شهر گشت می زدند."

اما این "مخالفان" چه کسانی بودند؟ شاید ایرانی ها؟ در این صورت، مسجد ظاهراً مسجدی شیعه بود، پالایشگاههای نفت احتمالاً در جنوب ایران قرار داشتند و خیابانهای قدیمی نقش خیابانهای یکی از شهرهای باستانی ایران را ایفا می کردند. قطعاً شیراز نیست. و دقیقاً اصفهان هم نیست.

جنرال توماس سیویج (Thomas Savage)  از اولین نیروی بحری اعزامی به وضوح معتقد نیست که ایرانیان می توانند به هر آنچه که اتفاق می افتد، به دیده شک ببینند. این تمرینات با نام Native Fury  (قهر خارجیان – تبصره مدیریت مسوول) این تمرینات که بطور معین رنگ استعماری دارند، هر دو سال یکبار برگزار می شود. از سیویج پرسیدند که این تحریک آمیز است؟ او در پاسخ گفت: "من اینطور فکر نمی کنم. این در مورد ثبات در منطقه است. اگر کسی این را یک تحریک قلمداد کند ، خوب ، این کار آنهاست. برای ما ، این فقط یک تمرین عادی است. "

امریکا با هند تمرینات نظامی مشترک انجام می دهد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا با هند تمرینات نظامی مشترک انجام می دهد

در عین حال، من به هیچ وجه اطمینان ندارم که نیروهای مسلح امریكا برای اطمینان درباره "ثبات در منطقه" حملات را بر روی مدل های كوچكتر از شهرهای مسلمان كه در آنجا مساجد و خیابان های باریك موجود اند، انجام دهند. 4000 سرباز امریکایی از جزیره دیگو گارسیا و کویت به امارات اعزام شدند و احتمالاً اخیراً از سه پایگاه سابق امریکا در عراق نیز وارد شده اند. جنرال سیویج گفت كه هیچ یك از این نظامیان امریكایی مبتلا به كرو ویروس نبودند و از زمان اعزام به تمرین های نظامی همه آنها "ارتباط بسیار کمی با جهان خارج داشتند".

تمرینات مشترک بحری روسیه، ایران و چین سرآغاز پایان هژمونی امریکا در خلیج فارس خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات مشترک بحری روسیه، ایران و چین سرآغاز پایان هژمونی امریکا در خلیج فارس خواهد بود

در هفته گذشته، از خط پرواز مقر سفارت امریکا در بیروت هلیکوپتر افراد بحری ایالات متحده Osprey V-22 حامل عامر فخوری عضو سابق اردوی لبنان جنوبی به هوا بلند شد. فخوری که اکنون شهروند ایالات متحده است، در سپتامبر گذشته برای دیدار با خانواده به لبنان بازگشت - وی توسط یک افسر ارشد نظامی در میدان هوایی بیروت شناسایی شد - زندانی پیشین وی را به مثابه ناظر سابق زندان بدنام «خیام» اسرائیل شناخت. مقامات لبنان بلافاصله او را به شکنجه زندانیان متهم کرد و او را به محکمه نظامی معرفی کردند.

ادامه تمرینات نظامی مشترک امریکا باوجود مذاکرات با کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
ادامه تمرینات نظامی مشترک امریکا باوجود مذاکرات با کوریای شمالی

علاوه بر این، شایعات وجود داشت که نمایندگان حزب الله که ایران هزینه آن را پرداخت می کند و تسلیح می کند، در بحث آزادسازی فخوری با برخی نمایندگان اداره ترامپ شرکت کردند. رهبر حزب الله، حسن نصرالله این شایعات را به شدت رد کرد.

البته کمتر کسی به عزیمت مشهورترین زندانی لبنان توجه کرد. زیرا در حالی که یک هلیکوپتر امریکایی او را به سمت آزادی از بحیره مدیترانه انتقال می داد، مردم بیروت در خانه های خود پنهان می شدند، تا از آلوده شدن به Covid-19 خودداری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала