جمهوریت (ترکیه): در ترکمنستان «کرونا ویروس» را ممنوع ساختند

© Fotolia / michaklootwijk جمهوریت (ترکیه): در ترکمنستان «کرونا ویروس» را ممنوع ساختند
 جمهوریت (ترکیه): در ترکمنستان «کرونا ویروس» را ممنوع ساختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ترکمنستان استفاده از کلمه «کرونا ویروس» در رسانه ها مجاز نیست و افرادی که از اپیدمی صحبت می کنند یا در خیابان ماسک می پوشند بازداشت می شوند.

ترکمنستان، کشور غنی از گاز طبیعی در آسیای میانه با سیستم کنترول استبدادی، بار دیگر در راه مبارزه با coronavirus مسیر ممنوعیت ها را در پیش گرفته است. در این کشور که تاکنون هیچ مورد عفونی به طور رسمی اعلام نشده است، بکاربرد کلمه "coronavirus" ممنوع شده است.

اینترنت در ترکمنستان: بها، دسترسی و محدودیت ها - اسپوتنیک افغانستان
اینترنت در ترکمنستان: بها، دسترسی و محدودیت ها

واژه کرونا ویروس را از نشریه ها حذف کردند

طور که وب سایت مستقل Turkmenistan Chronicle در این کشور مسدود شده است، رسانه های دیگر اجازه استفاده از کلمه coronavirus ندارند. اکنون این مفهوم در نشریه های طبی اطلاعاتی وجود دارد که در مدارس، کلینیک ها و سازمانهای کار توزیع می شود.

"پولیس در لباس ملکی کسانی را که درباره اپیدمی صحبت می کنند، بازداشت می کند"

ظاهراً، صحبت از اپیدمی کرونا ویروس که در سراسر جهان گسترش یافته، می تواند به بازداشت منجر شود. شهروندانی که در خیابان ماسک می پوشند و در مورد اپیدمی در ایستگاه های و مغازه ها صحبت می کنند، می توانند توسط مأموران پولیس در لباس ملکی دستگیر شوند.

بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رئیس جمهور ترکمنستان برای کاهش کرونا

"شهروندان در معرض خطر قرار دارند"

سازمان «گزارشگران بدون مرز» (RSF) در اعلامیه پس از این فیصله تصمیم، از این واقعیت انتقاد كردند كه با مسدود كردن همه اطلاعات مربوط به این بیماری همه گیر، حکومت ترکمنستان شهروندان خود را به خطر می اندازد. ژان کاولیر، رئیس دفتر اروپای شرقی و آسیای مرکزی RSF، خاطرنشان می کند: "چنین انکار از اطلاعات نه تنها شهروندان ترکمن را که در معرض بیشترین خطر قرار دارند، تهدید می کند، بلکه در عین حال استبدادگرایی را که توسط رئیس جمهور قربان قلی بردی محمدیف تحمیل می شود، تقویت می کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала