نقض کنندگان قرنطینه در کشورهای مختلف چگونه مجازات می‌شوند؟

© AP Photo / Rodrigo Abdنقض کنندگان قرنطینه در کشورهای مختلف چگونه مجازات می‌شوند؟
نقض کنندگان قرنطینه در کشورهای مختلف چگونه مجازات می‌شوند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جریمه نقدی، مسدود کردن فعالیت‌ شرکت‌ها و حتی حکم زندان برای جلوگیری از نقض قرنطینه، در کشورهای مختلف چنین اقداماتی وضع شده است.

امروز تقریباً در تمام کشورهای جهان قانون قرنطینه برای جلوگیری از گسترش کووید- 19 وضع شده است. داکتران توصیه می‌کنند که در خانه بمانید و از ارتباط برقرار نمودن تماس با دیگر خودداری کنید، تنها در صورت ضرورت از خانه‌ بیرون شوید و برای خریدن مواد خوراکه و دوا از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها و دواخانه‌ها استفاده کنید.

دولت‌های بسیاری از کشورها تصمیم گرفته تا کارمندان از راه دور کار کنند به ارگان‌های که کار از راه دور غیرممکن است مانند کارمندان صحی، آتش‌نشانی و تدارکات و غیره. و همچنان برای کسانی که قانون قرنطینه را نقض می‌کنند، مجازات شدید برای آنها اعمال می‌شود.

چین:

این کشور سرچشمه اپیدمی کرونا بود، مقامات چینایی برای مقابله با کرونا رژیم سختگیرانه را برای شهروندانش وضع کرد. قانون مجازات چین شدیدترین مجازات را اعمال می‌کند – درست تا مجازات اعدام به دلیل پنهان کردن علائم ویروس کرونا.

مجازات نقض کنندگان در این کشور جریمه نقدی، بازداشت و یا سه سال زندان است. اگر افراد وارد کشور می‌شوند و اقدام به قانون شکنی نقض قرنطینه می‌کنند تا 700 دالر جریمه می‌شوند. همچنان در صورت که افراد مبتلا به ویروس کرونا از درمان خودداری کنند و خودسرانه رژیم انزوا را نقض کنند، به اعدام محکوم می‌شوند. مجازات اعدام همچنان کسانی را تهدید می‌کند که در هنگام اپیدمی به یک کارمند صحی عواقب وخیم وارد یا لباس محافظتی آنها را آسیب می‌رسانند. علاوه بر این مجازات (اعدام) شامل افراد که در جریان اپیدمی در فساد گرفتار می‌شوند و همچنان تولید کنندگان بی پروا که دوا های تقلبی را می‌فرشوند نیز می‌شود.

ایتالیا:

اولین کشور اروپایی است که محدودیت‌های جدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا وضع کرد. تقریباً یک ماه می‌شود که تمام مکاتب، دانشگاه‌ها، تئاترها، موزیم‌ها و حتی حوض‌های آب‌بازی بسته شده اند. همچنان در این کشور رویدادهای اجتماعی از مسابقات فوتبال گرفته تا عروسی‌ها، مراسم خاکسپاری و حتی رفت و آمد از یک ولایت به ولایت دیگر این کشور (به جز سفرهای عاجل) ممنوع است.

شاید این شدیدترین اقدامات محدود کننده در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم باشد. برای بیرون شدن از خانه، شهروندان ایتالیا باید یک سند ویژه را خانه پری کنند و دلایل عدم رعایت قرنطینه را بیان کنند. و افراد که این قوانین را نقض می‌کنند سه ماه به زندان محکوم می‌شوند یا با جریمه نقدی 227 دالر روبرو می‌شوند.

کوریای جنوبی:

در پایان ماه فبروری در این کشور اصلاحاتی در قانون به تصویب رسید تا به طور موثر در مقابل ویروس کرونا مقابله کند. نقض کنندگان بستری یا قرنطینه در این کشور با جریمه نقدی 8 هزارو 200 دالر یا مجازات زندان تا یک سال روبرو می‌شوند.

روسیه:

در شهر مسکو از تاریخ 28 مارچ تا 14 اپریل رژیم خود انزوا اعلام شد. برای شهروندان بدون توجه به سن و بدون ضرورت بیرون شدن از خانه‌هایشان ممنوع اعلام شد. رفتن به فروشگاه‌های مواد غذایی، مراجعه به داکتر و رفتن به محل کار به کسانی که اجازه داده شده است. دومای دولتی روسیه 31 مارچ در قرائت سوم، لایحه مجازات کیفری در خصوص موارد نقض قرنطینه را به صورت نهایی تصویب کرد. بر اساس قانون مصوبه، اگر عدم رعایت قوانین صحی و اپیدمیولوژیک منجر به فوت دو یا چند نفر از طریق سهل انگاری شود، پیشنهاد شده که مجازات حبس تا هفت سال برای فرد خاطی مقرر شود. جریمه‌های نقدی نقض قوانین قرنطینه هم می‌توانند تا 2 میلیون روبل برسند.

سنگاپور:

این کشور مجازات نقض قرنطینه را در کشور وضع کرده است، اگر فردی اقدام به قانون شکنی نقض قرنطینه کند تا 7 هزار دالر جریمه نقدی و همچنان به شش ماه زندان روبرو می‌شود. همین مجازات در انتظار روسای سازمان‌های است که نمی‌توانند فاصله یک متری برای کارکنان و بازدیدکنندگان را تضمین کنند.

هند:

هر شخصی که بدون دلیل از خانه بیرون می‌شود مطابق به قانون مدیریت حوادث مجازات خواهد شد. نقض کنندگان ممکن با جریمه نقدی یا دو سال زندان روبرو شوند. همچنان در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای منتشر شده است که مامورین پولیس هند افرادی را که قرنطینه را نقض کرده اند با چوب مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

ازبکستان:

این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا همچنان قانون مجازات قرنطینه را وضع کرده است که در آن حضور همزمان بیش از سه نفر به استثناء اعضای خانواده ممنوع را در اماکن عمومی ممنوع قرار داده است. شهروند در این کشور همچنان باید فاصله دو متری از یکدیگر را حفظ کنند.

افرادی که این قانون را نقض می‌کنند با جریمه 117 دالر روبرو می‌شوند.

قرقیزستان:

در این کشور برای نقض قوانین صحی – اپیدمیولوژیک، نقض کننده در صورت ایجاد یک بیماری جمعی 4 هزار دالر یا دو نیم تا 5 سال زندان روبرو می‌شود.

فرانسه:

فرانسه با شدت‌گیری بحران کرونا، از تاریخ 17 مارچ مجازات سفت و سخت‌تری را برای کسانی که اقدام به قانون شکنی و نقض قرنطینه می‌کنند، وضع کرده است.

طبق قانون، افراد در فرانسه تنها برای کارهای محدودی چون رفتن به منزل، رفتن برای خرید، قدم زدن با سگ، ورزش و دویدن سریع و کوتاه و همچنین رفتن به محل کار (آن‌هم تنها برای کسانی که هنوز اجازه دارند به فعالیت‌های کاری خود خارج از خانه ادامه دهند) اجازه حضور در سطح شهر دارند. افراد همچنین می‌توانند برای مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و داروخانه هم از خانه خود خارج شوند.

شهروندان این کشور بدون سند و یا کدام دلیل اگر از خانه‌هایشان بیرون می‌شوند، پولیس می‌توانند آنها را 148 تا 200 دالر جریمه کنند و همچنان در صورت عدم اطاعت از پولیس 33 هزار دالر ممکن جریمه شوند. همچنان شهروندان که در ظرف یک ماه چهار بار قانون قرنطینه را نقض کنند، 4 هزار دالر جریمه تا 6 ماه زندان محکوم می‌شوند.

اسپانیا:

کشور اروپایی است که محدودیت‌های جدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا وضع کرده است. در صورت نقض دستورات، ممنوعیت‌ها و دستورالعمل‌های که از سوی مقامات ذیصلاح در مواقع اضطراری وضع شده است، از 1500 تا 600 هزار یورو جریمه تعیین شده است. همچنان برای نقض قرنطینه 3 هزار یورو، در صورت نقض مکرر، نقض‌کننده به یک سال زندان محکوم می‌شود.

بریتانیا:

از تاریخ 26 ماه مارچ در بریتانیا، سیستم جریمه در نظر گرفته شد. در صورت فرد برای اولین بار قانون قرنطینه را نقض کند باید 60 پوند جریمه بپردازد (اگر جریمه خود را در ظرف دو هفته پرداخت کند نصف جریمه آن بخشیده می‌شود) در صورت نقض مکرر، فرد نقض کننده با جریمه 960 پوندی روبرو می‌شود.

امارات متحده عربی:

این کشور همچنان برای جلوگیری از شیوع کرونا اقدامات بسیار جدید برای نقض قرنطینه را برای شهروندانش وضع کرده است. اگر فردی در امارات قانون قرنطینه را نقض کند باید 13 تا 27 هزار دالر جریمه و همچنان محکوم به 5 سال زندان می‌شود.

ایالات متحده امریکا:

صلاحیت های جریمه‌های نقض قوانین قرنطینه در امریکا به هر ایالت واگذار شده است. هر ایالت خودش تصمیم می‌گیرد. شدیدترین اقدامات توسط تگزاس، کارولینای جنوبی، نیوهمپشایر و میسیسیپی انجام شدند. در این ایالت‌ها نقض انزوا خود را با یک جرم جنایی برابر دانستند. مقامات وایومینگ جریمه 10 هزار دالری یا یک سال زندان را برای نقض کنندگان در نظر گرفته است.

افغانستان:

طبق آخرین آمار وزارت صحت عامه افغانستان، تاکنون تعداد مبتلایان به این بیماری در افغانستان به 337 تن و بهبود یافتگان به 12 تن رسیده است، همچنان 7 تن به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشترین مبتلایان در ولایت هرات قرار دارند. والیان کابل و هرات اعلام کردند که افرادی که قرنطینه خانگی که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اعمال شده‌است را نقض کنند، از 18 هزار افغانی تا 3 سال زندان محکوم می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала