«پنهان شدن از این ممکن نیست»: روسیه شیوه نظارت بر ناتو را یافته است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر «پنهان شدن از این ممکن نیست»: روسیه شیوه نظارت بر ناتو را یافته است
«پنهان شدن از این ممکن نیست»: روسیه شیوه نظارت بر ناتو را یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیراً یک منبع به ریا نووستی خبر داد که اولین طیاره مدرن، عالی تکنالوژیکی و «دوربرد» کشف راداری و اداره دوربرد A-100 «پریمیر» در سال 2024 به خدمت گماشته خواهد شد.

انتظار میرود که این طیاره امکانات محاربوی نیروی هوایی را به شدت بالا خواهد برد و امکان کنترول مطمئین حریم هوایی را در تمامی جهات استراتژیک فراهم خواهد ساخت. درباره توانایی ها و چشم انداز آنها – به مطلب خبرگزاری ریا نووستی توجه فرمائید.

کشاف پرواز کننده

برای اولین بار در مورد طیاره جدید DLRO در سال 2011 خبر داده شد. قوماندان نیروی هوایی، دگر جنرال الكساندر زلین آنگاه آعلام داشت كه این ماشین در 5 سال تکمیل خواهد شد، اما به دلیل پیچیدگی این پروژه، این موعد به تعویق انداخته شد: نمونه اولیه فقط در پایان سال 2017 به هوا بلند شد و علت تأخیر تولید مسلسل اینست که در A-100 مدرن ترین نوآوری های صنایع وطنی تحقق خواهند یافت.

شویگو: ساخت رادار پرنده  А-100  قادر به کشف اهداف جدید خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
شویگو: ساخت رادار پرنده " А-100 " قادر به کشف اهداف جدید خواهد بود

ویکتور موراخوفسکی، مدیر مسوول مجله «زرادخانه میهنی» به ریا نووستی معلومات داد: «پریمیر» - این انکشاف طیارات A-50 و A-50U موجود در تسلیحات است. طیاره  A-100  مجهز به رادار دید دایروی است که در رژیم های مختلف اهداف هوایی، برخی از اهداف روی آبی و زمینی کشف میکند و طیارات جنگی، سیستم های ضربتی بحری و زمینی را به آنها سوق میکند. در ماهیت، این کشاف چند طیفی پروازی است که وضعیت را در شعاع چند صد کیلومتری کنترول میکند. "

ایستگاه راداری «پریمیر» بر پایه آنتن با جالی فعال فازی این امکان را می دهد، تا همزمان 300 هدف را با فاصله تا 650 کیلومتر ردیابی کرد، در نتیجه از توانایی های کشاف مشابه امریکایی Boeing E-3 Sentry برتری دارد. جدیدترین تجهیزات الکترونیکی داخل طیاره A-100 به طور خودکار اطلاعات را پروسس می کند و اهداف را تعیین می کند و وظایف پروازی را برای طیارات جنگی آماده می کند.

جابجایی هواپیماهای آواکس پکن در جزایر مورد مناقشه بحر چین - اسپوتنیک افغانستان
جابجایی هواپیماهای آواکس پکن در جزایر مورد مناقشه بحر چین

«پریمیر» بر اساس طیاره حمل و نقل نظامی کاملاً مدرن IL-76MD-90A ساخته شده است. از جمله خصوصیات آن - قدرت باربری بزرگ، یک سیستم کنترل کاملاً دیجیتال و همچنین "کابین شیشه ای" - تخته ابزار الکترونیکی در کابین پیلوت میتوان نام برد. حدود 20 تن تجهیزات الکترونیکی در طیاره قرار دارد، این طیاره قادر است شش ساعت در مسافت بیش از هزار کیلومتر از پایگاه کار کند.

ده ها فروند از این طیارات ضرورت است

A-100 نه تنها یک طیاره کشف، بلکه مرکز سیار قومانده است که ارتباط مستقیمی با گروه های نظامی برقرار می کند و همزمان از رادار آن و از ماهواره های فضایی نیز اطلاعات دریافت می کند. او قادر است به تنهایی مبارزه موئثر رادیوالکترونیکی مؤثر را پیش برد.

طیاره اولین نوع در سال 1985 جهت تسلیح بکار گرفته شد. در آن وقت این طیاره پیشرفته  DLROبود: در طیاره - رادار سه کاردیناتی، تجهیزات برای نشان دادن اطلاعات دریافت شده، یک سیستم کمپیوتری دیجیتال برای هدایت طیارات جنگی به اهداف هوایی و موارد دیگر وجود داشت.

از همان آغاز عملیات A-50 در تمرینات گسترده و درگیری های مسلحانه شرکت کرد. در طول عملیات طوفان صحرا، این طیارات ساحه بحیره سیاه و وضعیت هوایی در ترکیه را ردیابی می کردند. در طول سالهای جنگ در چچنیا ، A-50s در آسمان را بر فراز قفقاز شمالی نظارت می کردند تا از انتقال اسلحه به شبه نظامیان از خارج جلوگیری کنند. اکنون A-50 و "برادران کوچکتر" آنها A-50U توسط نیروهای هوایی در سوریه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала