الجمهوریه (لبنان): حیوان لاما به بشریت امید میدهد که کرونا ویروس شکست خواهد خورد

© AP Photo / Martin Mejiaالجمهوریه (لبنان): حیوان لاما به بشریت امید میدهد که کرونا ویروس شکست خواهد خورد
الجمهوریه (لبنان): حیوان لاما به بشریت امید میدهد که کرونا ویروس شکست خواهد خورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی و بلجیمی گزارش داده که لاما به نام وینتر ("زمستان") می تواند در جستجوی وسیله موئثر برای درمان مؤثر عفونت کرونا ویروس، پس از پیدا کردن انتی بادی در خون حیواناتی که احتمالاً میتوانند کرونا ویروس نوع جدید را خنثی کند، کمک کند.

 دانشمندان مرکز بیوتکنولوژی طبی VIB-UGent بلجیم و پوهنتون تگزاس در آستین، مطالبی را در ژورنال Cell منتشر کردند که براساس آن، انتی بادی هایی که مسدود کننده ویروس SARS-CoV-2 هستند، در تجزیه خون یک لاما به نام وینتر کشف شده اند.

در سال 2016، تیمی از محققان شروع به جستجوی انتی بادی هایی کردند که می توانند باعث جلوگیری از کرونا ویروسها SARS-CoV-1 و MERS-CoV شوند. میخواهیم یاداوری نمائیم که آنها باعث ایجاد موجی از عفونت های کرونا ویروس در سال های 2003 و 2012 شدند.

کساویی سلنس، رئیس تیم تحقیقاتی بلجیم گفت:« این کار در سال 2016 یک پروژه جزئی بود. فکر کردیم شاید جالب باشد. سپس یک کرونا ویروس جدید ظاهر شد و کار ما از اهمیت درجه یک کسب کرد».

Мужчина и его собака в защитных масках в Каракасе, Венесуэла - اسپوتنیک افغانستان
دلیل آسیب پذیری مردان در برابر کرونا ویروس مشخص شد

به گزارش آژانس رویترز، در سال های گذشته دانشمندان به لاما ها شتام SARS-CoV-1 و MERS-CoV  را تزریق کردند و سپس نمونه خون آنها را گرفتند تا تغییرات را بررسی کنند.

لاماها و سایر اعضای خانواده شتر از این نکته نظر متمایز هستند که سیستم ایمنی بدن آنها قادر به تولید نه تنها انتی بادی معمولی بلکه همچنین انتی بادی های کوچکی است که برای دانشمندان راحت تر است.

یک تیم تحقیقاتی بلجیمی به سرپرستی «برت شیپینس» قطعاتی از انتی بادی های کوچک معروف به نانو بادی ها را کشف کردند، تا دریابند کدام یک از آنها با ویروس ارتباط نزدیک دارند.

کساویی سلنس coronavirus جدید را "پسر ویروس SARS" نامید، زیرا هر دو شکل یک تاج با شاخه های پروتئین تند دارند که در نتیجه انتی بادی ها می توانند به آن چسپیده باشند.

گروهی از محققان در نظر دارند تا آزمایشات بر حیوانات را برای آغاز آزمایش بر انسان را تا پایان سال آغاز کنند. طبق گفته های سلنس، مذاکراتی با شرکتهای داروسازی برای تولید داروی ضد کرونا ویروس در صورت انجام این مطالعات نتایج دلگرم کننده در حال انجام است.

دانشمندان در تلاشند، تا با استفاده از انتی بادی های موجود در خون لامها، واکسنی علیه کرونا ویروس تولید کنند که اندازه آن نیمی از انتی بادی های موجود در خون انسان است. اندازه کوچک اجازه می دهد، تا از روشهای علمی مؤثرتری استفاده شود که می تواند در مبارزه با کرونا ویروس جدید کمک کند. اصل اصلی کار این است که انتی بادی ها به جوانه های خارمند پروتئینی کرونا ویروس می چسبند و سپس ساختار آن را تخریب می کنند و ویروس را کاملاً از بین می برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала