Zee News (هند):روسیه کار روی بمب افکن نامرئی PAK DA را آغاز می کند

© Photo / Twitter/@UAC_Russia_engZee News (هند):روسیه کار روی بمب افکن نامرئی PAK DA را آغاز می کند
Zee News (هند):روسیه کار روی بمب افکن نامرئی PAK DA را آغاز می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیاره بمبارد استراتژیک نامرئی دومین طیاره جنگی نسل پنجم روسیه است (قبل از این طیاره شکاری مافوق سرعت صوت Su-57 طراحی شده بود) که در نتیجه طیارات بمبارد استراتژیک Tu-22،Tu-95 و Tu-160 را تعویض خواهد کرد.

طوریکه آژانس اطلاعاتی TASS  روسیه خبر داده، یک منبع ارشد در مجتمع نظامی-صنعتی اطلاعات مربوط به ساختن طیاره بمبارد طبق برنامه  PAK DAکه به شکل بال پرنده ساخته شده، تأیید کرد. منبع به نقل از آژانسTASS  خبر داد: «یكی از كارخانجات کارپوریشن متحد طیاره سازی (UAC) تهیه اسناد کاری طراحی را تکمیل نموده و بارگیری مواد آغاز شده است. مونتاژ نهایی طیاره باید در سال 2021 پایان یابد».

ارزیابی یک شرکت  آمریکایی از بمب افکن PAK DA روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی یک شرکت آمریکایی از بمب افکن PAK DA روسیه

در دسامبر سال 2019، معاون وزیر دفاع روسیه، الکسی کریواروچکو، به روزنامه کراسنایا زوزدا گفت که پروژه PAK DA مجوز لازم را دریافت کرده است، پس از آن دفتر طراحی توپولف کار بالای بمب افکن استراتژیک آینده را آغاز کرد.

بمب افکن PAK DA از جدیدترین فناوری ها و مواد برای کاهش دید رادار استفاده می کند و این امر آن را برای دشمن نامرئی می کند. این بمب افکن سرعت تا سرعت صوت خواهد داشت، اما برای انتقال همه انواع راکت های کروز استقرار هوایی که در حال حاضر در زرادخانه روسیه موجود است، و همچنین راکت های هیپرسونیک X-47M «کینژل» و بمب های با دقت بالا تجهیز شده است.

اولین پرواز آزمایشی بمب افکن PAK DA احتمالاً در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 انجام خواهد شد. پیش بینی می شود که این بمب افکن تا سال 2028 یا در سال 2029 بعد از آزمایشات و طراحی های دقیق در ترکیب نیروی هوایی-فضای روسیه شامل خواهد شد.

در حالی که برنامه PAK DA توسط کمپنی «سوخوی» تحقق می یافت و در نهایت با ایجاد اولین طیاره شکاری نامرئی نسل پنجم Su-57 در روسیه به پایان رسید، پروژه اصلی PAK DA در دفتر طراحی توپولف قرار دارد و بنابراین، بمب افکن به احتمال زیاد علامت Tu خواهد داشت .

نیروهای هوای-فضای روسیه ساختن 76 طیاره جنگی Su-57 سفارش داده اند. Su-57 در سال های 2018 و 2019 آزمایشات رزمی را در سوریه سپری نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала