چای داغ باعث ایجاد سرطان می شود؟ 90% مردم چای را به طور نادرست می نوشند!

© Sputnik / Artur Lebedev /  مراجعه به بانک تصاویر چای داغ باعث ایجاد سرطان می شود؟ 90% مردم چای را به طور نادرست می نوشند!
چای داغ باعث ایجاد سرطان می شود؟ 90% مردم چای را به طور نادرست می نوشند! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چینی ها به تغذیه توجه زیادی مبذول می نمایند. چای نه تنها نوشیدنی روزمره است، بلکه دارای خواص درمانی بسیاری نیز هست. ولی باید به طور درست نوشیده شود، در غیر این صورت خطر رشد سرطان وجود دارد.

در مطلب منتشره در نشریه Sohu (چین) راجع به فوائید و ضررهای چای معلومات داده شده که توجه شما را به آن جلب میداریم.

نوشیدن چای داغ می تواند باعث سرطان شود.

محققان ایرانی می گویند، یک پیاله چای داغ در روز خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد. علاوه بر این، اگر دمای چای + 65-69 درجه باشد، این خطر دو برابر می شود. و در دمای +70 درجه، احتمال سرطان مری هشت برابر افزایش می یابد! اگر چای دو دقیقه بعد تر از صبحانه بنوشید، خطر ابتلا به سرطان مری پنج برابر بیشتر، نسبت به نوشیدن چای چهار دقیقه بعد تر خواهد بود. مطالعات دیگر نشان داده که مناسب ترین دمای چای هنگام نوشیدن 56-60 درجه است.

با نوشیدن چای از بروز دیابت (مرض شکر) جلوگیری کنید - اسپوتنیک افغانستان
با نوشیدن چای از بروز دیابت (مرض شکر) جلوگیری کنید

 ژانگ سیلان، متخصص تغذیه تایوانی، هشدار می دهد: " چای خیلی داغ نه تنها خطرناک است." "اگر چای دارای بقایای سموم دفع آفات باشد، می تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد." اگر این مساله شما را آزار می دهد، بهتر است اولین آب ریخته شده بر برگهای چای را دور بریزید، هنگام تهیه چای سرپوش ظرف چای را باز کنید تا بخار آب جمع نشود. به این ترتیب، سموم دفع آفات با بخار تبخیر می شوند. هنگام خرید چای، به چای ارگانیک باید ترجیح داده شود، زیرا این چای بی خطر تر است.

پس چای را چطور باید نوشید، تا از بروز سرطان جلوگیری شود؟

1.چای سبز خاصیت ضد توموری دارد

هم رادیکال آزاد دارای منشای داخلی و هم خارجی اثر سرطان زا هستند، اما آنتی اکسیدان های طبیعی می توانند رادیکال های آزاد را جذب کنند، بنابراین خاصیت ضد توموری آنتی اکسیدان های طبیعی توجه مردم را به خود جلب کرده است. چای سبز حاوی "پلی فنول های چای" و سایر آنتی اکسیدان های طبیعی است. بنابراین، استفاده از چای سبز قبل یا بعد از وعده غذایی باعث افزایش عملکرد آنتی اکسیدان های مختلف و از بین بردن رادیکال های آزاد می شود.

2. پلی فنول های موجود در چای سبز از بروز سرطان جلوگیری می کنند

چای سبز حاوی پنج برابر پلی فنول بیشتر از چای معمولی است. چای سبز احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد. پیش از این، دانشمندان دقیقاً نمی فهمیدند کدام مواد این نقش پیشگیرانه را تامین می کنند، بنابراین مشخص نبود که چند پیاله چای سبز باید در روز نوشیده شود. پلی فنول های موجود در چای سبز خاصیت ضد سرطانی دارند. دانشمندان همچنین دریافتند که ساختار مولکولی پلی فنولها شبیه به ساختار داروی ضد سرطان Metototxate است. ردوکتاز دی هیدروفولات (DHFR) برای سلولهای سالم و سرطانی بسیار مهم است. پلی فنول های موجود در چای سبز DHF را مسدود می کنند، اما در عمل آنها نسبت به متوترکسات ضعیف تر هستند، بنابراین اثر منفی بر روی سلول های سالم کمتر از داروهای ضد تومور خواهد بود.

Зеленый чай - اسپوتنیک افغانستان
درمان کبد با عصاره چای سبز و ورزش

3. چای پوئر ضد سرطان

در مقایسه به اثربخشی انواع مختلف چای سبز، مشخص شد که چای پوره در تخریب سلول های سرطانی تأثیر زیادی دارد. استفاده طولانی مدت از این چای توسط بیماران سرطانی بر سلولهای توموری شکل گرفته تأثیر می گذارد و شکل آنها را گردتر می سازد، به طوری که آنها چاق تر شوند. علاوه بر این، تحت عمل دارویی پوره، واکنشهای شیمیایی مختلفی رخ می دهد که باعث پوسیدگی هسته ها و مرگ سلول های سرطانی می شود.

چای از انواع سرطان جلوگیری می کند؟

1.سرطان پروستات

طبق مطالعات اخیر، نوشیدن چای سیاه یا سبز می تواند از ابتلا به سرطان پروستات، کاهش کلسترول، کاهش آسیب های سلولی ناشی از استعمال سیگریت و حتی جلوگیری از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

چای به طول عمر تاثیر می گذارد  - اسپوتنیک افغانستان
چای به طول عمر تاثیر می گذارد

مطالعات انجام شد که در آن 20 بیمار مرد مبتلا به سرطان پروستات شرکت کردند. آنها قبل از عمل، هر روز پنج پیاله چای می نوشیدند. پس از عمل، نمونه خون و بافتهای آنها از پروستات مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که نمونه های این بافت ها حاوی سطح بالایی از فنل هستند. پس از افزودن سیاه، چای سبز یا سودا به محیط رشد سلول های سرطانی، سرعت رشد آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

2. سرطان تخمدان

دانشمندان استرالیا و چین اخیراً دریافتند که چای سبز احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد. میزان ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که روزانه چای سبز مصرف می کنند، تقریباً 60 درصد از زنان دیگر کمتر است.

به منظور کشف دلایل سرطان تخمدان، محققان پوهنتون کرتین در استرالیا و بیمارستان سرطان ولایت ژجیانگ در چین آزمایشات را انجام دادند که در آن 900 زن شرکت کردند. از این تعداد، 254 نفر مبتلا به سرطان تخمدان تشخیص داده شدند، زنان باقیمانده سالم بودند. نتایج نشان داد که مصرف روزانه چای به ویژه چای سبز می تواند میزان ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دانشمندان همچنین دریافتند که عوامل مختلفی مانند سیگرت کشیدن، قرص های ضدبارداری، ورزش و خواص ارثی، تأثیرات متفاوتی بر پیشرفت سرطان تخمدان دارند.

3. سرطان پوست

محققان فاکولته طب کالج دارتموت در نیوهمپشر دریافتند که نوشیدن چند پیاله چای در روز می تواند خطر ابتلا به دو نوع رایج از سرطان پوست را کاهش دهد. دانشمندان پس از بررسی عادتهای غذایی و وضعیت سلامتی 2200 نفر، متوجه شدند كه در افرادی كه چای می نوشند، خطر ابتلا به دو نوع رایج سرطان پوست یعنی كارسینوم سلول های مسطح و سرطان سلول پایه پائینتر است. افرادی که بیش از یک پیاله چای در روز مصرف می کنند، 20 تا 30 درصد در مقایسه با افرادی که به هیچ وجه چای نمی نوشند، احتمال ابتلا به بیماری فوق الذکر را دارند.

مطالعات نشان داده اند که چای حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام اپی گالوکاتچین گالات است که می تواند اثرات منفی اشعه ماوراء بنفش را بر روی پوست محدود کند. در افرادی که برای چند دهه دو یا چند پیاله چای در روز می نوشند، این تأثیر حتی برجسته تر است. ولی این نتایج بدان معنی نیست که استفاده از چای استفاده از محصولات ضد آفتاب را مستثنی می سازد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد چای خطر ابتلا به سرطان پوست را در افرادی که چندین بار آفتاب سوختگی دریافت می کنند، کاهش می دهد.

و در کدام موارد چای، برعکس، برای سلامتی مضر است؟

1.نوشیدن چای با معده خالی

نوشیدن مقادیر زیادی چای به معده خالی باعث مهار ترشح آب معده، کاهش اسید آن و در نتیجه تأثیر منفی بر هضم غذا می شود و باعث سردرد، تپش قلب، مسمومیت با چای و سایر علائم می شود.

2. مصرف چای در صورت دمای بلند بدن

کافئین و سایر مواد موجود در چای خاصیت تحریک کننده دارند، دوران خون را تسریع و روند بیماری را تشدید می کنند. تاننیک اسید خاصیت قابض دارد که می تواند بر روند گرمازدایی بدن تأثیر بگذارد. در این حالت گرما به طور عادی آزاد نمی شود و دمای بدن پایین نمی آید. بنابراین، شما نمی توانید چای را در صورت دمای بلند بنوشید، در غیر این صورت فقط این بیماری را تشدید می کند.

3. نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا

اسید تاننیک که در ترکیب چای وجود دارد، با آهن موجود در مواد غذایی ترکیب می شود. این باعث اختلال در جذب آهن در روده می شود و می تواند باعث کم خونی شود. و ترکیب اسید تاننیک با پروتئین باعث تحریک حرکت روده می شود و این باعث افزایش تعداد سموم و سرطان زا می شود و همچنین باعث بی حس شدن می شود!

 چای داغ به صحت مضر است  - اسپوتنیک افغانستان
چای داغ به صحت مضر است

4. نوشیدن چای تازه

چای تازه حاوی بسیاری از مواد است که اثر تحریکی خوبی روی مخاط معده دارند و باعث بیماریهای مختلفی می شود.

5. نوشیدن چای بعد از الکل

نوشیدن چای بعد از الکل برای کلیه ها بسیار مضر است. شراب تأثیر تحریک کننده ای بر گردش خون دارد و باعث تسریع متابولیسم میوکارد می شود. مصرف بعدی چای نیز باعث افزایش حجم خون و بر این اساس بار قلب خواهد شد.

6. نوشیدن چای در هنگام مصرف دارو

مواد موجود در چای ممکن است با داروهای خاصی واکنش نشان دهند ، که این امر بر اثربخشی آنها تأثیر خواهد گذاشت.

7. در زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری معده، آنمی، دیستروفی، نوراستنی و غیره باید از چای با احتیاط استفاده شود.

از زمانه های بسیار قدیم، چای همیشه نوشیدنی مورد علاقه چینی ها بوده است. چای خواص مفید زیادی دارد، اما فقط در صورت که از آن بطور درست استفاده شود!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала