The New York Times :«نیروها را وارد کنید»

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر The New York Times :«نیروها را وارد کنید»
The New York Times :«نیروها را وارد کنید» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکایی ها می دانند که مهمترین وظیفه حکومت - حفظ نظم اجتماعی و تأمین امنیت است. نویسنده از رئیس جمهور می خواهد كه از حق استفاده از اردو «یا هر وسیله دیگر» در "موارد فعالیت های شورشی یا ممانعت از تحقق قانون" استفاده کند.

توم کوتون (Tom Cotton) در مطلب منتشره در روزنامه The New York Times (امریکا) در ادامه می نویسد، در این هفته شرکت کنندگام بی نظمی های کتلوی بسیاری شهرهای امریکایی را به گرداب انارشیزم کشیدند و موج بی قانونی و خشونت را به یاد آوردند که کشور را در دهه 1960 فرا گرفت.ه بود

جدی ترین آشوب ها در نیویورک در روز دوشنبه شب، هنگامی رخ داد که بیل دو بلازیو (Bill de Blasio) ، شهردار، اقدامات جدی را انجام نداد و غیرفعال بود، و موجی از بی قانونی مرکز منهتن را فرا گرفت. باند غارتگران در خیابان ها به هر سو می دویدند و صدها مغازه و کمپنی را چور و چپاول و تخریب کردند. برخی حتی با سواری موترهای عجیب حرکت می کردند. برای افراد ثروتمند دوستدار احساسات هیجان انگیز و همچنین سایر عناصر جنایتکار، این آشوب ها به سرگرمی گسترده ای مبدل شده اند.

متهم شدن کشورهای خارجی به دخالت ناآرامی‌های اخیر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن کشورهای خارجی به دخالت در ناآرامی‌های اخیر امریکا

فشار اساسی خشونت های شعله ورشده بر دوش پولیس قرار گرفت كه تعداد شان به مراتب كمتر از شورشیان بود و از سوی سیاستمداران ناتوان از انجام وظایف شان جلوگیری می شد. در ایالت نیویورک، معترضان در موتر ها به صفوف پولیس وارد می شدند. در لاس ویگاس، یک شورشی بر سر یک پولیس شلیک نمود و او اکنون در وضعیت "دشوار" قرار دارد. در سنت لوئیس، چهار پولیس هنگام تلاش برای متفرق کردن جمعیتی هنگام زخمی شدند، وقتی که بسوی آنها خشت پرتاب کردند و بر آنها بنزین ریختند. در یک مورد دیگر، یک کاپیتان بازنشسته 77 ساله پولیس هنگام تلاش برای متوقف کردن غارتگران که یک مغازه را غارت می کردند، به ضرب گلوله کشته شد. یک رهگذر تصادفی که در محل حادثه قرار داشت، چیغ زد و گفت: "این پدربزرگ کسی است."

برخی نمایندگان نخبگان این خشونت ها را با روحیه "شیک رادیکال" توجیه می کنند و آن را واکنش کاملاً متوقعه به مرگ جورج فلوید (George Floyd) می نامند که در نتیجه اقدامات غیرقانونی درگذشت.

اما این اعتراضات هیچ ارتباطی با جورج فلوید ندارد که بستگان عزادار او این خشونت ها را محکوم کردند. در حقیقت، جنایتکاران که از قوانین آگاهی ندارند، اصلاً تشنه به دست آوردن غنیمت و احساسات هیجان انگیز می باشند و همه چیز را در مسیر خود از بین می برند. و نمایندگان جنبشهای رادیکال چپ، مانند انتیفا، به جمع معترضین نفوذ می کنند تا از مرگ فلوید برای اهداف آنارشیستی خود استفاده کنند.

تظاهرات سراسری در امریکا علیه ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات سراسری در امریکا علیه ترامپ

این شورشیان، اگر آنها را آرام نسازند، نه تنها وسایل امرار حیات شهروندان مطیع قانون را از بین می برند، بلکه جان های تعداد بیشتری مردم بی گناه نیز خواهند گرفت. بسیاری گروه های فقرا که همچنان از اثرات شوکهای گذشته رنج می برند، حتی فقیرتر می شوند.

اول تر از همه، نظم را در خیابان های ما: اعاده می کنند: نمایش قاطع قدرت برای پراکندگی، بازداشت و از همه مهمتر مهار نمودن نقض کننده قانون، اعاده می کنند. اما ارگان های محلی حراست حقوق در برخی از شهرها به حمایت جدی نیاز دارند و سیاستمداران جداً از واقعیت در سایر شهرها از انجام آنچه برای اطمینان از قانونی بودن لازم است، خودداری می کنند.

سرعت گسترش موج سرقت ها و آشوب ها ممکن است از شب به شب دیگر متفاوت باشد، اما زمان آن فرا رسیده است که مقامات فدرال باید از ارگان های محلی امنیتی پشتیبانی کنند.

واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
آغاز تظاهرات مسلمانان در امریکا

بطور مثال، در دهه سال های 50 و 1960، روسای جمهور دویت آیزنهاور (Dwight Eisenhower)، جان کندی (John Kennedy) و لیندون جانسون (Lyndon Johnson)  برای پراکنده کردن جمعیتی که مخالف لغو تفکیک نژادی در مدارس بودند یا به جان و مال مردم بی گناه تهدید متوجه می ساختند، خواستار کمک نظامی شدند.

جای تعجب نیست که مردم از نیروی انتظامی و حاکمیت قانون حمایت میکنند، نه از شورشیان. براساس بررسی اخیر، 58% از رای دهندگان ثبت نام شده که تقریبا نیمی از آنها دموکرات و 37% امریکایی های افریقایی الاصل هستند، اگر به ارتش فراخوانده شوند "سرکوب اعتراضات و تظاهرات" را، در پاسخ به مرگ جورج فلوید، سازمان خواهند داد.

امریکایی ها به خوبی ظواهر بی عدالتی ها را در جامعه ما مشاهده می کنند، اما می دانند که مهمترین وظیفه حکومت حفظ نظم اجتماعی و تأمین امنیت است. در مواقع عادی، اجرای قانون محلی می تواند نظم عامه را حفظ کند. اما در لحظه های نادری مانند امروز، اقدامات اضافی لازم است - حتی اگر بسیاری از سیاستمداران ترجیح دهند دستان را در مواقعی که کشور در آتش می سوزد، پشت سر ببندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала