یافته جدید محققان: ویروس کرونا قابلیت آسیب به دستگاه عصبی را دارد

© Depositphotos.com / Focuspocusltdیافته جدید محققان: ویروس کرونا قابلیت آسیب به دستگاه عصبی را دارد
یافته جدید محققان: ویروس کرونا قابلیت آسیب به دستگاه عصبی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه نورت وسترن ایالات متحده می گویند که آنها علائم عصبی بیماران آلوده به ویروس کرونا را گردآوری کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه نورت وسترن ایالات متحده پس از تحقیقات بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا دریافتند که این کووید-19 یک مشکل اساسی برای کل سیستم عصبی است.

دکتر ایگور کورالنیک پروفیسور عقلی و عصبی و رئیس بخش بیماری‌های عقلی و عصبی دانشگاه، با جمع از همکاران‌اش تحقیقاتی را در مورد نوع عوارض عصبی و پاسخ به درمان آن، بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه نورت وسترن انجام داده است.

در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه آمده است: "حدود نیمی از بیماران بستری در شفاخانه، که مبتلا به کووید-19، اند، دارای علائم عصبی شامل، سردرد، سرگیجه، کاهش هوشیاری، مشکل در تمرکز، اختلالات در حس بویایی،سکته مغزی، ضعف و درد عضلاتی می‌باشند".

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان از 125 هزار تن گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان از مرز 125 هزار تن گذشت

بربنیاد این تحقیقات، این بیماری می تواند بر کل سیستم عصبی از جمله مغز، طناب نخاعی و همچنان عضلات تاثیر بگذارد.

به گفته کورالنیک، دلایل مختلف وجود دارد که چرا کووید-19 می تواند باعث اختلال عملکرد سیستم عصبی شود. از آنجا که این بیماری می تواند بر روی چندین عضو بدن از جمله (شش، گرده و قلب) تاثیر بگذارد. به دلیل کمبود اکسیژن مغز نیز با اختلالات لخته شدن خون روبرو می‌شود که می تواند این منجر به ایسکمی مغزی یا بواسیر شود.

این پروفیسور می‌افزاید: "جهت معلومات باید تمام جامعه و داکتران بدانند، که در ابتدا عفونت "کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2"، ممکن است قبل از بروز تب و سرفه یا مشکلات تنفسی، علائم عصبی داشته باشند".

در ادامه این اعلامیه مطبوعاتی آمده است که پروفیسور و همکاران‌ش همچنان به نظارت برخی از بیماران "برای تشخیص مشکلات عصبی موقتی یا دائمی" ادامه خواهند داد. این مطالعات پایه و اساس تشخیص و درمان بسیاری از پدیده های عصبی کووید-19 را فراهم می کند.

سازمان جهانی صحت یازدهم ماه مارچ ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-19 را یک بیماری همه گیر خواند. طبق آخرین گزارش این سازمان، تاکنون بیش از 7.2 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از 413 هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала