جدیدترین سیستم روسی «Pantsir»را در رژه نظامی نشان دادند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر جدیدترین سیستم روسی «Pantsir»را در رژه نظامی نشان دادند
 جدیدترین سیستم روسی   «Pantsir»را در رژه نظامی نشان دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نویسندگان "ژینمین ژیباو" درباره جدیدترین مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی معلومات میدهند که روسیه در سالهای اخیر مصروف طراحی آن بود. این مجتمع دارای بالاترین سطح رهگیری راکتی در جهان است. گزارش داده شده بود که در رژه پیروزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

لی چژی، دین سینسین، چژان تزیاسین و لی وینتین در مقاله منتشره در روزنامه "ژینمین ژیباو" می نویسند، اخیراً رسانه های خارجی گزارش داده بودند که در 24 جون، در جریان رژه پیروزی در مسکو، آخرین مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی «Pantsir-SM» نمایش داده می شود. این سیستم جدید دفاع هوایی و راکتی که تلاش های روسیه در سالهای اخیر در جهت ایجاد آن متوجه بود، چیست؟ مجتمع تجدید شده چه مزایایی خواهد داشت؟ این سیستم راکتی-توپچی بر رویارویی بین ایالات متحده و روسیه چه تأثیری خواهد داشت؟

گزارش تصویری از رژه هوایی به مناسبت «روز پیروزی» در مسکو  - اسپوتنیک افغانستان
گزارش تصویری از رژه هوایی به مناسبت «روز پیروزی» در مسکو

راز مجتمع روسی «Pantsir» فاش می شود

در حال حاضر، سیستمهای اصلی مدافعه هوایی در جهان طبق مدل "راکت های ضد هوایی + راکت های هدایت شونده" هنوز ایجاد می شوند. تسلیحات ضد هوایی سنتی از برد نسبتاً کوتاهی برخوردار هستند و در شرایط عدم مقاومت کافی در برابر سلاح های هوایی، راکت های دفاع هوایی محدوده حداقلی در محدوده کاربردهای جنگی دارند، یعنی برای رهگیری در فواصل نزدیک محدودیت هایی دارند. مجتمع «Pantsir» ترکیبی از سیستم توپخانه ای است که می تواند اهداف نزدیک و راکت هایی را که به سوی هدف قرار دادن اهداف دوربرد متوجه می باشند، رهگیری کند. بنابراین، محدوده موثر تخریب حدود 20 کیلومتر است، در حالی که نقاط کور مستثنی هستند. از برکت این ترکیب ویژگی ها، مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی «Pantsir» به یکی از ابزارهای کلیدی دفاع راکتی روسیه مبدل گشته است.

«Pantsir» - نام عمومی سلسله مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی است. نسل اول سیستم ««Pantsir-S1 شامل 12 موشک ضد هوایی هدایت شونده و یک جفت توپ ضد هوایی 30 میلیمتری است. راکت های 57E6E یک نوع قدرتمند راکت هدایت شده ضد هوایی روسی Igla است. علاوه بر 12 راکت از این قبیل، ««Pantsir-S1 همچنین دارای یک مسلسل ضد هوایی 30 میلی متری 2A38 است که با سرعت زیادی آتش مشخص می شود. براساس داده های موجود، سرعت آتش می تواند به شلیک پنج هزار مرمی در دقیقه برسد و دو میل 2A38 می تواند ده هزار شلیک در دقیقه تولید کند. این تراکم آتش به شما امکان می دهد، تا به طور مؤثر اهداف مافوق صوت را رهگیری کنید. به عبارت دیگر، ««Pantsir-S1 توانایی رهگیری راکت های بالستیک با برد کوتاه دارد.

برگزاری رژه هوایی جشن پیروزی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری رژه هوایی جشن پیروزی در مسکو + ویدیو

«Pantsir-SM» که در مراسم رژه پیروزی در مسکو در تاریخ 24 ژوئن به نمایش گذاشته شد، آخرین دستاورد در طراحی «Pantsir» است. این نوع مدرنیزی شده در شاسی خودروهای زرهی K-53958  «تورنادو» (( 8x8x8 قرار دارد. علاوه بر کابین زرهی استاندارد، انجن با قدرت 450 قوه اسب و گیربکس اتوماتیک، این مجتمع همچنین به یک ایستگاه راداری جدید و یک سیستم ردیابی هدف مادون قرمز پیشرفته و همچنین راکت های جدید مجهز شده است که امکان افزایش شعاع فعالیت آن را تا 40 کیلومتر فراهم می کند. بنابراین، سیستم جدید راکتی ضد هوایی را می توان نوع بهبود یافته سیستم ««Pantsir-S1 نامید که بالاترین سطح رهگیری راکتی در روسیه و حتی در جهان دارد.

اگر روسیه اقدامات انجام ندهد، استقرار راکت های بالستیک با برد متوسط امریکا به دورادور سرتاسر این کشور تهدید بزرگی برای امنیت ملی این کشور بوجود خواهد آورد. از همینرو روسیه اقدامات متقابل معینی را برای بازداری امریكا، از جمله آزمایش انواع راکت ها و سیستم های جدید دفاع هوایی در مرزهای خود انجام می دهد.

در سالهای اخیر تشدید رویارویی استراتژیک بین ایالات متحده و روسیه در فضا رخ داده است، مهمترین شاهد این امر، خروج طرف امریکایی از دو پیمان بزرگ نظامی است. ظهور جدیدترین مجتمع راکتی-توپچی دفاع هوایی «Pantsir-SM» تأثیر قطعی بر کل سیستم های راکتی و دفاع هوایی روسیه خواهد داشت. این امر نه تنها دفاع ارضی روسیه را تقویت می کند، بلکه به خروج ایالات متحده از معاهدات نظامی پاسخی قاطع می دهد. از همینرو، در آینده، رقابت هر دو کشور در این زمینه شاید حتی شدیدتر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала